människor det finns..
Idag var jag ute med våra lhasa…
Det kommer en man med sin hund (typ rottis, schäfer?). Min hund kan bli väldigt aggressiv ifall man triggar honom så därför försöker vi alltid vara så lugna som möjligt överallt.
Iaf, Jack kryper ur sitt halsband och springer mot de andra. Ja, jag vet att det är mitt fel, men nu var så fallet. Mannen börjar skrika vilt och dra sin hund mot sig själv. Hans hund såg för övrigt hur lugn ut som helst. Jag ropar att han ska ta det lungt och hälsa. Man fortsätter skrika och siktar till en kick mot jack. Han får utfall mot mannen, inte hunden. Han skriker saker som ej bör nämnas här men riktigt äckliga, fula ord alltså.
Jag vädjar honom att ta det lungt samtidigt som jag försöker få tag på jack. Då börjar hans hund morra (mot mig trodde jag), men får utfall mot mannen han med. Jag får tag på hans hund efter en stund och drar honom bakåt, det var rätt så svårt då vi säkert var i samma viktklass!
Han får in en riktigt bra kick mot Jack som skriker till och bokstavligt talat flyger bakåt. Under hela tiden skrek han. Han inser att jag håller hans hund och börjar skrika så in i perkele diskriminerande saker mot mig (tänk er de vidrigaste orden man kan säga till en tjej, och lite till). Han går fram och rycker ifrån mig hans hund, samtidigt som jag började gråta. Jag var 100% säker på att jag skulle få ett slag i ansiktet. Jag vänder mig om och ser en kille springa mot min hund som tydligen flydde in mot skogen. Han skrek åt mannen och undrade vad han höll på med (tror att han såg allt från distans) Det blir krig mellan killarna och Jack börjar triggas igen och får små utfall mot mannen med hunden.
Killen som höll honom tystnade och klappade jack på ryggen, Han lugnade ner sig och slickade sig om nosen, Jag vart otroligt tacksam över att han förstod. Mannen går därifrån och skriker ut saker mella åt.
Killen gick fram till mig och frågade hur jag var och att jag borde ta en titt på jack så att allt var okej med honom.
Vi skildes och jag gick hem gråtandes, Jag var skakad ända in i benmärgen. Jag vet ju att detta var MITT fel. Jag var rädd över vad han kunde ha gjort mot jack och mig om inte killen hade funnits där.
Samtidigt är jag glad över att hans hund attakerade honom.
Detta är en upplevelse ingen vill uppleva, Och bara för några dagar sedan hände saker som gjort att jag var tvungen att avstå från min tingade valp. Allt bara faller sönder..
(ps, Jack mår bra. Ingen skråma.)
Från mig^^
Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Stackare :(. Det är inte lätt alla gånger! Man kan ju som hundägare vara lite förstående mot andra hundägare och inte slänga glåpord och annat rakt i ansiktet på en.
Varför var du tvungen att avstå från din tingade valp? Det var aussien va? Du får gärna ta det via PM om du inte vill skriva det här.
Kramar!!
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Men usch… tror inte mannen med hunden mådde bra själv.
För det händer alltid misstag, hunden råkar krypa ur sitt halsband, man tappar kopplet, man tittar bort för en sekund och då är olyckan framme. det har säkert mammen med hunden också varit med om. Du kunde inte hjälpa det, du gjorde det ju inte med meningen. Hade allt gått lugnt och sansat till så hade det säkert gått 10 ggr bättre!!
Försök att inte tänka så mycket på det :/
Tråkigt att höra det med valpen, jättesynd för du verkade ju så glad över det!
Tänk: Allting löser sig
Kramar!!
Medarbetare på Hundar.ifokus

Tack så mycket båda två!
Ja, jag vart jätteglad över valpen. menmen 
Misstag händer alltid.. Men man vill ju aldrig att det ska hända en själv x)
Från mig^^
Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!
#3 Klart, men ibland är olyckan där och då får man ta sig igenom det på sitt sätt.
Och, det kommer ju fler chanser för dig att skaffa valp. Du kommer hitta den perfekta valpen för dig en vacker dag, när tiden är rätt!
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Mannen blev väl kanske upprörd att din hund sprang fram för full fart, jag menar.. Hans hund var kanske MYCKET mer aggressiv? Hade det t.ex hänt mig så hade jag nog också sagt ett par inte så välvalda ord precis som mannen.

Ganska uppenbart att han blev upprörd x) Ja, hans hund kunde ha varit aggresiv, det var han ju också, fast mot sin ägare.
Och hade han inte skrikit och sparkat på jack så situtionen gått så mycket bättre, för hans hund visade inget intresse för min hund..
Från mig^^
Jag kan nog förstå i en viss utsträckning, skulle en hund komma springandes mot mig och min hund skulle jag heller aldrig låta den komma nära oavsett vad den andra hundägaren ropar. Men att däremellan bete sig så som den mannen gjorde är ju bara sjukt. Olyckor händer och det är ingen anledning att gå till personangrepp. Jösses vad ställd man skulle bli en sådan situation. Men skönt att hunden klarade sig utan skador och an en del i alla fall kan visa civilkurage nog att säga ifrån.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
Han hade väl en dålig dag! Man vet ju aldrig vad som har hänt. Någon kan ha dött eller vad som helst…
Men det är ingen ursäkt att bete sig så.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Gumman 
Man vet aldrig vad mannen gått igenom.. Men att behandla dig så var inte rätt.
Vad bra att det ordnade sig! Vi måste prata! Ses ju på torsdag 
/Helena
Medarbetare på Brukshundraser

#6 Ja att han sparkade var inte rätt, definitivt inte. Men vem vet, han kanske greps av panik och reagerade genom att skrika alla möjliga ord.
Kommer en främmande hund fram till mig och den hund jag för, så gör jag allt för att få bort den, fram till dess att ägaren tar hand om den.
Men inte tusan skriker och gormar jag på den andra ägaren om jag ser att hunden lyckas komma ut halsbandet, eller kallar den en massa saker.
Är det däremot en lös hund som kommer fram, så behåller jag lugnet fram till dess att hunden är kopplad, sen får ägaren höra ett och annat.
Men som sagt, jag skyddar min hund med alla medel som behövs.
Usch sån tråkig händelse du varit med om. Stackare!
Olyckor händer så lätt, och det är lätt för andra att säga vad dom skulle gjort i din situation.
Vilken galen gubbe!
Om en hund kommer fram till mina hundar och är lös försöker jag hålla lugnet och inte bli upprörd. Man ser ganska så fort vad den andra lösspringande hunden är ute efter, om den är ute efter bråk eller lek. Skulle aldrig falla mig in att sparka någon annans hund om det inte gällde mina hundars liv. Och skulle aldrig falla mig in att bli förbannad och skrika fula och elaka ord till den andra hundägare. För nästa gång står man där själv i samma situation som den andra hundägaren.
En sak har du ju lärt dig av händelsen, att kolla över vad hunden har för halsband. Kanske en sele kunde passa till honom om han lätt tar sig ur halsbanden?
Min jack russell har två gånger under de senaste veckorna lirkat sig ur halsbandet. Som tur är har jag fått riktigt bra inkallning på honom så han har kommit tillbaka på 1 sekund. Så nu har vi en sele på honom. Det är mycket bättre på alla sätt.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se