lära min hund att buga?
hej, jag vill så gärna lära min hund att buga. men jag vet inte hur jag ska göra. jag använder mig av klickern, men jag hinner inte klicka när han har sovit och sträcker på sig:( visst jag hinner om jag sitter och kollar på min hund hela tiden när han sover, men de kan jag ju inte xP även att han inte brukar stäcka sig så heller. elr jo ibland men inte alltid.
nån som kan ge mig lite tips om hur jag ska lära honom?
tacksam för svar! :)
jag hade nog lagt undan klickern och testat att ta en godis när hunden står upp och fört in den mellan frambenen, alltså så att hunden troligtvis väljer att sänka framdelen. (vet inte om jag beskrev klart)
vill man bruka klickern borde man kunna använda en targetstick alt. lägga en godis i handen och hålla den med knuten näve på golvet och hoppas att hunden själv bjuder på det beteendet med sänkt framdel (har man en ivrig hund kan handske vara att föredra för den kommer säkerligen att krafsa)
≧◔◡◔≦
Ha en godis mot marken och när hunden är på väg att lägga sig (när rumpan fortfarande är "uppe") så ger man godis. Funkade utmärkt på min labbe. Sen säger man "buga".

okej jag ska testa:D tack för svar! :)

Jag använde mig av en hjälp. Jag hade kopplet runt magen och höll upp rumpan samtidigt som jag hade godishanden mellan frambenen. Räckte med ett par gånger så kunde hon buga.

min hund "bugar" naturligt när han leker, så jag klickade fram det den vägen. gick också mycket bra. :) Annars kan jag tänka mig att ovanstående tips funkar utmärkt! :)

okej :) ja jag har sett andra hundar som gör så när dom leker:)
min hund har antagligen också gjort så men jag har inte tänkt på de xP
tack så jäytte mycket för alla tips! :D
Berätta hur de går sen :)

ja de ska jag göra :) vi har redan börja träna lite smått. han fattar inte riktigt än vad han ska göra och hur han ska göra xP men han får ta sin tid han behöver :)

satans va fort de gick nu när jag tränade lite igen så fatta han :ohade bara typ 7-10 godisbitar!
han fatta på engång nu! :o försökte som alla skrev men de gick inte. han backade när jag hävde godiser mellan frambenen när jag höll upp rumpan så börja han snurra, sen så testade jag att ta handen med godiset i framför honom och då gjorde han de på engång :o haha vart lite chockad så jag han inte klicka första gången men sen gjorde jag de igen och då bugade han igen! oj va smart min hund är ibland! även att jag gjorde ju lite trick emellan också. hhah trodde de skulle ta dagar för att få honom att ställa sig så men de tog bara någon minut! ska bara sätta röst komando sen!
tack tack tack för alla tips! 

ska knäppa kort och visa efter vi har varit ut på en liten promis nu :)
Vad kul :)

Man ser tydligt att han bugar

Härligt! Visst förvånar hundar än ibland över att lära sig så snabbt! Jag skaffade ju Atlas i somras och han är min första vovve. Jag trodde att det skulle behövas betydligt mer träning att lära in trix. Visst är vissa lite kluriare, men så är det ju med allt här i livet ;)
Jag hade också godis som jag höll mellan frambenen och Texas lärde sig men det tog sin lilla tid, (vuxen och GD). Nu har vi utvecklat det så han först sträcker fram ena benet och sen böjer ner huvudet mot tassen. Ett tips om du vill utveckla bugningen
Ett annat trix som han kan och som jag tycker är lite roligt är att han skakar på huvudet när man frågar om han är en katt. Tillvägagångssättet det samma, godis vid sidan av huvudet

#15 ja! visst han brukar vara lite trög med vissa trick, som att backa tex, de tog ca en vecka, medans andra tar 5 min! :)
#16 hahah gud va gulligt! de ska jag lära honom! :D
#16 åh! har du någon film när han skakar på huvudet ? :D

#19 haha ja de va dom! :D
kan du skicka länk från filmen på youtube? 
#12 Vad sött!
Jag ska lära min vuxna hund buga, just nu kan hon slalom (mellan förarens ben), åttan, sitt fint, stegra, vacker tass (Ska utvecklas till spansk skritt, puss, och backa (och sitt, ligg, fot osv.). 

okej :D jag vill lära min hund spansk skritt jag också haha
fast han kan spansk trav redan xD haha fast inte på komando han är en Pudel så han lyfter på benen jätte mycket när han springer och går!
sitt fit håller vi på att lära oss nu :) fast de kommer ta ett tag då olle (min hund) måste träna upp balansen och musklerna i ryggen :)