Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 4061 ggr
Sodermanmalin
0

Vad tror ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en hund, Kimmis, som är hemtagen från spanien via en organisation som heter Hundrondellen. Nu är det så att jag inte vet vad det är för ras på den lille, först brydde jag mig inte, men nu blir jag väldigt nyfiken, speciellt när folk undrar vad det är för ras. Så jag tänkte att jag lägger upp en bild på henne så kanske ni kan komma med förslag på vad det kan vara för ras. Dvärgpincher är min gissning, men hon måste vara blandning med något mer, så, vad tror ni?

rebz
0

Jag tycker att det ser ut som en Dvärgpinscher/Jack Russel

Kamera: Canon EOS 760D
Objektiv: Canon 10-18mm, Canon 18-55mm, Canon 24mm, Canon 50mm, Tamron AF 55-200mm
Blogg: http://www.jarnefjordfoto.blogg.se

Zebben
0

#1 Lustig…det var precis det första som slog mig också när jag såg bilden. Dp/ jack russel

Maja2
0

kan ju vara lite brasiliansk terrier i henne… men vet du vad. Är du medlem på facebook? Där har vi en grupp: vi som adopterat hundar genom hundrondellen. Där kan du få mer hjälp. I spanien finns ju andra raser än här i sverige :)

[jakke94]
0

jag tänkte också på dvärgpincher / jack russel :P

[Forest]
0

3 smart tips :) och du har så rätt är många andra raser där som liknar våra raser.

0 Ursöt liten hund stort grattis till bli med hund Glad

Ixectrona
0

Det finns en del spanska terrierraser som inte är erkända eller i allafall särskilt kända här i Sverige. Jag tvivlar i allafall på att de har renrasiga JRT och Dvärgpinscher springande runt på gatorna i Spanien, men utgå från att hon är något slag av terrier. Flört

Exempel på de där raserna som jag knappt ens vet vad de är - och jag brukar ha väldigt bra koll på raser Oskyldig - är Ratonero Bodeguero Andaluz, Perro Ratonero Valenciano, Ca Rater Mallorquín, etc.

Maja2
0

#6 Jag har en bodeguero från Spanien :)

Ts, jag har åxå en hund genom rondellen, Candy (numera Kelly) Gick in och kollade på bilderna från hemsidan om Kima, hon är ju väldans liten och söt :) Kan ju vara nån skvätt maneto i henne åxå.

Agilis
0

Jag funderade också mycket på det i början, men det slog mig att det lika gärna kunde vara mer än tio raser i henne, så jag gav upp ;)

Söt är hon iaf!