Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 10184 ggr
bblomquist
0

Var sover eran hund?

som Rubriken frågar,
var sover era hundar? och
Vad sover dom i/på ?

SamanthaJones
0

För tillfället i sängen men så fort Biabädden är köpt så blir det i den :)

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

[rightPAW]
0

min grabb sover i sängen med mig :)

Mistle
0

Antingen i sängen, på golvet, på pläden, under sängen, eller i soffan eller i fotöljen. Precis där de känner för det med andra ord ;p.

SaraC
0

Om nätterna i sin biabädd, på mattan nedanför sängen eller i sängen. Om dagarna på mattorna, golvet eller i soffan.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[chouwa]
0

Min brud har under våra år tillsammans Aldrig sovit en natt utanför min säng. I min säng, under mitt täcke. Hon är den första hunden jag har haft i sängen men nu skulle jag nog tycka att det vore jätte olustigt med en "golvhund".

ShitGoose
0

Antingen i sängen, under sängen på en pläd eller i buren..
Fast för det mesta i sängen :)

Medarbetare på Sphynx iFokus

Emaljoh4
0

Ser att det inte är ovanligt att hunden sover i sängen…

Det gör min vovve också. :)

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

Chippers
0

På nätterna i sängen hos mina föräldrar, aldrig någon annanstans. På dagarna mest på golvet, i sin biabädd, i soffan osv.

LinaK
0

Dom sover i sina bäddar på golvet, nedanför våran säng. Jag gillar inte att ha hundar i sängen, dels för fästingar och dels för att dom ibland kan vara skitiga och blöta. Sen har våran minsta kissat i vår säng två gånger Tungan ute Därför är det förbjuden plats för dom.

Den minsta sover i en hage av kompostgaller, i sin bädd då.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Jespersen
0

Mina sover i sängen hos mig på natten. På dagarna sover dom vart dom vill, soffan, sängen, hundbädden eller om Humla får välja, på skorna i hallen :)

TacoBelle
0

Min hund får inte vara i våra sängar, soffor och möbler. Han har en Bia-bädd (120X100cm) vid fotänden vid min säng. Där sover han gott med sina filtar, täcke, kuddar och mjukisdjur. Glad

[Forest]
0

Sover i sängen eller i någon bädd. Båda 2 Glad

Missel
0

I sängen, under sängen, golvet, soffan, i bokhyllan får jag ju inte glömma. Han har en korg, men inte sover han där inte…

[Taffy]
0

Min dam tycker det är otroligt mysigt att sova i sin bädd som är uppe på ett litet bord, där hoppar hon upp och då hon inte sover kikar hon ut på den helt faanstastiska utsikten! ;)

Men förr sovde hon alltid i min sängen, då jag hade mitt rum på övervåningen. Men när jag flyttade ner såg hon tydligen det positiva i hennes sov/utkiksplats. :) Visst var det underbart då hon sovde tillsammans med mig även om hon kunde bli liite jobbig ibland.. ;)

tovvi
0

min tös sover alltid i sängen, från  början av natten iallafall. sen ibland hoppar hon ner och lägger sig på överkastet som ligger på golvet istället. Har en mjuk dyna precis nedanför sängen, men den duger inte!

på dagen är det överallt, säng, soffa, mattor, pläd, hallmattan..
Fotöljen har jag inget "skydd" i så där får hon inte ligga, om hon nu hade velat försöka få plats där..

Glamgirl
0

Min BC och Greyhound ligger båda i sängen (MYS!) medans schäfern tycker att det blir för varmt så han brukar sova bredvid sängen på golvet.

/ Lina
Medarbetare på Vinthundar iFokus

Zvintos
0

Han sover i sängen, gärna tätt intill en.
Ju varmare och gosigare, desto bättre.

Mimmsis
0

Här sover hundarna nästan alltid i säng. De delar upp sig och vissa sover hos mig och min man, och vissa sover hos barnen. Det har faktiskt alltid varit en självklarhet att hundarna skall få sova i sängen. De är flockdjur och sover naturligt nära varandra.

Zebben
0

De första timmarna så sover hon i sin biabädd i vårt sovrum, resten av natten i soffan i vardagsrummet.

Workingdog
0

I sängen, Min ena hunda sover antingen under täcket, på kudden bredvid mig eller i sin bur, Min andra sover uppe vid mitt huvud :) På dagarna sover dom på deras "hylla" eller dom 2 små hundarna, i soffan eller på golvet :p Lite vart som helst :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

[Hilo]
0

På sin plats i soffan.
Det gäller nätter som dagar..

Skogsmullen
0

Min hund har ett eget sovrum.

Zabina
0

Vi har helt i onödan gått och köpt en hundbädd…Lion gillar den inte alls utan ligger helst på golvet, han har några favoritplatser. På kvällen myser han med oss i sängen en stund sen går han och lägger sig i soffan i vardagsrummet.

Anders 50
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här…

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Anders 50
0

Eller så här..

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Katti
0

Vet inte! Hundarna sover på bottenvåningen och vi uppe. De har ett antal vetbeddar samt soffan att välja på, men ligger nog minst lika gärna på golvet. Lapphundar är varma av sig! Valpen Önska sover i en stor hage med vetbeddar i.

