Tyson förnedrad av....
I går morse efter furkost, så vill Tyson u i solen för att mummsa på sitt märgben han hade där ute.
Sagt och gjort så gicka han från köket och ut i trädgården.
När han hade varit där ute i ca 10 minuter så blev det värsta oljudet!!
Raaawoooff-piip-YYYLL!!… hördes.
Jag gick till fönstret för att titta vad det var!
Jag började på och små skratta….
Det var en skata…som hade tagit sats och NYPIGT han i rumpan!! 
klart att tyson inte var glad på den skatan….han ville bara försvara sitt märgben jue….
När han vänder sig om och skulle ha fatt på på marodören….så flög skatan lite vingligt i väg….och satte sig på stprännan till vårat förråd och GARVADE åt tyson…..dumma skata…..kom hit ner så får jag prata med dig, satt en rump-nafsad tyson kvar och sa till skatan….
Frågan är ju om skata nvar VÄLLDIGT sugen på hans märgben, eller om skatan var "dum i huvvet".
Man går inte på en fågelhund på det viset…..
Hahaha stackars Tysse-stumpen ;-), dom där skatorna kan vara riktigt elaka ibland, när vi hade äppelträd på tomten så låg alltid min fd collie därunder i skuggan, och en gång hörde jag ett herrans liv på skatorna utan för, och när jag tittar ut så var dom flera stycken som försökte anfalla honom, alltmedan han klippte efter dom, så det var bara att ropa in honom, fick sedan reda på att dom kan vara väldigt farliga om dom kommer flera stycken, som tur var så var min hund lös ;-).
o måsar e nästan värst.. dom e fräcka som sjutton o snor allt dom kommer över.. o har dom ungar någonstans så blir man attackerad om man går för nära mås ungen… =/
*ASG* stackars Tysse! Överfallen på det viset!
Men skator är otroligt retliga av sig och gillar att jäklas!
Påminner mig om Elins kanin, Quila är otroligt intressarad av honom, men kaninen är måttligt road. Han blir irriterad på framfusiga Quila och biter henne gärna i svansen!
Men Alfons är knäpp! När kaninen går in i sitt hus i buren kan Alfons stå o titta under bordet; "När kommer han ut???"
Stackars Tysse.. Skator är elaka djur. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jag kan tänka mig vad som gick igenom skallen på Tysse….meee vilken idiot försöka picka bort dom bästa hårstråna jag har på hela kroppen, och mitt ben får han då rakt inte smaka…deeeeeet är miiiiitt =)