Behöver hjälp nu!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag förstår ingenting. Om jag är medlem i Sveriges hundungdom, VAD ingår? Är det medlemskap i en brukshundsklubb? Har jag betalat en avgift till en brukshundklubb i onödan om jag är medlem i SHU?
Och när jag är medlem i SHU, har jag tillgång att använda alla t.ex agilityplanar (som tillhör klubbarna) i hela landet ?
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Kolla här: http://www.shu.se/medlem/index.php Står lite längre ned.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#1 Fattar ändå inte. 
Du är väl mellan 7-18? Om du är medlem i SHU så får du automatiskt medlemskap i SKK och din länsklubb (För mig som bor i Småland så är min länsklubb Småland-Ölands Kennelklubb) Du får även välja två specialklubbar du vill bli medlem i. Typ SBK (Svenska brukshund klubben) det är oftast dom som anordnar kurser och aktiviteter på de lokala klubbarna i landet. Så det måste man vara medlem i för att få gå vissa kurser. Är man medlem så får man också tillträde till agilitybanan med mera.
Sen kan du nog välja rasklubb också (Sheltien borde väl ha någon rasklubb?)
Det är vad som ingår om jag förstått det rätt.

Som medlem i SHU så får man välja ett gratis medlemskap i en specialklubb. Så om du valt brukshundklubben som din specialklubb är du redan medlem, men har du valt en annan klubb (tex rasklubb) så är du inte automatiskt medlem i SBK.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#3 Jepp, jag är i den åldern. Jag har inte riktigt koll på vad jag valde, men tror att jag är medlem i brukshundsklubben, (ja, det är jag nog, annars skulle jag inte fått tidningar….), så om jag nu är medlem i brukshundsklubben så har jag alltså tillgång till alla agilityplaner i hela landet?
Så då har jag egentligen betalar onödiga pengar eftersom jag ändå ska ha rätt att använda agilityplanen? 
Verkar som att det var EN specialklubb du får tillträde till. Om du redan är medlem i SBK så kan du bli medlem i en Rasklubb istället. Är du medlem i SBK?
Jag fattar inte ett skit av det här.
Liksom, specialklubb, länsklubb, rasklubb, allt låter typ lika i min hjärna, så fattar inget.
Kan inte ringa dit och fråga heller eftersom jag har telefonskräck..
Specialklubb = SBK eller någon rasklubb, varje ras har en speciell rasklubb där man får vara medlem i, då får man oftast en rastidning och tillgång till aktiviteter som händer inom sin ras ( Du kan bli medlem i Svenska Shetland sheepdog klubben om du vill, här ingår tidningen Sheltie-bladet blandannat)
Vart gick du på agility någonstans? VIlken hundklubb alltså?
Länsklubb = Precis som det låter, en länsklubb. Jag som bor i Småland är som sagt medlem i Småland-Ölands kennelklubb. Sen finns det små lokala hundsklubbar i länet. Man blir automatiskt medlem i en länsklubb när man blir medlem i Svenska kennelklubben. Då får man tidningen Hundsport blandannat.

#7 länsklubb menas SKK´s länsklubb tex om man bor i södra norrbotten så är det södra norrbottens kennelklubb, osv.
Specialklubb kan vara brukshundklubben, rasklubben (speciell klubb för just den egna rasen)
_**/Mvh Anne

#8 haha, jag ger upp, du hinner ju ge samma svar precis före mig 
_**/Mvh Anne
#10 Haha, visst är jag snabb? 
Men om man får tidningen "brukshund(en?)", är man medlem i brukshundsklubbwen då+

#12 Den tidningen får du automatiskt för att du är medlem i SHU
_**/Mvh Anne
#13 Okej… Suck….. Men hittade inte vart man kan bli medlem i SBK överlag ?

#14 Det går att skicka mejl med sina frågor till SHU info@shu.se
_**/Mvh Anne
Jag vet ju inte ens hur jag ska formulera frågan för att nån ska förstå mig. 
Jag är medlem i SHU, Väsby BK (min länsklubb) och sen minns jag inte.. Haha xD

Jag är svensk hundungdom och har t.ex. medlemskap i svenska brukshundsklubben och sssk (svenska shetland sheepdog klubben) som specialklubb! :)
Mvh Ellenfyrkant
jag är medlem i shu och där ingick, sbk, skk och specialklubb/rasklubb och länsklubb
/Helena
Medarbetare på Brukshundraser
#20 Men hur kunde du få fem klubbar? Jag fick bara tre…buhu.
Eller alltså, jag är medlem i Lidingö Hundungdom också fast det inte står på medlemskortet. Så det blev 4. Men en till vore ju fin fint.
#21 ja, det står bara tre på mitt kort också.. Men man fick välja till en rasklubb/specialklubb och en länsklubb ;) Du har ju iof en blandis men du kan fortfarande bli medlem i tex papillonklubben (om en sådan finns) och ta del att deras tidningar, aktiviteter osv.. eller yorkie om du vill^^
/Helena
#22 Papillonringen finns, så det är det som låter mysko… Men vad blev jag medlem i då tror du? Det var mamma som fixade. Om det kostade extra att ta en extra klubb förstår jag, men om fem stycken klubbar var bas eller vad man ska säga så förstår jag inte alls varför jag inte är medlem där.
Hon kanske inte valde något? bara att fråga :P om du blev medlem i en rasklubb borde du få hem tidningar ca 4 ggr/år beroende vilken klubb
/Helena
#24 Haha, hon sover. Ska fråga imorgon. Ja men jag är medlem sedan april i år bara, så det har nog inte kommit någon än.
För närvarande får jag Hundsport och Brukshunden, men de har att göra med SHU och SBK
#26 Så hundsport får mna om man är med i SBK ?

#27 Nej hundsport är SKK´s tidning
_**/Mvh Anne
Suck……….. 
Får kolla sen vad jag är medlem i.
Sveriges Hundungdom är till för ungdomar upp till 25 år, efter detta är det meningen att man ska flytta upp till SBK. Annars förlorar ens HU-klubb en massa stålar..
När du är medlem i shu får du medlemskap i närmaste HU-klubb om du själv inte valt vilken. Många hundungdomsklubbar väljer att bara låter medlemmar i deras klubb att gå deras kurser och aktiviteter. Det är också endast klubbmedlemmar som kan bli placerade på klubbmästerskap. Det är deras plan du får använda när du vill (om det inte är kurs eller tävling vill säga). Om du ska träna på en annan klubb så är det regel att egentligen höra med klubben om det är ok. Om det händer ofta är tanken att man ska täckna medlemskap där också.
Tror dock det är ytterst få hundungdomsklubbar som bryr sig så mycket. Jag tränar på de flesta klubbar i stockholm då mina träningskompisar bor på väldigt olika ställen.
Du får ju även 10% rabatt i agria och billigare pris på Stora Stockholm (älvsjö mässan) samt. kommer in gratis på MyDog.
Så ja, lite allt möjligt ingår. Men maila shu om du fortfarande känner dig lite vilsen :)
Hälsningar
Helen Wibom
http://stegrandehundar.wordpress.com
#28 fast hundsport får du som SHU-medlem också.
Jag är medlem i SHU med SBK(brukshundklubben som specialklubb)
och får både hundsport och brukshunden (tidningar) samt tillgång till min lokala brukshundsklubb.
(skall man träna på andras planer eller besöka, kan det vara bra att höra efter med dom först)
≧◔◡◔≦

#31 Ja, men fortfarande är hundsport SKKs tidning liksom Brukshunden är SBKs tidning.
Med ditt medlemskap i sHu får du båda. Men när man inte längre har förmånen att vara hundungdom behöver du betala till SKK för att få deras tidning och till SBK för att få deras…
Mvh Ellenfyrkant
Men när man väljer Lokalklubb, är det när man väljer där vid den svenska kartan?