Ensam hemma- träning
Tänkte höra med er här inne om en fråga jag fick idag av en vän. Hon har en RR tik på runt 1 år nu skulle jag tro. Hunden har tidigare kunnat vara ensam utan problem men nu den senaste tiden så fungerar inte det alls längre, vad hunden gör och hur deras ensamhetsträning har sett ut hann jag tyvärr inte få svar på men tänkte ändå kolla med er rent allmänt i denna fråga.
Min egen tanke var att börja om från grunden med ensamhetsträningen men vad har ni för tankar kring detta?
Att börja om från början är oftast bäst - speciellt då det går snabbare att få in de andra delarna om det bara är någon detalj som blivit fel nu.
Svårt att svara på just för att varken du eller vi vet vad det egentligen handlar om, men som sagt, från början är nog bästa rådet tills man vet mer.

Men vad skönt att jag inte var ute och cyklade då = )
Kan det då kanske vara en ide och börja som sagt från grunden och bygga på och se vart det så att säga tar "stop" och där problemen börjar och sen börja jobba utifrån det?
Jomen självklart är det jättesvårt att veta och ge bra råd när man inte vet vad som hänt, hur hunden reagerar och hur man ska komma vidare. Men jag ska fråga henne imorgon igen och och höra lite mer hur situationen ser ut. Men ville bara ha lite mer kött på benen.