Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 853 ggr
Chilli10
0

Huggande schäfrar

Blev lite smått bestört igår när sambon berättar att "de galna schäfrarna" i våran trappuppgång nästintill "attackerade" Chilli.

Sambon & hunden kom ut ur hissen på väg ut, in kommer den här tjejen med sina schäfrar långt koppel på dem trots att de inte alltid uppför sig så väl. Är ett litet hörn eller vad man ska säga så de såg inte varandra först. När de andra två hundarna får syn på Chilli kastar de sig mot henne och hugger i luften efter henne. =/ 
Chilli verkade inte direkt reagera på ngt speciellt sätt, trots att hon varit rädd för dem tidigare (när vi mötte dom pecis i början när hon kom till oss stog de och morrande på henne och hon vågade inte gå förbi)
Som TUR var hände ingenting mer. Kvinnan härjade, skrek och drog i sina hundar. "Jag är så jävla trött på er". Hon fick gå ut igen för att lugna ner dem. Sambon blev såklart förskräkt (kan man säga  så? :P) och frågar vad hon egentligen håller på med och att det vore bra om hon kunde hålla lite mer koll på sina hundar.. Men denna kvinna yttrar inte ett endast ord till honom.

Inte för att jag är speciellt förvånad, har alltid tyckt att dessa hundar varit lite "obalanserade". Men är det bara jag som tycker att man kanske iaf kan få höra "jag ber om ursäkt" eller ja åtmminstone något.

Och med detta inlägg menar jag absolut inte att alla schäfrar är galna, bara det att vi refererar dessa hundar som det.

Nåja, ville bara skriva av mig lite :)

Denna kommentar har tagits bort.
Fridaaaa
0

Hon borde gå till en hundpsykolog med sina hundar, kurs eller sälja dem till någon som kan ta hand om dem bättre. Låter lite som att dem är understimulerade och inte så socialt tränade med andra hundar.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ketang
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det är ju lite som vanligt då. Har man inte vett att träna sina hundar utan väljer att i stället gapa och skrika på dom, så har man väl inte vett att be om ursäkt om det händer något heller!

Trisst att hon inte förstår, men tur att det inte hände något….denna gången….

Sophie&Segra
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Förstår precis hur du tänker!

Vet inte hur många gånger min Schäfertik blivit påhoppad, men av kanske 5 gånger har jag fått en ursäkt EN gång.

Kaaaatastrof. Jag själv, DÖR hellre än om mina hundar skulle störa eller förstöra får nån annan hund och förare, som kanske ligger i träning eller nått.. Jag vill bara sjunka genom jordens yta..

När Xoxie var inne i sin värsta trotsålder hände det att hon inte lyssnade två gånger när jag kallade in henne och hon sprang då fram till två (tack och lov) överstabila hundar.. Men jag höll på o dö av skam, bad om ursäkt och förlåtese jag vet inte hur många gånger… Nej, det´va så jädra pinsamt att jag nästan rodnad bara jag skriver det här haha.

För jag vet själv hur mycket det förstör med andra vars hundar som är totalt ouppfostrade när man är ute med en hund, som man själv tränar med.

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

Chilli10
0

#4 Ja kanske vore det bästa, ibland har hon bara den ena hunden vilket verkar fungera mkt bättre.

#5 Nej det är väl tyvärr så. Jag vet, precis vad jag tänker. Bäst att vaka som en hök framöver så att samma eller liknande situation inte uppstår igen.

#6 Människor borde ha mer vett. Men det är väl som #5 säger, om de inte har vett att träna hundarna har de inte heller det till att be om ursäkt.. Haha, jaa jag skulle också skämas en skätt kan jag säga!

Lite ironi i det hela är att sambons mamma har arbetat tillsammans med denna kvinna och hon har då berättat att hennes schäfrar "är så väluppfostrade och fina". hehe, not.

Träffade henne i hissen nu när jag kom hem från jobbet, först då öppnar hon käften. Hon menade att det var hennes hund som tidigare blivit attackerad flera ggr och efter detta fått en "knäpp" och då blivit såhär mot andra hundar samt att de "jobbar på det".  Undanflykt eller inte? Vad vet jag.. Men en sak vet jag, om min hund var sådan skulle jag inte låta dem gå före i långt koppel när jag vet att det bor flera hundar i trappppgången som det finns risk/chans att möta.

Fridaaaa
0

#7 Vet man att ens hund gör utfall mot andra hundar, så har man munkorg eller håller kort koppel

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Chilli10
0

#8 Precis vad jag menar :)