Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 38727 ggr
ladysurprise
163

Varför skakar han?

Nästan jämt när jag ligger med min hund i sofan eller om han ligger själv så skakar han.. De är inte kalt eller nåt… Varför skakar han?

Yessica
1

Han kanske känner sig otrygg eller stressad?

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

[lillbrun]
2

Är det bara då han skakar eller är det lite nu och då?

Många små hundar skakar för att få igång blodcirkulationen och hålla musklerna varma… eller nåt liknande. Fick höra det av uppfödaren när jag hämtade Spencer.

Han kan sitta i solen och ändå skaka :p

ladysurprise
4

Jag vet inte. nu ligger han i sängen brevid mig o skakar o små gnälller. Jag tänkte att han ville ha upp märksamhet så jag har jämt godis så han har fåt nosa och kastat ben o haft dragkamp men han fortsäter att skaka o gnälla

ladysurprise
0

Han står o viftar på svansen framför mig o gnäller o skakar..

[lillbrun]
1

Jaha… gnäller han samtidigt så är det inte samma som spencer bruka göra….

Kan ju vara då att han har tråkigt och för uppmärksamheten som du säger… annars har jag ingen aning :/

Karmatarerskanise
0

Kan vara understimulans, eller så är något fel.
Ring och rådgör med en veterinär för att vara på den säkra sidan!

ladysurprise
1

#5 jag har härjat med han som en galning.. Nåt tips på vad man kan göra så han kan syselsäta sig själv lite?

ladysurprise
1

de är inte alltid han gör de utan bar ibland..

ladysurprise
1

ibland räker de med att jag bara rör han lite så blir han tyst o bara skakar lite ibland

Karmatarerskanise
0

Du kan lägga sök till honom innomhus. Gömma godisar lite överallt, sen får han leta. Ge honom en mjölkartong med godis i som han får riva sönder för att komma åt godisen.

Fast det sistnämnda kanske kan stressa också, jag vet inte.

Som sagt, rådfråga en vet. Glad

Zebben
1

Har han svårt för att slappna av? Ibland kan muskler som har svårt att komma i vila, skaka.

ladysurprise
0

#11 jag tror inte de men de är inte nåt jag tänkt på häller.. han har lätt för att somna i knät när man kappar han

rackartyg
0

Det låter som stress / oro.

ladysurprise
0

#13 hur ska man få han att bli lugn o tryg då?  i bland är de inget o i bland skakar han o gnäller o i blan viftar han på svansen i gnäller..

ladysurprise
1

nu gjorde han nåt med svansen han inte gjort förut.. han brukar böja den i en båge neråt men nu gjorde han de i en båge uppot och i bland späner han den så den slår rakt ut men de är inte ofta.. oftast brukar den hänga ner som vanligt

rackartyg
0

Det är jätte svårt att svara på eftersom jag inte känner hunden.

HUr är han annars?

ladysurprise
0

#16 han är väldigt domenant.. ska sita över en och så. Och vaksam mot nya mäniskor.. kan  va agresiv mot andra hundar min mamma kunde inte ha han kvar för han trängde in deras andsra han hund i hörnet o skulle anfla han..

Nu siter han i halen o gnäller.. jag tror inte han behöver kissa eller nåt för de var inte länge sen vi var ute… Han ligger o tittar på mig

Min mamma ha sakt att hon uppftar han som osäker

Kan han sakna min sambo.?

ladysurprise
1

#16 han kan måra åt en o hålla på om nåt inte passar han.. han försökte huga min syster.. Han har morrat en gång ot mig men då sa jag till på skrpen att de var inte ok o sen har han inte gjort nåt sånt mot mig..

ladysurprise
1

I stor del så följer han efter en när man går från ett rum till ett annat.. tänkte på de i går kväll när han fick mat så sprang han från mat skålen till min sambo o kollade på han o sen till mig och till skålen igen.. någon en stacka gång när vi vart ute o gåt så har han struntat i mig då har jag tagit ena foten o puttat till honnom med för att han skulle ge mig uppmärksamhet o då reagera han knapt så då putade jag till han lite hådare med handen o tog tag i koplet och då fick jag den uppmärksamheten jag ville ha..

rackartyg
0

Hur gammal är han?
Det låter lite som att han beter sig som hanar (några av dem iaf) gör när det är löptikar ute…=) 

