Dålig i magen
Nu börjar jag bli less. Moa har nyss haft sitt andra löp. Och i samband med detta fick hon diarèe till och från, inte rännskit varje dag förstås, men hon kunde ha t.ex rännskit 1-2 dagar sen blev hon bättre, sen blev hon likadan igen.
Varför är det så?
Och än har hon inte blivit riktigt bra än. Hon kan vara riktigt bra i magen några dagar, men sen är det samma visa igen. För övrigt mår hon bra.
Vad kan vara orsaken till detta? Mask?
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Kan det vara för att dom slickar i sig blodet? Jag har ingen aning faktiskt. Men jag tycker det verkar konstigt att det skulle vara mask varje gång hunden löper. För min lill-tik blir också lite knasig i magen vid löp.
Jag brukar ge pasta som man kan köpa i djuraffären. Inte pasta som makaroner, makaroner, ravioli
utan en 'kräm' som man klämmer ut en liten klutt. Hundar gillar smaken så det är lätt att få i dom det. Jag klämmer ut en klutt direkt på golvet. Sen får hunden göra olika saker som 'sitt', 'ligg', 'tass', 'snurra'… innan dom får 'varsågod' 
Även vi kvinnor kan bli konstiga i magen vid "löp" ;)
Kan handla om att kroppen blir i obalans helt enkelt.
2 tror du har rätt. Här har vi en tik som skiter oftare vid löp 3-4 gg per dag annars max 2 gåner per dag. Så det är skillnad. O visst blir man anorlunda vid mens med ;)
Det är första gången jag har henne när hon löper, så jag vt inte om det "bara" är den här gången om man säger så.
Men hoppas ni har rätt 
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.