Hundar iFokus

Hundar

Etikettefterlysningar
Läst 1612 ggr
HolyFuck
0

Lös hund - vart vända sig?

Finns en lös hund på Hisingen, Göteborg. Han har tydligen varit runtspringande ett tag (vet ej hur länge). Han verkar inte vara speciellt tam, och det går inte att komma nära honom. Han korsar vägar.

Djurambulansen kan inte fånga in, och polisen gör inget. Vart kan man vända sig? Behövs ju någon som kan fånga in honom!

PetraKarin
0

Jag skulle vänt mig till polisen, länsstyrelsen eller ett hundhem om jag själv inte fick tag på den.

Men om du redan varit i kontakt med polisen utan att de gjort något är ju lite konstigt. Är den aggressiv?

Karmatarerskanise
0

VArför vill inte polisen göra något kan man ju undra? Stackars hund!

HolyFuck
0

Jag vet inte varför polisen inte gör något… Tyvärr är de allt för passiva.

Den har inte visat sig aggressiv hittills, men sedan så kommer man ju inte nära den heller.

Maliiin
0

Om hunden är efterlyst av sin ägare så finns det skyldighet till att ta rätt på den. Men om ingen efterlyst den så gör ingen något åt den.

Så sa de till oss när vi hittade en hund lös.

När vi frågade vad vi skulle göra med den så svarade de att vi skulle släppa den lös igen eller ta hand om den tills det kom in en efterlysning efter den.

Ganska vrickat system kan jag tycka!

HolyFuck
0

#4 Jo, helt sjukt! Den är ju inte enbart en fara för sig själv när den springer där…

Tyvärr verkar dock ingen saknar den. Och den dyker bara upp när den själv vill "/

[Jossanrg]
0

poliser gör nästan ingenting när det kommer till djur..

men, jag hade provat att locka på den med något gott?

hade gärna velat åka dit och testa få tag i den då jag lyckats på 4 olika hundar som sprungit lösa och 2 av dom var väldigt skygga och rädda..

vad är det för ras/ storlek på hunden?

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

5 kan du beskriva hur hunden ser ut kanske finns det kort på den? Jag vet att en del kamphundar har dumpas pga lagen i Danmark men hoppas verkligen att någon saknar denna hund o att man ka ndra igång en rigäl plan för fånga in hunden. Stackars hund, håller stenhårt tummarna här för att den ska låtas sig fångas. Ett sätt man kan gå till väga är att ha en mat plats ge mat vid ett klockslag har märkt att våra hundar (en bortgången dok) men kan kl bättre ibland än mig själv :P Kan ju funka iaf.

HolyFuck
0

Anledningen till att den inte gick att locka till sig var för att den inte "behövde" bli infångad. Tydligen så släpper ägarna ut hunden så den får rasta sig själv, när de inte orkar. Så hunden är ju verkligen inte utsvulten eller så, utan i fint fysiskt skick. Men sjukt oansvarigt! Och det kommer hållas koll, då de lovade att inte göra det igen…

PetraKarin
0

#8 Shit vilken grej.
Vi har lite liknande här i området, inte lika illa dock men ändå.
Det finns en liten park och i hela två av husen som ligger an med parken bor det små hundar som får vara lösa på trädgården, inget konstigt med det ju MEN trädgårdarna är inte helt inhägnade så när vovvarna får lust springer de ut och "ska kolla av" (morrar och skäller ofta) förbipasserande hundar.
Ägarna säger "han vill bara hälsa" men jag tycker inte det är okej att de får springa hur som helst och jag vill inte ha fram en främmande hund till min oavsett om den är trevlig eller ej.

Maliiin
0

#9 Åh fy! Men en vacker dag kanske det kommer någon å går med en hund som inte alls är så sugen på att hälsa på dessa. Då kanske det smäller! Vilket folk det finns Obestämd

HolyFuck
0

#9 Så oansvarigt! Den här hunden skiter i andra hundar verkar det som, men däremot så är det mitt på centrala Hisingen i Göteborg, vägar ÖVERALLT! För att inte tala om alla sjuka, djurplågande människor som dyker upp ibland…

Hunden är ju inte bara en trafikfara för sig själv heller, utan det kan ju verkligen gå illa om någon tex försöker väja för den.