9 veckors valp?
Är det bra eller dåligt då en 9 veckors valp biter ifrån då han inte gillar vad en annan valp (4mån) gör? (hunden juckade mot Hades huvud,rumpa,sida hmm ja allt)
Hades högg mot hunden, morrade och visade tänderna. Flera gånger om. Den andra hunden som var ngn liten terrier lade sig bara ner en gång och visade underlägsenhet. Ägaren tyckte det var kul att se sin hund jucka.
Ååååååh vad arg jag e! Är inte juck ett sätt som hundar visar dominans på? Och borde inte ägaren sätta stopp för det? Speciellt då det gäller terrier/små hundar?
Fast min viktigaste fråga är ju om min hund är normal, eller om han är för tuff? Han har ju faktiskt bara bott hos oss en vecka nu, och han är ju faktiskt bara 9 veckor idag!

Jag anser att din hund gjorde helt rätt!
vem fanken vill ha en ettrig terrier juckandes på sig? 
jo det är ett dominans beteende, som den ägaren borde sagt ifrån om….SUCK för ägare som inte tar sitt ansvar! 
Självklart gjorde din hund rätt fundera inte ens……

Idiotiska hundägare!!!!!! Jag råkade ut för samma sak med min hund… Problemet är att jag har en 13 årig schäfer/dobberman tik… En 1 årig jämthundstik hoppade på henne och började jucka..Sen var min hund elak för att hon bet ifrån…
jaa hades gjorde rätt.. ecko blir skit förbannad på hundar bara dom ställer sig över honom.. de går inte för sig:P han morrar också då.
Nu har ju ecko blivit 6 månader så han har ju med börjat med juck fasoner.. men de tillåter jag inte för fem öre. Då är det ett tag i nack skinnet och ner direkt! kommer aldrig att tillåta de .. för så håller man inte på!

Klart att din hund gjorde rätt, det ska väl inte få komma främande hundar och dominera över h*n i h*ns eget hem. Du skulle väl inte uppskatta om det kom en främande människa och började bestämma över dej i ditt eget hem?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Visst kan jag förstå att Hades inte tyckte om att den andra hunden juckade på honom, men… det förvånar mig att en sådan ung valp på endast 9 veckor säger ifrån mot en äldre, han borde väl visa sig undergiven istället ? Helt klart har du en riktig tuffing !
min hund har visat sig undergiven alla som vart äldre en honom, men han försökte sätta en liten valp på plats för ett tag sen..
En klar dominashandling, du ska helt klart säga åt hundägaren att se till sin hund att inte låta den göra så =)
Bör jag vara orolig över att han kanske blir aggressiv`?
Nej Hera, han hade rätt att säga ifrån, sådant är medfött deras sätt att tala med varndra liksom……
Okey, bra :)

Det du kan göra, är att innan din hund hinner säga åt den andra hunden, tar du och ingriper. Då visar du din hund att du finns där för honom, och fixar läskiga situationer. På så sätt kommer han att lita mer på dig, och låta dig ta hand om läskigheter även i framtiden.
Man ska vara en klippa för sin hund! Alltid där, alltid lugn och trygg och alltid ställa upp för dem.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter