Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 4025 ggr
Emaljoh4
0

Tycker inte om pappa

Min hund tycker inte om min pappa. Vad ska jag göra?

Hon är nog inte arg, snarare osäker/rädd.. Hon morrar (och ibland skäller) om han t.ex går in i mitt rum, när han kommer hem osv.

Jag tror han förstörde det första intrycket.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

[Hilo]
0

Hur är han emot hunden..?
Hur är hans kroppsspråk.

Emaljoh4
0

Svårt att säga. Han gör inget spec. Typ struntar i henne. Men inte i början när vi fick henne.

Han verkar inte fatta nåt, och det stör mig Rynkar på näsan

I början typ böjde han sig ner osv, och det skrämde henne verkade det som. Som sagt, första dåligt intryck som sitter kvar.. Och som fortfarande inte går över… Köpte henne i början av Oktober.

[Hilo]
0

Just män är ofta mer "hotfulla" i sitt sätt emot hundar..
De har en starkare karkatär brukar man säga, och därför är hundar ofta rädda för just män..

Det låter inte som din pappa gjorde speciellt bra ifrån sig i början, och visst kan sådant sätta sina spår.

Emaljoh4
0

#3 Hon var inte så van vid män när vi fick henne (hon har inte träffat så många)…. Men en jag känner är en man, och han gjorde bra intryck på henne (dvs, låta henne ta kontakt med honom utan att han gjorde nåt + att om hon sökte kontakt så började han inte klappa osv som kunde skrämma henne)… Vi har inte träffats så många gånger, men hon har till och med sovit i hans knä. Så hon kan tycka om män om man säger så.

[Hilo]
0

#4 Jo, de känner ju på sig sånt.. Min pappa är en sådan person även "män-rädda" hundar brukar tycka om.. Har sett tre mycket bra exempel på det.. Vissa män kanske helt enkelt inte är så.. Eller hur man ska förklara Tungan ute

Men det bästa jag kan säga är att du ber din pappa att inte röra heller, tala till henne eller titta på henne..
Sen när hunden väljer att ta kontakten så ska han inte bry sig, utan låta hunden göra det i sin takt..
Småsaker också - att inte gå direkt rakt emot hunden när man går omkring i huset kan också hjälpa..

Emaljoh4
0

#5 Ja hehe, det är bra med såna män! GladGlad Men det är ju bra att hon har någon positiv bild av män iaf.

Fridaaaa
0

Min hund gillar inte heller män, mer än pojkvännen & hans styvpappa (uppväxt med dem), och ibland går pappa bra. Hon har alltid varit sån.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.