Hon är okoncentrerad
Ping är så fruktansvärt okoncentrerad. Inte bara när vi tränar utan alltid. Tex idag gick hon på en mur som är ca 20cm bred, hon brukar gå på den men hon har ramlat ner två gånger för att hon inte har koncentrerat sig på var hon gått (hon är kopplad så jag fångar upp henne). Idag ramlade hon igen! Hon bara går, kollar sig inte för överhuvudtaget, jag fångade upp henne i kopplet och satte henne på muren igen och vi gick vidare. När muren tog slut bara gick hon rätt ut i luften! Hon Vet att muren tar slut där så varför stannar hon inte :-S Den går att hoppa nerför för henne men är ändå lite dryga metern där den slutar.
Även andra saker kan hon inte koncentrera sig på, går rakt in i mig för att något luktar eller går in i stolpar för att hon sett något.
När vi tränar lyssnar hon inte alls utan chansar hej vilt för hon är för okoncentrerad för att vänta på mina kommandon men där är det jag som förare som misslyckats när jag inte kan få henne att lyssna men de andra sakerna då :-/
Hon är inte osmart egentligen även om hon inte är superintelligent heller, en helt normalbegåvad jycke helt enkelt :-)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kanske läge att kolla upp henne hos veterinären. Ser hon ordentligt?
Hon har problem med magen så hon är hos vet. regelbundet däremot upptäckte jag faktiskt att hon verkar vara rätt rejält skelögd häromdagen. Det går inte att se irl, jag såg det när blixten hade gjort hennes ögon röda på foto, ögat hon skelar på är även lite lite mindre än det andra men det sa vet. att det inte spelade någon roll.
Fast en ögonlysning hade nog varit på sin plats eftersom PRA finns väl hos både Pudel och papillon
Usch, nu blev jag ju jätteorolig :-(
Ja, jag skulle nog också säga att hon förmodligen inte ser som hon ska. Behöver ju inte vara nått allvarligt för det :)
Men jag skulle absolut kollat upp det!
Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.
Fram tills du tagit henne till vet. ska du nog hjälpa henne så hon inte skadar sig eller blir rädd. Låt henne inte gå på muren, hjälp henne så att hon inte går in i saker.
Hoppas att det inte är något allvarligt.
#5 Fast det märks inget om hon inte gör något, hon springer i skogen utan problem och går inte in i något hela tiden.
Har funderat mycket och kommit fram till att om det är ögonen så är det avstånd hon inte fixar, tex med muren eller när hon ska hoppa genom mina ben och så, hon hamnar vid sidan om.
Kan det inte vara så enkelt att det är för att hon är så vindögd?
Någon som vet var det finns en bra ögonvet. i närheten av Sölvesborg, Blekinge? Vi har en i närheten men han litar jag inte på för han satte icke ärftlig katarakt på både mina förra kines och kinesens pappa medan en annan ögonvet. bedömde en kullbror till min som riktig katarakt, känns inte som den katarakten är icke ärftlig någonstans :-/