Oj, vad hundar!!
Det är vår o varmt. Solen skiner och termometern klättrar uppåt.
Men varifrån kom alla promenerande hundägare??
Undrar var de var när jag o Alfons promenerade iklädda regnställ o regnbyxor?
Var var de när vi, iklädda full vintermundering o isdubbar
kämpade i snö o iskalla vindar?
Underligt! Var kommer de ifrån??

hihi, de har gått i idé.
håller dock med om att det är konstigt det där. Kanske beror det på att man på vintern bara går så länge som man måste liksom, medans man på sommaren är ute längre och njuter av vädret.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Javisst är det konstigt att man möter så mååånga hundägare helt plötsligt
, jag fick höra förra året en kul grej av en hundägare faktiskt som är som jag alltid ute länge oavsett väder och vind, hon sade….man får alltid vara själv i skogen när det är dåligt väder, den enda man kan möta är Lena och hundarna :-))))), det var ju ett bevis för att folk ser att man är ute i alla fall :-))))))))
jo ett konstigt fenomen.. vi har vart ute idag en sväng o d va fullr me hundar o människor överallt.. men d e nog som Åsa säger när det är tråkigt väder går man bara så långt man måste.. jag har turen att ha en hund som hatar när det regnar, han får massa vatten i öronen o tycker det är hemskt. =)

hunden måste ha sin rastning oavsett väder och vind, å inte bara så långt man måste.
Finns inga dåliga kläder, bara dåligt väder!=)
bara till och klä på sig.

Ha ha….det är nog inte bara lokalt hemma hos Dig. Här dyker det också upp hundar överallt. Plötsligt finns de överallt. Solen skiner och det går faktiskt hundägare MED hund i skogarna. I vintras var jag själv i skogarna även på helgerna och är man ute i 3 h ungefär så borde man möta åtminstonde en hund. Icke!
Spännande fenomen egentligen. 

Det är något vi också funderar över här hemma.
Var är alla hundar det andra halvåret.
Vi tar långpromenader med hundarna oavsett årstid och väder.
Även om jag alltid är ute mycket med Eros så är jag ute ännu mer nu :) Är de fint väder och man är ledig så är man ju oftast utomhus hela dagen.
Kanske därför man ser fler när det är vackert väder? Fast jag tycker inte jag sett fler hundar ute nu, däremot mer folk överhuvudtaget utomhus.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jaa.. dom är överallt! Jag bor ju precis vid en stor park.. och när de regna och var blask såg ja kanske en till? när de var snö och storm tror ja vi var ensamma.. går folk bara utanför dörren då, eller vad gör dom?
Nu när vi går (så kan ja erkänna att ja med är ute längre, men ja gick längre förut också) så är de hundar och ägare överallt. Dom sitter vid parkbänkar och dom springer runt med pinnar.. vart var dom någonstans förut? fast iof kanske de kommer mer folk till just parken när de är fint.. men ja ser mer folk öht överallt med:P
trodde inte de fanns så här mycket människor i norrköping. Var på stan idag.. och där gick alla med vårkläder:)
Ja visst har dom en viss tendenst att dyka upp å vårkanten…undrar om dom har kattlåda på vintrarna =)

Vi går i skogen bakom oss, och det tar en stund att gå i snö, så vi mäter inte kilometer utan tid. (Nåja, hoppas ni förstår). I alla fall 3 kvart-en timme. Men på vårkanten när solen skiner, då blir det två timmar istället, nya vägar, träffar nya människor - och hundar - så kanske det är så hos er också. Inte behöver man vara i ide men man kanske syns mindre ändå.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Hahaha ja det finns en del lustiga människor här i vårt område finns en man som tagit en omplacering schäfer problem hund och den såg man inte till på vintern knappt och jag frågade hur det kom sig och svaret vart nej han var ingen vinter människa så han gick 3 promenader på 15 min hallå jises tänkte jag inte undra på att den hunden är destruktiv. Många sånna verkar bo här som direkt det är fint väder tittar de fram okuperar gärna då vår jätte stora rastgård som är till för medlammar som betalar och sköter den men den är så fin så alla vill använda den men tyvärr sköter de inte alla regler som gäller som att plocka upp efter sin hund eller att man har rastgården i befogenhet i 30 min sen är det nästas tur om det är kö och hundarna inte kommer överrens.
ohg. Vad bra om man hade regler i en rastgård.. då hade de funkat bättre kanske hemma hos mor. eller kanske inte, eftersom de är dumt folk helt enkelt:P