O.T. Riktig tant!
Som ni kanske märkt har jag inte varit inne på över en vecka.
Jag har haft fullt upp med att förbereda och fira min 50-års dag så nu är man väl riktig tant i alla fall fysiskt. Psykiskt är jag nog bara 25. Jag måste säga att det kändes väldigt roligt att fylla år, när det kom många och uppvaktade mig.
Tänkte lägga upp en artikel idag som TinaH hade skrivit. Jag hade redigerat, letat bilder och lagt upp och skulle bara publicera dvs trycka på enter. Då skrek hela sidan error!!!! Så nu ger jag upp för i dag. Natti natti!
Oh, grattis i efterskott! :D
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
nemen Grattis i efterskott.. =)

Grattis min vän. Och kom ihåg man är inte äldre än vad man gör sig ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
grattis..
äsch, 50år är ingenting.. är ju bara hälften av hundra ju;P nemen jag säger de till mammsen med (hon fyllde 49 häromdagen) de är väl ingen ålder!:)
Kerstin det är som jag alltid sagt…vi blir inte äldre en 25 åtmistonne inte uppe i knoppen…Ett stort gattis på 25:års dagen ;)

Nä, inte har jag märkt :P Jag simmar nog bara omkring här inne utan att lägga märke till det mesta som händer :P

Grattis i efterskott på 25*2årsdagen
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ett stort grattis Kerstin!
Det kan vara ganska härligt att fylla 50, men "vuxen" vet jag inte om man blir!
GRATTIS!!! Kerstin,och om det är någonting som aldrig lämnar en så är det barna-sinnet ;-)
Jag hade faktist ångest innan jag fyllde 50. Plötsligt insåg jag ; herregud jag är inte ung längre! Jag mådde dåligt av det!
Mycket tankar, vad hade livet tagit vägen, vill jag ha det så här osv. Tänkte mycket på min mamma, som jag tyckte var gammal vid 50. Osv.
Nu trivs jag med min ålder och har insett att jag inte behöver leva upp till något "50-årsideal". Jag är bara "Kerstin" och lika glad o tokig ör det!
Det Kerstin är ett alldeles utmärkt ideal
Grattis min vän (hihi min syrra fyller 11 idag bara 39 år kvar för hennes del)
Grattis!! :D
Mina egna små tantisar =)))

Grattis i efterskott….:)

Tusen tack alla för gratulationerna. Äntligen har man landat lite och kommit i kapp sig själv. Barnasinnet har jag definitivt kvar, blir aldrig riktigt vuxen tror jag. Det är väl tur det.
Jag kan berätta att det snöar här och det har börjat lägga sig. Usch och fy säger jag bara. Jag vill ha vårvärme och sol nu!
16, näe det är rätt, barnasinnet ska man behålla
, jasså det snöar hos dig!?, här har det inte kommit något men det är kyla i luften, åsså hittade jag vitsippor på kvälls prommisen, blåsippor hittade jag för en vecka sedan ;-).
Grattis i efterskott! :D
Grattis i efterskott
**MVH Cerrolyn
Skönt att höra att du landat..och det är ju faktiskt som dom säger…man blir inte äldre en man gör sig =))
Här har vi bara haft storm…om man nu kan kalla det bara, det var så att håret nästan flög av =)))

i efterskott Mvh/Diana&Vovvarna

Tack, så jättemycket! Lotta, har stormen lagt sig nu?
Här finns det också blå och vitsippor.
Japp äntligen…och det tycker Skorpan också, det var nästan så hon lyfte med gremlinsöronen.
Åhhh ni och era blå och vita sippor, det enda som varit vitt i dag var nått som fliddrade ner från himlen. Jag har faktiskt sett EN tussilago…det ni =)))
Jag blir så avis när jag ser den bilden…otroligt vackert 
Grattis, Kerstin!
Har inte varit här på evigheter, jag heller. Haft så mycket om mig och kring mig. Ikväll fick jag för mig att göra en snabbvisit.
Blir också "riktig tant" om ett par månader. 
d va ett tag sen Vintisen.. kul o se dig =)