Då kan hans skakningar bero på att han är uppspelt.

ladysurprise
0

#17 han är väll ca 1år eller nåt.. Kan han upp fattat de på så kort tid? vi har haft han här hema i bra 2-3 dagar..Men jag har ju umgåts mycke med han hema hos mamma

trocadero
0

Skakar han när han ligger och sover också? Tycker det låter som om han har svårt att koppla av och kanske kan vara överstimulerad. Visst hade du tagit över honom ganska nyligen och du försökt sysselsätta honom mycket på olika sätt? Kanske kan vara så att han behöver lugn och ro ett tag om han nyss bytt hem.

ladysurprise
0

#22 vist har jag lek med han o hållt på men inte mer än någon där han var förut

Dama
0

Nytt hem öch lite stressad vänta några dagar och se han är nog helt enkelt lite vilsen eftersom du skrev att han endast varit hos dej i några dagar

gejsa
0

Men nu har jag inte läst vad folk har svarat. Men har du en liten, liten ras? Isf brukar dom väl skaka? Det tycker jag alltid småhundar gör så fort man börjar prata med dom.

rackartyg
0

Nu läste jag lite av dom andra inläggen.

Har du precis fått hem hunden?

ladysurprise
0

#25 de är en dansk svänsk gårdshund

ladysurprise
0

#26 jag han hema i 3-4 dagar nu.. Men min mamma köpte han när han var valp så inanna jag flyttade så hade jag mycke kontackt med han.. Han har blivit mer vaksam mot nya mäniskor och hundar de var därför jag fick ta hem han..

han är inte spänd eller nåt.. i går när vi gick ut med han min kille o jag så lyssnade han inte alls mycke tror de var för att killen var med.

fin se nåt man kan göra för att han ska lära sig va fokuserad på mig helatiden

ladysurprise
0

i dag har han knap alls  skakat o gnälla alls

gejsa
0

Ok, ja en sådan är ju ingen liten ras så den ska ju inte skaka. Är nog bara lite osäker eftersom det är nytt ställe och så även om han känner igen dig är det inte hans hem än. Låt bli att bli orolig och låtsas som det regnar bara så slutar han säkert.

ingann
0

skakade han så när han bodde vid din mamma med? eller har det kommit nu när han flyttat till dig? har det kommit nu tror jag det bara är oro över nytt hem och lugnar ner sig när han är mer hemtam;)

Lycka till

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Singo-Torpet
0

min JRT skakar lite ibland när jag uppfattar de som han har tråkigt men ja vet inte han gör de inte så mycket längre mest när han var valp.

ladysurprise
1

#31 han gjorde de nog där med men inte lika mycke..

nu på kvällen har han börjat gnäll o skaka i gen på efter midan var de lungt.

loveidis
0

Hej.

Små raser brukar oftast skaka när dem är upphettsade exalterad.

Då darrar dem och det kan uppfattas som att dem fryser.

Men är det kallt ute så kan den mycket väl frysa.

Minihundarna är detta jätte vanligt på och inget att oroa sig över.

Skulle hunden därimot ligga och skaka och krampa skall den akut in, för den kan vara sjuk.

Darrandet kan vara många oraker.

* Upphettsad-nyfiken

* Rädd

* Nervös

* Sjuk

* Fryser

Men vanligt behöver ni inte oroa sig.

Jag har inte mött en liten hund som INTE darrar ovasett årstid.

ladysurprise
0

Skulle någon kuna låsa tråden eller nåt för hunden är inte hos oss längre..

aks
6

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vi har en nioårig engelsk springer spanien, tik. För ungefär ett år sedan fick vi besked om att hon har cancer, men att det inte var någon idé att operera då det skulle sprida sig snabbare. Vi har märkt att hon börjat äta lite sämre av sin egen mat (men fortfarande intresserad av andra godsaker), en del promenader vill hon inte följa med på men framförallt har vi märkt att hon den senaste veckan börjat skaka när hon är stilla. Vad tror ni som kan, att det beror på?

a-k

[Empisen]
0

Min Jack russell har skakat sen han var valp, i hans fall har det inget med stress, oro, att han är kall eller liknande. Utan det är bara något han gör. När han är upphetsad, t.ex när vi leker, skakar han ifösej mycket mer.