Ny medarbetare - Presentation
Jag har hoppat in som Medarbetare här på hundar.ifokus och vill i detta inlägg presentera mig lite.
"TacoBelle" är mitt nick här på iFokus. Och jag är då en halvgalen enastående rockabillymorsa nyligen fyllda 30 bastkjolar (hujedamig). Bosatt i Skåne med dotter, en 90 kilos Grand Danois vid namn Slem-Helge (eller Nemo), Bums som är en ståtlig och bortskämd Russian Blue-gubbe, akvarium (på avveckling, så nu bor där bara) en gammal guppy som dottern döpt till Clementin den II (vem Clementin den I var är det ingen som vet), ett stort gäng mysiga tamråttor och en sällskapssjuk vinbergssnäcka med attityd som heter Gary. Jag föder annars upp tamråttor men har just nu tagit en paus i mitt råtteri.
Mina intressen förutom djur är många, bl.a: etologi, musik, amerikanska bensinslukande bilar, cruising, yoga, ridning, fotografering, måla/teckna, pyssla, skriva, djurrättsfrågor, historia, filosofi, antikviteter, loppisar, 30-40-50-tal, inredning, språk mm. mm. mm. och lite till.
När min förra hund dog i augusti 2009 sa jag till mig själv att jag inte skulle skaffa någon ny hund på ett bra tag framöver. Men det blev så tomt och ensamt hemma. Så jag började vara hundvakt/semestermatte åt andras hundar. Jag tänkte att det skulle vara perfekt. Då fick jag sällskapet, utevistelsen, motionen osv. men behövde inte binda upp mig på en egen hund.
Dock visade det sig inte bli så bra som jag tänkte. Jag hade inte räknat med att jag skulle fästa mig så mycket vid hundarna som jag passade och var gång de åkte hem var det lika jobbigt. Jag insåg att vi "behöver" en hund i vår lilla familj.
Så efter över 10 år som Chihuahua-ägare (Chilli, en vit tik på 1,8 kg) sadlade jag om och är nu Grand Danois-ägd (Nemo, en svart hane på runt 90 kg).
Jag har pluggat en del zoologi och etologi och arbetat som djursjukvårdare på en mindre klinik. Så förhoppningsvis kan jag här på hundar.ifokus bidra med lite svar på frågor och trådar samt intressanta och lärorika artiklar, men jag hoppas att jag även kan hjälpa till att hålla en god stämning på forumet.
Så om det är något jag kan hjälpa till med så bara hojta!
Roligt att läsa och få veta lite mer om dej 
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
häärligt att läsa om dig! du är ju superduktig så det kommer bli hur bra som helst :D
Medarbetare på Hundar.ifokus
Välkommen som Medarbetare och lycka till:D
Jätte kul med en presentation
Välkommen som Medarbetare!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Välkommen, välkommen :)
Varmt välkommen in i värmen, jätte roligt med presentation! Hoppas att du kommer att trivas här pá hundar i fokus =)
Härliga hälsningar// Felicia
http://twinkimesstars.weebly.com/index.html