God eftermiddag 4/4 -11
God eftermiddag på er!
Min dag har inte varit kanon, var ute hos pållen jag har hand om 2 dgr/vecka, en ardennertjej på ca 1000 kg som stämplade mig idag, så det var bara att åka till akuten med en krossad stortå. Nu är det kryckor som gäller så syrran är tillfällig doggywalker.
Så det blir en hel del hjärngympa inomhus nu framöver, tills jag klarar av att gå utan dem jäkla kryckorna.
Vad har ni gjort idag? Förhoppningsvis något roligare än jag!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Usch då, inget kul med krossade tår ;)
Idag har jag styrketränat, varit på 2 olika möten, varit ute med hunden och senare ska jag iväg o dansa.
Inte kul med krossade tår, men sånt är livet när man sysslar med stora djur ;)
Idag har vi varit ute många timmar, så Lillan har busat massa, varit ute med kaninerna med plus dammsugat hela huset, moppat 2 rum, torkat av skåp, och speglar, och städat en marsvinsbur :) Så har gjort lite idag:P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Började dagen med sovmorgon, sen låg jag och drog mig lite extra och myste med hundarna innan vi gick upp. Släppte ut Vittra lös, och Freja på 8 m lina fast i dörren (Vittra är van att få gå ut själv, Freja är dement och kanske påverkad av juvertumörerna, så hon är inte 100% rumsren, alltså får hon gå ut med lina en stund, utifallatt). Innehundarna fick frulle, sen jag. Så var det dags för de ute, släppte Vidar, Vittra och Cora i hägnet med Drífa, Skade och Fenja. Matade höns och kaniner lekte med hundgänget, sen stängde jag in Drífa med döttrar och gav dem frukost. Vidar fick gå in till Freja och Vittra som löper fick gå in till Drífas gäng. Ego och UBbe fick springa med Cora till de ville ha frulle, sen in med dem frulla och ut med Vittra, Gjöa, Bestla och Piro. När de var nöjda fick de oxå gå in och äta.
Vilade lite inne sen. Nu har jag gått en timme med Vidar i 8 m flexi och Vittra lös. Tränade lite vardagslydnad och godissök. Avslutade med att låta Vittra bada i bäcken, men det var nästan för mycket vatten, strömt, isigt och lä'skigt. Lite plaskade hon i alla fall.
Nu ska jag måtta upp fodax åt hela gänget. Vidar och Vittra sover, så de får nog stanna inne. De andra ska få springa i hägnet en gång till, innan de får middag. Maken får mocka hundgårdarna, för mina händer är för trasiga.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter