fostran avelshanne
Jag har skaffat en shi-tzu som verkat som avelshanne. Jag har två tikar sedan innan och de säger ifrån då han "närmar" sig. Det jag undrar är om man som husse och matte ska lägga sig i och säga ifrån eller lämnar man detta till hundarna?

prova att låta dom vara lösa utomhus tillsammans. de andra kan tycka att shitzun inträder på ''deras'' mark.
Från mig^^
Btw. Har du en canvasbur till salu som har måtten på minst 70 cm i höjd? Kontakta mig!
Ska han avlas på mer?
Ska han inte kan du gott kastrera om du inte vill ha tjuvparningar.
Det går ju att träna hunden till att låta tikarna vara, även om de brukar fixa det rätt bra själva.
Kommer han bli stressad i löptider är de ju snällast att kastrera honom.
Ska han fram och jucka även fast tikarna inte löper?
Ja han vill fram och jucka. De går lösa på gården när vi är ute och det har lugnat ner sig, det är tjejer med pondus 
Vi kommer att kastrera honom så fort vi får ok från förra ägaren, han ville eventuellt para honom en gång till.
Man vill ju liksom inte lägga sig i för mycket i hundarnas sätt att rangordna sig, så jag har inte fyat när han försöker, de säger till själva.
Tack för svaret!
Förresten, inatt när vi skulle sova så låg alla i sängen. Men jag fick övertala Coby i 10 min att han skulle ligga på sin sida och det fattade han till slut. Så uppenbarligen funkar ju det.
Men i vardagen vill jag inte styra för jag är rädd att de ska tolka det fel och tro att de inte får ha kontakt alls..liksom