#23: Vi har blåsippor. ;-)
Audiatur et altera pars
malin.a: Kul o se dig med. Ja, hehe, jag har haft massa kul saker för mig. Väntar på besked från bokförlaget och nu börjar det pirra oroligt i mig. Blir det en refusering? Eller kommer det ut en bok? Tja, om två veckor får jag svaret. Under tiden har jag börjat skriva på en ny bok, men i en helt annan genré. Deckare. Och har fått ihop 56 A4 sidor, men det är långt ifrån klart. Så den räknar jag med att sitta och skriva på fram till nästa år, någon gång.
ÅsaF: Åh, blåsippor. Ja här blommar det också. Men det har ju varit ruskväder hela påsken, typiskt när man är ledig. Imorgon när jag ska tillbaka till jobbet, ja då minsann, då blir det fint väder igen. Vädergudarna är inte snälla.
Fast till helgen blir det kanon väder sägs det. Och det är ju inte så länge kvar, om man tänker positivt, fyra dagar. 
oh hoppas verkligen att din bok kommer ut =) håller alla tummar jag kan hitta =D
malin.a: Tack, för tumhållningen. Jag sitter själv o håller tummarna och har korsat alla tår dessutom. Litet svårt att gå bara. 
haha ja d blir ju lite svårt.. du får hålla tårna när du sitter eller ligger ner =D
malin.a: Ja, men en konstant tumhållning och tåkorsning kanske ger större chans för en utgivning av boken. Fast du har nog rätt.
"Rätar ut de krokiga tårna och traskar iväg ut i köket" Hämtar ett glas Fanta, så jag kan sittar här en stund till sen.
hahaha.. =D
Vet ni vad ? Nu går jag i ide, vet ni att här snöar det för fullt. Undrar hur länge dina sippor står kvar nu då Åsa?
Och fråga Åsa vad hon brukar säga när jag håller tummar och tår, men det gör jag för dig iaf 
hihii.. jag håller med tummarna och resten av fingrarna för dig.. eller jaa, när jag kan:P för när jag skriver kan de vara lite jobbigt.. men de är ju verkligen skit kul att du kan komma någonvart med de du håller på med. Kul att du hittat din grej:)

#33: Va? snöar det hos dig? Du driver med mig? Här snöar det inte.
Audiatur et altera pars
Hehe. Om boken kommer ut så blir jag en debut"tant".

#36: *Asg*
Audiatur et altera pars
hahaha.. ja var tvungen att gå tillbaka till tråden. för fatta inte först va du mena!. men de var ju kul:P haha
Åsa det vräkte ner för en stund sedan..stora vita äckliga flingor. I Hofors hade det kommit 1 decimeter i morse…
Det kanske är på väg till dig, snöbeklädda sippor blir det då Hehe

Jag hoppas att de missar just Älvkarleö i alla fall :-)
Vi vill faktiskt inte ha snö här,.
Audiatur et altera pars
ush va jobbigt me snö.. här började d regna innan. men de några plus så snö ska d nog inte komma =D
Det ville inte jag att det skulle komma heller…hoppas det inte ligger kvar i morgon *urk*
ne d får vi hoppas, jag håller tummarna för att du vaknar solen skiner o d e 15 grader varmt o massa vitsippor har vuxit fram överallt =D
Du är för gullig Malin…man blir glad när man pratar med dig =)

#42: nej men det är kalrt det är borta då. Solen skiner fåglarna kvittrar. ;-)
Ska du jobba i morgon? Eller är du fortsatt sjukskriven?
Audiatur et altera pars
Åhh, i vanlig ordinig så har klockan sprungit iväg lika snabbt som en vinthund på lurecursing. Jahapp mina vänner. Jag säger godnatt. Måste sova, för imorgon ska jag tillbaka till jobbet igen.
God natt och sov så gott alla!
gonatt vintisen o sov gott =)
man blir glad när man pratar me dig också Lotta =D
malin.a: Stannar kvar en stund till. 
#45 Jag är sjukskriven till den 25/4 till att börja med. I morgon ska jag till läkarn igen…lite jobbigt måste jag säga ett himla spring måste jag säga :/

#50: Usch, håller tummarna för att läkarbesöket går bra. Själv ska jag ringa i morgon och hoppas på att få en läkartid, lär inte vara det lättaste i den här komunen efter ett påskuppehåll. ;-)
Audiatur et altera pars
men Åsa skulle du inte till doktorn imorrn??
Trodde du hade tid imorgon…du drar ut på det erkänn!!!

