Gnagande som valp?
Var din/a hund/ar jobbig som liten?
Förstörde den inredningen? Eller kläder? Tuggade den på er?
Eller ni hade tur och hade en valp som bara tuggade på leksaker och ben?
Evald var ganka jobbig som valp när det gällde bitandet :P han tuggade aldrig på inredning men han älskade att bita på mina händer och i kläder.. Nu är han mest jobbig för att han vill slickas hela tiden ^^
Mvh Linda! :)
www.valldes.bloggplatsen.se
Max var riktigt jobbig som valp. Helt gaaalen ibland.
En gång lyckades han få tag i en liten bit tapet nere vid golvet, han drog och tapeten drogs hela vägen till taket
När vi kom hem var en del av tapeten helt uppsliten till taket. Vi blev chockade hehe.
Han förstörde kläder och skor också.
Hades var lugn, bet aldrig oss eller förstörde inredning och så. Han förstörde 2 grindar vi hade för att stänga in honom i köket med när han var ensam hemma. Så fort vi släppte honom lös i hela lägenheten istället sov han lungt.

Hund 1:
Var livrädd för allt som hade med inomhus att göra då han aldrig vart inomhus tills vi fick honom (född och uppväxt i hundgård)
Efter tillit till hemmet rev han sönder hela hemmet när vi vände ryggen till honom - han klarar inte av att bli lämnar i ens fem minuter än idag efter 15 år.
**Hund 2:
**Tuggade sönder hela trappan och alla hundleksaker.
**Hund 3:
**Tuggade på ben och snuttade på tyger som kuddar,filtar kläder.
**Hund 4:
**Tuggade sönder allt som kom i hans väg - allt från skor till leksaker till sladdar till dörrar till stolar och allt inklusive det som inte ens går att tugga på.
Efter tre års ensamhets träning får han mycket mindre separations ångest men får det fortfarande och tuggar sönder precis allt och speciellt klack skor.
**Hund 5:
**Tuggade sönder några pip leksaker och bollar..
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur
Aldrig har någon av våra hundar tuggat på inredning eller kläder eller liknande.
Havanaisen bet oss jätte mycket när han var valp, när valptänderna kliade
Men jack russelln har aldrig satt tänderna i oss eller gjort något ofog. Istället så var han en leksaks-slaktare som valp. Numer är han lite mer försiktig.
Så jag har haft lugna hundar när det gäller det, sköönt!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se