Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 3702 ggr
Fridaaaa
0

Så stolt över Lillan!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lillan är ju osäker i sig själv och det tar lång tid innan hon accepterar en främmande. Annars skäller hon och dem kommer definitivt inte in på tomten eller i huset.
Igår kom mamma på besök, visst hon träffade mamma ganska mycket i somras och många gånger gick det bra, men när vi flyttade tillbaka igen, så träffade hon inte mamma på några månader, och sedan var mamma här för några veckor sedan, då var Lillan bakom grindarna i huset, tog liten stund, sedan kunde hon hälsa på mamma när mamma satt ner i köket.

Igår testade vi att släppa Lillan ute, mamma sa att det var okej, först skällde Lillan lite (som jag visste att hon skulle göra), men när mamma sa "hej Lillan" med glad röst så gick Lillan fram och luktade på mamma, sedan började hon att busa med både mig och mamma, sedan var det inte mer, mamma fick till och med gå in i huset utan problem. Annars är det bara jag, min pojkvän, min pojkväns mamma & styvpappa och småsyskon (ej dem äldre syskonen) som kan gå in i huset utan problem. Stort framsteg för Lillan :D Hon fick mycket beröm och ett stort tuggben senare på kvällen :)

Är så stolt över Lillan, hon kan när hon vill!:)

(Lillan sommaren 2009 är bilen)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Karmatarerskanise
0

Vad kul att det gick bra!

Fridaaaa
0

#1 Ja är stolt över henne :) Det ger hopp om att hon kan acceptera fler:)

Karmatarerskanise
0

Det kommer hon göra! Bara se till att träna så släpper det till slut Glad

Fridaaaa
0

Ja man får träna så gott det går :) och främst då med människor som inte blir rädda för henne:)

Karmatarerskanise
0

Precis. Det ska vara lugna och harmoniska människor.

Fridaaaa
0

Ja precis:) Men är glad, det har tagit lite tid men mamma ärinte rädd för henne heller så:) Det märker nog Lillan

LinaK
0

Vad kul att Lillan gör framsteg Glad Alltid kul när man känner att träningen går framåt.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Fridaaaa
0

#7 Ja det är skönt, även om det "bara" är en person i taget så är det ändå framsteg :)

Letfors
0

Vad kul att de går framåt :D Fort sätt träna på så kommer in särket att kunna möta alla typer av meniskor till slut :)) ett tips på vägen. Om de är en mat glad hund kan den nya pers ha lite godis i handen och locka med. Om hon inte vågar fram ändå kam man lägga maten på govlet den nya meniskona :)

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se

Fridaaaa
0

#9 Så har vi gjort när folk har varit i huset och Lillan på andra sidan grindarna, så har det fått ge henne godis:)