snart täcke-time!
Hejsan! nu är det snart dags för täcke! jag ska köpa ett och undrar ifall någon av er har erfarenhet av Huttra pro?
den har fått betyg 3 av 3 i värme och det är ju huvudsaken. men vad har ni för täcke? eller ni behöver kanske inte?
Medarbetare på Hundar.ifokus
Jag har ett sådan täcke till min hund. Han är en dvärg pinscher och fryser hyfsat lätt. Jag tycker de är mycket bra. Sitter bra utan att hindra några rörelser eller störa speciellt mycket.
Så jag skulle rekomendera det. :)

Hej
Jag kan också rekommendera Hurttatäcket. Den är superbra!
Sedan finns även de skiktade fleeceoverallerna från Hurtta, men där kommer det extramoment som kanske inte alla hundägare eller hundar gillar. Det tar ju lite längre tid att dra på en overall och vissa hundar bara vägrar att gå i dom ;o) Dom är vattenavisande, värmer och kommer i tre olika benlängder.
Ha det gött!
Hurtta har bra produkter!
Ska själv köpa ett täcke därifrån.. Har ett annat sålänge.

Använder mig också av Huurta täcket till min schäfer. Är jättenöjd. Har även Back-on-track och är nöjd.

Jag har precis beställt de där vattenavvisande och vindtäta Hurtta fleeceoverallerna till mina tre hundar. De har inte kommit än, ska bli spännande att få hem dem :)
Jag har Hurttas "Fleecejacka" till Tia, och ja.. Hon hatar den. Maken till besvärad hund får man nog leta efter, och hon är ändå van att ha täcke på sig. Dock inte sånt som går runt benen, så jag hoppas att hon bara behöver vänja sig vid det för det verkar varmt och bra såhär när det börjar bli lite halvkallt. När det blir smällkallt sen så tänkte jag också satsa på ett Hurtta Pro :)
Min Corgi Humla behöver inte ha något alls på sig, ens när det är som kallast. Mycket bekvämt.
Vi köpte en hurtta pro till våran jack russell som stod och skakade lite ute. Hon älskar den, den är lätt att ta på och stör inte hunden så mycket under promenad då det inte finns något som hindrar den i rörelser. När hon har den på sig går hon som på utställningarna med huvudet högt och malligt som tusan med en viftande svans. Tror att hon känner sig snygg. :P

Här har det varit täcketajm redan. Nästan varje dag sedan september. Min Nemo är så galet mesig när det gäller kyla och regn. Han är tusan ta mig värre än min Chihuahua var!
Problemet jag har är att det är sjukt svårt att få tag i täcken i den stora storleken Nemo behöver. Som tur är har han ett bra höst/vår-täcke samt ett vintertäcke. Fast vintertäcket lär bara duga denna vintern också sen måste jag hitta ett nytt. Jag har i evigheter letat efter ett ofodrat regntäcke eller ofodrat reflextäcke som passar men hittar ingenstans. Nemo måste ha 95-100 cm.
Jag har ingen egen erfarenhet av Hurtta men de har bra rykte och ska vara riktigt bra täcke. Ett tips är att inte köpa via nätet utan ta med hunden till djuraffären för att prova. Täcke har väldigt olika passform. Och köp inte ett för kort täcke. Gärna några cm extra så det går ner lite över rumpan.