"mycket hund"
Ibland hör man uttrycket "Mycket hund". Man får helt enkelt en hund med "mycket hund". Nu undrar jag vad som menas med det.!
Så, vad betyder "En hund med mycket hund"?
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Undrar med samma sak ibland.
De flesta t.ex att terrier och vallhundar/brukshundar är "mycket hund", antar att det är att dem kräver en del av sin ägare. Fast jag anser inte att man kan gå på rasen utan på individen
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag ser det som en hund som vill jobba och gör allt man säger. Men min nakenhund lyder mig hela tiden men jag tycker ändå att hon är "mindre hund" eftersom hon är liten och naken xD Ser mer ut som en liten kisse!
Var på en liten släktträff eller nåt, så var det hundar där såklart. Min nakenfis, en fransk bulldog, bichon havanais och min rottis. Då kom en och sa "Här är en riktig hund" åt rottisen. xD
Antar att folk menar att det äär större hundar och inga "råttor" som småhundar :o (Jag har inget alls emot småhundar, men familjen kallar ofta de småhhundarna för råttor. Medans jag kallar min nakenfis för katt :D)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
För mig är "mycket hund" en aktiv, vaken hund som kräver lite mer än en vanlig "sällskapshund". Storleken har ingen betydelse utan det syftar mest på personlighet och mentalitet.
Mycket hund anser jag vara en hund som kräver mycket av sin ägare och behöver massor med aktivering för att må bra.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mycket hund är för mig ofta en hund som man får träna mer med kanske är den extra aktiv ras, eller mer envis,kanske "mycket hund" i liten kropp då är det en aktiv tuff hund. Med tuff menar jag inget negativ utan en aktiv hund man kan träna med mycket :)
Mycket hund kan tolkas väldigt olika. Men själv tolkar jag det som att hunden kräver mycket av sin ägare. Och då inte bara långa promenader och lydnad.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.