Nej jag har ingen tid. I den här jävla komunen måste man ringa på morgonen för att försöka få en tid. de bokar inte tider här.
Audiatur et altera pars
okej va dåligt, men ring imorgon bitti o försök få en tid, =)

Japp jag ska ringa i morgon. De måste bara ge mig en tid. Så det så :-)
Audiatur et altera pars
japp d måste dom bara annars ringer jag o skäller på dom,=D haha
Jag håller tummarna för att du kryar på dig Åsa
Har hon ringt tro 

Ja, hon har ringt. Men frustrerad över att inte få komma dit så gick jag inte ut på nätet förns nu.
De byter datasystem och tar inte emot patienter idag. Man får vara sjuk någon annan gång. *morr*
Audiatur et altera pars
Sanslöst *morr*
60, det var dåligt värre!!! det är väl för sjutton inte läkarna som byter data system, då borde dom ju kunna ta emot ändå…
En fråga Åsa, jag har ju täta kontakter med min läkare, och här har dom börjat med att gäller småsaker så kan man gå upp på deras hemsida och maila sin läkare angående kontakt vissa mediciner och övrigt, har dom inte sådant hos er?, för är det större grejer så behöver man ju bara maila och få en tid för telefontid i så fall, och jag får svar inom ett dygn alltid…om inte annat kan det ju vara ett bra förslag att lägga fram vid nästa besök ;-).

#62: Vad bra det lät hos er Lena, här funkar det inte så. Allt ska vara så problematiskt här hos oss. Och jag håller med om att det ör oerhört dåligt att de inte kan ta emot patienter i alla fall. Men kan inte göra så mycket åt det dock.
Men ska helt klart nämna det som förslag för dem. Kanske de får möjligheter till sådant med nya data systemet :-)
Audiatur et altera pars
Ja precis Åsa, säg det att vad ska dom annars med nytt data system till hihi…
Krya på dig! ;-)

Tackar. Har ingen förhoppning om att bli frisk faktiskt. bara att de kanske kan hjälpa mig något i alla fall.
Audiatur et altera pars
meh d va nästan d dummaste jag hört, kan inte ta imot patienter pga, av att dom ska byta data system… suck säger jag bara, hoppas du snart får en tid Åsa..
Åsa jag vet inte vad du har för problem, men jag sitter i samma sits som du och har gjort sedan 1995, har dessemellan försökt vara ute och arbetat som bland annat lärrar ass 4 timmar, men värken tar överhanden hela tiden, sista op jag gjorde nu hoppas jag att jag kommer att få ner vär skalan lite med, något annat finns inte att göra åt det….vad ville jag ha sagt med detta då undrar du säkert!?, jo att jag förstår hur du känner det kort och gott ;-).

#67: Japp mycket ska man höra innan öronen trillar av :-)
#68: Känns faktiskt bra med någon som vet hur det är.
Audiatur et altera pars
69, det är bara att höra av dig om du känner för det ;-)…
Krya på dig..
Pruddeluttan…vad har ni för idioter…hur gör dom då med folk som verkligen behöver hjälp på en gång :(

#71: Kanske säger att man ska återkomma när man har huvudet under armen. eller som de sa när sanna hade halsfluss och öroninflamation:
- Välkommen tillbaka när det värkt hål i örat.
Audiatur et altera pars
Pfsfsfsss Du då hade dom haft mig och barnet som ett brev på posten uppe på akuten innan dom hade hunnit blinka…sen har dom inte fått mig därifrån (möjligtvis med truck).
Måste säga även fast jag klagat på våran hälsocentral så är eran värre *blä*

Jaa, fast ärligt, det där med att värka hål i örat kom från familjeläkar jouren ju :-)
Inne i Gävle. hihi
Audiatur et altera pars
Hehehe upps tänkte inte på det!!! Bannat då vet du hur det funkar här också *S*