Förtvivlad matte
Hej!
Min hund vart operared för en knäskada i februari och han vart friskskriven från detta i maj. Men han har fortfaradne väldigt ont i sina muskler efter detta. Efter sista rehaben sa dom till mig att de kommer ta lång tid innan han blir bra i musklerna att han kommer ha ont ett tag men nu är de ju Juli. Jag har övningspapper som jag följer med massage och stretch. men jag tycker att han borde ha blivigt bättre nu. Ibland haltar han efter en promenad och vissa positioner när man stretchar har han ont. De värsta är att det är andra sidan som han har mest ont i nu.
Jag känner mig hjälplös och de skär i hjärtat av att se ens ögonsten ha ont. 
Snälla någon som har nått tips om vad jag kan göra för att hjälpa honom!?

Att återhämta sig efter en sådan operation kan ta väldigt lång tid, allt från ett par månader till över 1 år.
Att han nu visar smärta på andra sidan kan bero på att han felbelastar om han inte vill lägga tyngden på det opererade benet och därmed lägger över tyngden på det andra så det blir överbelastat.
Jag skulle nog rekomendera att prata med någon duktig hundsjukgymnast (eller vad det kallas) eller veterinär för att få så tillförlitliga svar som möjligt, för en felbelastning på det icke opererade benet kan med lite otur gå illa.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Säger som Anne, har du inte fått träffa någon sjukgymnast?
Min hund skadade benet i september 2009, det blev massor med sjukhustid med operationer, rehab, röntgen och så vidare. Tog av gipset i mitten av oktober, sedan följde något besök hos sjukgymnasten. Tyckte inte att han var helt tillbaka förrän i december-januari. Vi hade hela tiden ordinationer från sjukgymnasten att följa, till exempel under tiden fram till att han gick gipset och hade det fick han inte gå längre än 5 minuter åt gången, sedan fick vi öka på successivt, likaså fick vi träna upp musklerna i det skadade benet genom styrketräning av det och mjuka upp det med sjukgymnastik.
Förstår att det måste kännas väldigt jobbigt för dig att se på när han har ont! Hoppas att det löser sig!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
AnneN Jag vet att han har belastat vänster sida förmycket och har därför ont
SaraC Jag vet har redan gått igenom allt det där med han. Ja de hoppas ja med att de löser sig för han.
OBS! Det står sista rehaben i frågan!
Jag hade väl väntat mig mer tips om kanske specielt tillskott, övinig, massageteknik m,m
#3 Ursäkta, om det inte gick fram.
Men jag vill i alla fall fortfarande ge samma tips. Att först och främst prata med sjukgymnasten! Har du beskrivit hur din hund har det och i så fall vad säger denne om det?
Det är ju jättesvårt för någon på ett forum att ge tips utan att vi ens träffat hunden och inte vet mer än att den har en knäskada som den blivit opererad för. Skulle snarare säga att du ska vara försiktig med att ta till dig tips efter att bara lämnat ut den informationen. Det kan ju faktiskt vara så att något inte är bra än, trots operationen, då kan detta förvärras av att man provar på sådant som inte rekommenderats av utbildade sjukgymnaster.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Simtränar ni något??