Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 4254 ggr
Karmatarerskanise
0

Hundar i Phuket

JAg ar i Phuket just nu, och har ar mycket hundar som ligger vid vagarna i skuggan, och alla hundar, aven de med agare springer losa.

Men det som ar bra har ar att alla ser ut att ma bra Glad Folk ger dom mat och vatten och ingen slar efter dom. Nar jag var pa Corfu var folk riktigt hemska mot hundarna. Sa det ar skont att se hur bra dom har det har.

Daremot var jag pa en marknad igar, en nattmarknad. Dar fanns en avdelning som salde djur. USCH!! Jag borjade faktiskt grata och fick ga darifran. Massa valpar som var for sma for att vara skilda fran sina mammor, som satt i bur utan vatten, i denna varmen!! Dom gravde, gnallde och skallde! Vissa orkade knappt rora sig, de sag halvdoda ut Gråter Det var sa hemskt! Vissa av hundarna var fullvixna och hade bugrar de inte ens fick plats att ligga ner i! Kommer aldrig mer ga dit! Vill ta med mig alla hem! Stackars sma oskyldiga sotnosar! Kanner mig maktlos!

zoolatri
0

Usch! Det måste vara en obeskrivligt hemsk syn, jag undrar vad som väntar de stackars hundarna. Tyävärr finns det en stor okunskap ute i världen, och där det finns kunskap kan begäret/behovet av pengar vara större…

Skönt ändå att de lösspringande hundarna ser ut att vara i god kondition!

scth
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När vi var i thailand var det väldigt varierande kondition på hundarna, men alla var vänliga. Jag skulle såklart fram ock klappa på alla :P

Vi såg oxo hundar som såldes i allderless för små burar och en valp som blev påkörd, ingen stannade och brydde sig och det gjorde mig så förbannad, hade jag haft möjlighet hade jag hjälpt den :(

Denna hund och en svart labbeliknande bodde precis vid oss och hade mer än gärna adopterat dem

Denna kommentar har tagits bort.
fidojunior
0

Har också sett sådana valpar som säljs i bl.a. Thailand. De jag såg verkade friska och pigga och inte yngre än 8 veckor i alla fall. Man ska helst inte gå fram till sånna burar för många av hundarna är inte vaccinerade mot rabies och det har hänt att folk då har blivit bitna av en liten valp som då har rabies.

Thailand är ett sådant land där de flesta gillar små hundar, stora hundar slängs oftast ut på gatan när den blivit stor eller så låter dem den vara ute på gatorna hela dagen som en katt.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

twinkime
0

Usch tycker det ár tragiskt att djurhállningen är sá dáligt i andra länder. Man lär sig att se ur andra perspektiv nár man är utomlands. Här i peru är de flesta gatuhundar rädda fór att närma sig människor eftersom de kastar vatten m.m pá hudnar och till och med slár dom. Blir sá förbannad!Skönt i alla fall att de ser ut att vara i bra kondition gatuhundarna, men ändá bedrövligt att de skall behöva bo pá gatan.

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Karmatarerskanise
0

#5 Ja har ligger dom mitt pa vagarna och sover. Har som tur ar sluppit se ngn hund bli pakord hittills! peppar peppar.

Har ar sa manga fina hundar, vill ta med mig alla! Dom ar sa snalla och glada! Pratar med dom hela tiden gor jag hehe. Men jag ror dom inte, for man vet aldrig.