viftande på svansen?!
hmm har någon upplevt detta eller tänkt på att d kan vara så?
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1031411,00.html
Jag läste också det där men tror inte så mycket på det, jag tyckte det fanns för lite underlag för att spika att det var så ;-)
hur ser man då när ecko är glad eller rädd? han viftar nämligen som en propeller?:P
#2 haha nedu jag vet inte =D
ne jag har då inte märkt nått på Lusse, men iof har jag väl inte tittat så noga åt vilket håll svansen viftar.. tycker den bara åker fram o tillbaka =D
fast ja måste säga att nu när ja kolla vifta han åt höger.. så han var glad alltså? eller så var de att bordsbenet var ivägen åt vänster;P hihi
hahaha =D
haha dom är väl antingen höger eller vänster vridna då
kan hundar som människor vara höger eller vänster tassade? haha d lät kanske dumt.. men ja har märkt på Lusse att han oftast använder högertassen när han ska kraffsa fram en boll eller nått som hamnat under soffan eller så…
Du funderar alldeles för mycket Malin. 
haha ja man måste fundera =D
varenda gång vi säger tass eller hi five åt ecko så ger han helst vänstra tassen.. de kanske betyder att han är vänster tassad:O hahaha!! ja herregud vilka spekulationer..
ja men då e han säkert vänster tassad, Lusse använder helst högern till vacker tass, för när han ska ge mig sin vänstra tass blir d helt skevt.. =)
japp spekulera måste man göra =D

Nja tror inte riktigt på det där jag =/ Min hund viftar på hela baken fram & tillbaka när han är glad varken mer eller mindre åt nåt håll… & svansen kan allt från att fara från sida till sida funka som en proppeler av nåt slag
(har en sheltie)
Jag måste ju säga att jag funderar på hur de kan vifta åt ett håll.. Mexx svans åker i alla fall tillbaka efter att den gått åt ena hållet. ;)
Förävrigt så är han också vänstertassad. Använder mycket hellre vänster tass. ^^
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
ja men tror att min teori om vänster o högertassad stämmer…
lite stämmer den iaf.. *ni får ljuga* hahaha
haha.. jaa men ja tror på att dom är de.. absolut malin *host*
tror du jag kan få nobelpriset me 
Jo, för de är säkert ingen annan iaf som tänkt den tanken.. haha! du kan ju ringa och fråga om de ligger på listan med otroliga saker!?:P
hahaha ja får nog ta o göra d =D

Nä, det där tror jag inte på.
Och malin, jag tror inte att Din hund avslöjar om han är höger eller vänstertassad genom att sträcka fram någon av dem när Du säger tass.
Det är helt enkelt bara operant inlärning. Men jag tror absolut att hunden är svagare/starkare i någon av sidorna.
Men om Du vill spekulera vidare…så kan Du ju fundera på om hanhundar är P.T.H eller P.T.V 

P.T.H eller P.T.V?? förlåt om ja är ett pucko.. men vad är de?:P
#19 Haha PTRF då? (rakt fram..) ;P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Ha ha… eller menar Du PTRU (Upp) ?? 

haha ja zebben d har du rätt i då jag lärt han att han ska ge mig höger tass när han ska ge vacker tass.. =)
hmm njae vet inte vad Lusse har.. PTH kanske =D
*Real det är Pitten till höger eller Pitten till vänster =D* hahaha

Aaah, jag är trött. Men det kanske märks. Skulle gått och lagt mig för 45 min sedan. Nu när jag börjat jobba måste jag ju gå upp kl 06.00 på morgonen. Det är inte mänskligt. 
haha.. jaha:S men då tror ja ecko har PTRF U

Usch, 6 på morgonen, det är inte mänskligt. Jag är absolut ingen morgon människa.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
PTRF U??? vad står uet för då? =P

Nä, inte alls mänskligt. Jag är ju nattmänniska och ingen morgonmänniska. Men men… i mitt nästa liv ska jag vara morgonpigg.
jag e också nattmänniska, eller iaf ingen morgonmänniska.. ush för tidiga mornar.. =/
Usch vad tidigt.. Tror inte jag behöver säga vad jag är för människa faktiskt..;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
ne alla vet redan Alex =D

Jag tror du och jag är rätt lika Alex ;-)
Audiatur et altera pars
men har man tråkigt o inte kan sova så brukar ni ju finnas där o d e ju trevligt =D
hehe.. U:et står för ute?
tycker den är ute alldeles för ofta.. haha!
dom måste ju vädra den =D min kille påpekade häromdagen att Lusse hade väldigt stora kulor.. tror d ligger lite avundsjuka där =) eller när han ligger o tvättar sig på dom intima sakerna så brukar killen bara sucka.. =D
#32 Finns risk för det. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#36: Din stackare. :-)
Fast jag lär väl få ännu mer vaken vak efter torsdag. .-)
Audiatur et altera pars
ja just ja Åsa, hur tror du d kommer funka med dom andra illrarna du har?
Oh just ja, spännande! :D
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Åsa är det då du ska iväg med den fär killen? :)

Ja, hur det kommer funka får vi se. Honan kommer inte att få träffa mina förns valparna är så stora att de kan klara av att mamma får spel.
Så det lär dröja många veckor detta.
Hanen lär i alla fall inte fungera ihop med min hane då båda är okastrerade och brunstiga. Sedan kan jag inte sätta ihop honom med töserna heller då han ine får para sig med dem. Så det blir alltså två läger till här hemma efter torsdagt. men det ordnar sig nog med tiden.
Nu är jag mest orolig för att något ska hända med honan som måste flytta så tätt på förlossningen.
Audiatur et altera pars
ja d gör d säkert.. ja hoppas verkligen att hon o barnen klarar sig fint utan komplikationer…
Ja jag håller tummarna att hon klarar detta, det finns ju en viss risk för komplikationer.