Ont i klorna?
Skulle precis klippa klorna på min schäfertjej och hon har väl aldrig gillat att klippa klorna direkt, men den här gången pep hon till ordentligt 3 gånger när jag klippte och ville inte ligga kvar! Det var långt kvar till pulpan, ändå lät det som att det gjorde riktigt ont och jag valde att sluta vid 3 klor. Hon är inte den som ber mig att sluta för att det var lite obehagligt så jag blir riktigt orolig nu…
Har någon varit med om något liknande? Hon verkar inte ha ont i själva tassarna utan där får jag ta och klämma utan problem.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det sitter som ett mjukare lager innan pulpan som kan vara väldigt ömtåligt, de gillar inte att man klipper för mycket i det.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se
Jovisst, men nu klippte jag extremt lite och jag är inte ovan att klippa heller. Har klippt klor regelbundet över 10 år och tror inte jag någonsin tagit en pulpa på mina hundar, så det är alltså inte klant från min sida. Dessutom handlar det om en hund jag har haft i 2 1/2 år, så vi känner varandra… Jag vet hur mycket jag kan klippa i vanligt fall, men nu är hon öm i just klorna.
Jag har telefontid med vår veterinär tidigt imorgon men det vore skönt att få veta lite mer om vad som kan vara fel.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2 Ja, jag sa bara vad jag trodde det var genom den lilla info du gav. Du behöver verka sur för det :S.. Och jag har inte sagt att du klantat till det :S.. Hoppas du får reda på vad det kan vara.
Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Det kan inte vara så enkelt som att klotången är lite slö? Min första egna hund var jättefjollig om klotången var det minsta slö. Vi bytte till en resco-tång, och då hon efter detta aldrig mer kände tången klämma åt om klon, gick det bra.
Jag vill att en klotång ska kunna klippa hårstrån för att den ska duga till klorna.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#4 Ja, nu när jag tänker på det så använde jag inte samma klosax som vanligt! Den kanske är sämre kvalitet än min vanliga.
Tack för tipset! Hjälp vad hemmablind man kan bli!