Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1780 ggr
Chilli10
0

Finaste bäbis

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blev bara så ledsen nu när jag får höra att min finaste bäbis hemma hos pappa haltar jättemycket. Far ska till veterinären imorgon förhoppningsvis och kolla om det går att göra något mer. Tidigare medicin han fått har inte direkt hjälpt. Det är ju en stor och tung ras, han har fått pålagringar fram och har nu på sistone alltså bara börjat halta mer och mer.. :(
Han blir nio i sommar, men det känns som igår pappa kom hem med honom till oss utan att vi ens visste något sen innan. Castor var väldens bästa överaskning!

Pappa säger att om det går och veteninären kanske kan ge honom något smärtstillande eller så får han leva till sommar iaf. Jag hoppas så inerligt att det finns något att göra, men hoppet är litet.

Blir så ledsen för min älsklings skull.. :(

Karmatarerskanise
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Håller tummarna på att det går att göra bätre! Fin han är :)

Fridaaaa
0

Håller tummarna att det går bra!:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
0

Håller tummarna för det går bra med honom. Glad

PetraKarin
0

Oj hoppas det går bra. Inte kul när älsklingarna har ont…

Noa-Nisse
0

usch, :/ lycka till med honom och hoppas att det finns något att göra för honom!!

Medarbetare på Hundar.ifokus

Naiz
0

Inge kul :( Hoppas dom hittar nåt som funkar så han får leva ett tag till med er/ni med honom :)

Beckibus
0

Nemen usch vad hemskt hoppas inerligt att han får hjälp med benet håller med inge kul när bebisnarna har ont!

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Chilli10
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack alla ni :)

Pappa ringde veterinären idag, han behövde aldrig åka dit då hon ju visste vad det gällde. Han kommer att få fyra st kortisonsprutor, de kommande fyra veckorna.  Enligt vet kommer det göra honom smärtfri i ca 6 månader.  Varken pappa, jag eller någon annan i familjen tycker att det är rätt han han ska gå och ha ont, inte heller att man ska behöva ge dem massa medicin typ smärtstillande o så (därav inte sagt att kortison inte är det, det vet jag mkt väl) och låta dem leva för att man själv tycker att det är svårt att göra sin av med sina älskade djur. (då menar jag alltså om man gör detta i flera år som jag hört o vet många som gjort, djuren ska inte få lida för mäniskornas känslor).

Därav kommer han att avlivas i sommar. När? Det får vi se..
Självklart är jag väldigt ledsen. Men samtidigt vet jag att det är det bästa för honom. Detta kommer självklart vara svårt att smälta, inte minst sen när han väl är borta.. :(

Mkt tråkigt med tanke på att han är så glad och busig i övrigt, ibland kan man verkligen tro att han inte är mer än 2 år. Men år lilla Castor blir ju hela 9 år i sommar, en relaativt hög ålder för en rottweiler ju. Max vår förra kille blev dock hela 11.

Jag kommer alltid att sakna min underbara bäbis. Aldrig att glömma honom. Nu ska vi bara se till att göra hans sista och våra sista månader med honom så bra som möjligt <3

Fridaaaa
0

#8 Fy vad trist, men man får ju tänka på hundens bästa även om det är jobbigt. *styrkekramar*

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Forest]
0

8 jag tycker ni tänker sunt, även om det smärtar så måste man inse sanningen. Hoppas ni njuter till fullo av sista tiden. Otroligt fin hund. Styrkekramar från oss

Karmatarerskanise
0

#8 Beklagar! Men det är ett väldigt moget beslut ni gör.
Njut av er tid tillsammans :)

Naiz
0

Tråkigt att höra :(
Hoppas ni får en riktigt bra sista tid tillsammans :)

Chilli10
0

Tack så  mkt för era fina kommentarer :)

Beckibus
0

gud blir så himla ledsenGråterha det så trevligt med er sista tidGlad

Vila i Frid världens bästa Iza.

Med Vänliga Hälsningar 
Rebecka

*Medarbetare på mops.ifokus och sheltie.ifokus*

http://workwithpaws.blogg.se/

Chilli10
0

Igår var han hos vet o fick sin första kortissonspruta :)
Jag längtar så tills jag ska hem till pappa nästa gång och får träffa honom <3

Chilli10
0

Förra veckan fick han sin sista spruta. Har inte blivit bättre :(
Pappa ska ringa vet nästa vecka, och antagligen avlivas han ganska snart, om det inte skulle börja visa bättring snart.

Blir så himla ledsen.. Rynkar på näsan

[MinRonja]
0

#16 Fyfasiken vad synd! :'( Hoppas verkligen att det blir bättre!

pius314
0

Åh, vad tungt. Fasen att det inte verkade som det var tänkt :-( Men jAg håller med om att det känns som ett klokt beslut. Hoppas ni får en bra tid, hur länge den nu varar. Vemodigt

• Tillräckligt bra är perfekt! -
Chilli10
0

#17 Ja verkligen.. :(

#18 Ja det är så synd. Hade verkligen hoppats på att han skulle få vara kvar hos oss lite längre. Jo beslutet är klokt, men så fruktansvärt jobbigt =/ Tack, det hoppas jag med! :)

Får se om han blir bättre, men nu är hoppet väldigt väldigt litet..

pius314
0

Sorgesamt för er!

• Tillräckligt bra är perfekt! -
[MinRonja]
0

#20 oh fy vad hemskt!:( R.I.P

JJUDITH
0

Åh vad tråkigt. :( Tyvärr lever djuren inte för alltid, hur mycket vi än skulle vilja…

Chilli10
0

#21 #22 Ja verkligen :(

#23 Nae precis. Och det vet man ju alltid om, men ändå lika tråkigt när det väl försvinner från en.