Valp startpaket för dyrt?
Tycker ni att ett valp startpaket för 1399:- är för dyrt?
I kitet medföljer:
Valfritt halsband + koppel från Quido Petz
1 st valfri leksak till ett värde av 139 :-
1st valfri liten säng (Polkadot Ease)/(Perky polkadot bed) , sängarna kostar 649 och 499 kr styck om man köper de separat.
1st valfri puppy angel filt kostar 249 kr om man köper den separat
1st valfri ihopfällbar skål
Tacksam för svar ! Jag förstår att valpen/hunden behöver mer saker än detta.
Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits
Jag tycker det låter lite väl dyrt.
Första sakerna till valpen behöver inte vara nåra dyra saker, dom växer ju fort och leksaker är förbrukningsvara. Kan vara bra att strata med billligare saker eller sånt du redan har hemma tills valpen växt färdigt och du vet vad som passar er…
Jag skulle fortfarande vänta. När du väl får hunden kanske du inser att halsbandet och kopplet inte alls passar eller att du vill ha en annan bädd. Spara pengarna istället och köp allt när du väl får din lilla Chihuahua valp. Då blir det roligare och handla när man kan gå in i butiken och prova allting och se hur det ser ut på.
Personligen skulle inte jag ge så mycket för dessa saker, som de andra har sagt så växer en valp fort och valptänder kliar och de kan lätt bita sönder en och annan leksak och säng också för den delen. jag skulle köra på flera olika typer av leksaker i en billigare prisklass under valptiden och även en billigare säng. Som filt skulle jag ta någon enklare av. fleece eller liknande, de brukar kosta runt 50 lappen och är lätta att tvätta om det händer någon olycka på den.
Leksaker, filtar och madrasser var förbrukningsvara här hemma till en början. Så som sagt, köp billigt kraffs i början och lägg pengarna på lite dyrare saker efter ett tag :)
Jag skulle aldrig köpa ett "färdigt" startpaket till en valp.
Halsband växer de fort ur, så det räcker med ett billigt.
Leksak för 139:-? Aldrig i livet, en valp leker med det mesta och för 139:- kan du få många leksaker.
Valfri säng? Vi har aldrig köpt någon speciell säng till våra valpar. Vi har fått "känna" oss fram till var och på vad valpen helst ligger.
Ingen aning om vad en "puppy angel filt" är för något, men jag lovar dig att vilken gammal filt eller täcke duger utmärkt.
Hopfällbar skål behövs inte, enligt mig. det går att ta med sig en flaska med vatten och en skål. Det räcker så bra.
Så mitt råd är att du inte ska köpa det.
Filtar och täcken kan vara en förbruknings vara för bitglada valpar.
Men den bästa investering jag har gjort när det gäller Amos, är en Bia-bädd. Han älskar den.
Men då hann min "lille skit" bli nästan ett år innan han fick den.
Varför förstår du om du kollar kortet. 
Jag skaffa bädd och lite annat så som tuggben mm innan, men just halsband och leksaker vänta vi med. Vi åkte till butik o prova ut saker samt fick hon välja 3 leksaker som vart väldigt poppis :) Sen har jag gjort egna bäddar bla en stor dyna av vandlig skummmadras den är väldigt skön, vanligt påslakan som jag kapat o sytt passande.