Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 425 ggr
[helenal]
0

NYA UPPDATERINGAR HUGO

Jag va ute med hugo lite på gården förrut, han behövde kissa. Han gick bara ut och kissade, sen ville han inte gå längre. Vi mötte Svante(hugos bästis) vid halva vägen. Svantes ägare tänkte släppa kopplet men jag sa till henne att hugo bivit biten av en annan hund. Svante gick lugnt fram ill hugo och hälsade. Hugo viftade på svansen och gav svante en puss på nosen. Ägaren föreslog att jag och hugo skulle följa me henne in. Hugo satt mest id mej, men kollade nyfiket på när svante lekte, men så fort svante gick förbi hugo började han pipa:( men iaf lite framsteg att han inte hade svansen mellan benen. Det tog en kvart för hugo att våga gå in till sig sen(vi bor grannar) jag hade öppet ytterdöreen så han gick in när han kände sig redo för det.Vi ska ut på kvällspromenad ihop, och se så hugo vågar gå längre än till halva gården.

saknar den gamla och ivriga hugo:(

Wikstr_m
0

låter du honom vara så kommer det att gå över.

Malin-A
0

tror också att d snart kommer gå över.. lilla Hugo.. tur att han har en så snäll kompis.. =)

[helenal]
0

finns ingen snällare!!!!!! svante hälsade och va JÄTTE lugnt med hugo. svantes huvud e lika stort som hela hugoP

Karmatarerskanise
0

Pjåska inte med honom, då går det inte över :) Låt honom bara vara så ska du se det går bra!Skrattande

Malin-A
0

haha kan tänka mig att d ser kul ut när dom träffas =D

TinaH
0

ju mer du daltar och pjåska, ju mer pipigare och osäkrare blir hugo, låt honom vara och tala normalt med honom inte daltig på rösten så som han tror att det är dynd honom för då blir han aldrig ok igen.

Håll inte på och lyfta och ära honom.
Då får han inte heller tillbaka sitt självförtroende

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Lotta
0

Precis…hunden fattar då att gnäller han så får han mer uppmärksamhet =) Dom är ju inte dum precis hehe

[helenal]
0

hahah tro mej jag vet. igår när jag låg brevid honom så började han gråta för att jag inte gav honom uppmärksamhet. v ute me honom idag GICK jätte bra. men han v¨gar inte ta för sig.leker ingenting.

TinaH
0

nä men varför skulle du lägga dig jämte honom?!?
Han kunde väll ligga själv?
Även om du inte talar till honom, så känner han av vad du tycker och tänker och dina känslor.

Mvh TinaH

[helenal]
0

hej!!Jag brukar sova me hugo så inget konstgit me det. Men han har boivit tuffare nu igen så de  ebra!!

Wikstr_m
0

Brukar du sova med hunden på golvet? Förvånad

Malin-A
0

antar att hunden får vara i sängen, hade min me fått om d inte vart för att den e över 1 meter uppåt.. =)

TinaH
0

hahahaha! =))

Mvh TinaH

[helenal]
0

PÅ SÄNGEN