Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2858 ggr
[lisalll]
0

pumivalp alergi?

Just nu är jag väldigt ledsen..

Hämtade min valp förra lördagen och min storebror är allergiker men klarat våra förrra hundar dock har vi alldrig haft dem när dem var valpar..

Min storebror reagerar med näsblod kli i ögon m.m.

Jag känner mig desperat oh totalt krossad över att kanske behöva lämmna tbx min nya pumi valp.

Då jag undrarom allt hur jag ska stda tvätta honom allt ngra tips för att fåbort lite eler iaf lindra allergierna?

Sedan ni som har erarenhet av valp en det bästa pumi valp om man kanske reagerar mer på dem?

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag vet ju dom som badar hundarna ofta för att klara av dom mer. Även att har rum där det är helt hundfritt, bor man i hus kan man ha övervångingen hundfritt oxå. Städa ja det är någ viktigt men Pumi ska ju inte fälla men visst det är någ bra. Även kan man ta allergitabletter. Jag skulle någ fundera på lämna tillbaka valpen iaf men upp till er :)

[lisalll]
0

Du har helt rätt ska städa totalt badat honom 2ggr.. Allergitabletter tror jag nor min bror tar.

JA verkligen har vi tänkt det men hela familjen känner inte att vi vill lämta tbx honom..

[Forest]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

2 gg i mån badar en bakant till mig sin hund pga allergikänningar det hjälper henne, rek att man köper snällare shampo som inte torkar hundens hud så mycket.

lilldiezel
0

man kan ju prova, men det är varken snällt för varken hunden eller din bror att ha kvar hunden ifall det verkligen inte går.
Var själv i samma sitt med min förre blandrasvalp, min bror var dunderallergisk mot honom så varenda helg han kom hem till mamma var jag tvungen att fara iväg till mormor med valpen, och innan min bror kom hem var mamma tvungen att storstäda hela lägenheten (hade en stor 4a och hunden var begränsad till köket, hallen och mitt sovrum) samt vädra alla sängkläder för allergipartiklarna fanns i hela lägenheten. Även i rummen där valpen inte hade vistat sig.

Nu ska jag inte måla upp fan på väggen utan hoppas att det löser sig :)

skogsstjärnan
0

Du kan väl prata med din uppfödare? Denna bör ha stor erfarenhet av rasen och förmodligen även allergiker eftersom det ju är en allergivänlig ras.

Let your food be medicine and your medicine be food - Hippocrates

[hyperiion]
0

Många reagerar mer nu när de är pollen ute. Jag t ex reagerar inte på min pumi men på pollen så då när vi varit ute så fastnar de ju i pälsen. Jag brukar fukta en handduk och dra över pälsen det funkar jättebra för mig. Hoppas ni får behålla eran lilla underbara pumi..

Mvh Elin