Maja2
0

Mina hundar sover i sängen. Ena hunden ligger gärna under täcket.

Emmma
0

min vovve sover i sängen på nätterna, men hon flyttar runt lite och sover lite här och var i sovrummet då också.
hon har några egna bäddar också, men hon sover väl lite överallt egentligen. ibland är det skönast på golvet ;P

Belimas
0

Valpen sover hela natten i sängen men den stora (vuxna) sover emellanåt i sängen och ibland hoppar han ner på golvet och sover där när det blir för varmt Glad

Kalli
0

De sover i biabädden, buren, golvet, mattan, soffan eller sängen under dagen. På natten sover hanen till 99% i sängen med mig och tiken sover i soffan. Har man upp till 6 hundar i en etta får man helt enkelt sova där det finns plats.

AnnaCDSG
0

Min dansk/svenska gårdshund sover oftast i sängen. Han har även en egen bädd nedanför sängen som han sover i ibland men för det mesta är det sängen som gäller. LH collien sover alltid på golvet och det har han själv valt.

AnnaCDSG
0

När DSG:n var valp sov han ibland på colliens svans. Kyss

[Shaiya]
0

I sängen, soffan, lite här och där …vart de vill sova helt enkelt! Flört

Tangotime
0

Mina sover där dom själva vill. Dom små ligger alltid under täcket hos mig medans min stora växlar lite mellan sängen, en fotölj och en Fatboy i vardagsrummet.

Kickilu
0

Vill börja med att säga att det var många himla goa bilderGlad

Min ena sover alltid i sängen (flyttar dig när jag lagt mig. Innan så ligger han i sin korg). Den andra sover i sin bädd.

Blev lite olika regler som gäller p g a att den äldre hanen såg min säng som sin när den yngre kom så för att undvika bråk så fick den yngste ej vara i sängen. Nu skulle det funka med båda i sängen men den yngre har accepterat sin bädd och eftersom han är så stor så gör det inget att han ligger där.

[Theriss]
0

Min hund sover i sin biabädd eller på golvet. Hon får inte vara i soffan eller sängen.

vovve78
0

Min valp sov alltid under min säng i sommras tills den dag hon blev förstor och inte längre kom under :)

Nu 6mån gammal så ställer hon upp framtassarna på min säng och vill få hjälp med baken att komma upp och vill mysa en stund innan sovdax då vill hon ha hjälp ner och lägger sig oftast nedanför min säng och somnar…

Har en tygbädd men den används enbart dagtid när hon tuggar på ett ben.

Min vovve är en Eurasier och har mycket päls så att hon skulle sova i sängen de tror jag inte riktigt på, blir alldeles för varmt.

Favoritställningen är på rygg :) och i sommras var det även på cementgolvet ute på balkongen (dagtid)…

Katti
0

Valpen Önska sover helst i dammsugarslangen Skrattande. Hon letar jämt efter en lämplig ögla att ligga i där!

[Vargnatt-]
0

Aramis sover oftast på golvet vid sängen på den sidan jag ligger på, ibland när man tittar ner på honom ser man bara halva hunden, resten har han lyckats få in under sängen Glad

LinaK
0

#38 haha, MEN vilken söt knubbig valp. Fin plats hon hittat också Skrattande

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[Forest]
0

32, Åh vad mysitg med kompis med mjuk o skön svans Kyss

fettmedkevlar
0

Vart dom känner för det, dock ej soffa och köksbord. Strängt förbjudet för dom att vistas där. Och jo, ena huskytiken föredrar köksbordet.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

fredrikaa
0

min hund sover på golvet eller i sängen. Det avgör han själv. Syrrans hund som vi just har köpt ligger alltid i sängen

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

scth
0

På dagen sover hon ofta på balkongen, på kvällen om hon bara vilar en stund.

scth
0

ska hon sova för natten sover hon i sin bädd, med en extra kudde under så det blir mjukt :P

Katti
0

Kan inte låta bli att lägga in en till (samma hund som i #38). Såhär ligger hon just nu. Inte kan vi plocka undan sladden, när hon så tydligt vill sova i den Skrattande).

scth
0

haha så söt sovställning :P

Noa-Nisse
0

min lilla vovve ligger helst i sängen men hon har en madrass nedanför som jag föredrar att hon ligger i. kan bli jobbigt trångt ibland, en grand danois som tror att hon inte tar upp mer plats än en Chihuahua tar givetvis upp mer plats ^^ men det är mysigt också. funderar på att byta ut min 90säng så hon kan ligga hos mig på "heltid" då hon ÄLSKAR att ligga tätt intill en :)

Medarbetare på Hundar.ifokus

[anod]
0

hos sin flock i sängen givetvis, en hund är tryggast om den får sova ihop med sin ägare

Fridaaaa
0

Hon sover i vårat sovrum, på golvet på ett ihopvikt täcke som inte vi använder :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Lexie-lill
0

Våra hundar sover alltid i tvättstugan på stora kuddar ^^
innan vi flytta hit sov gamlingen hos mamma och pappa, och dom andra sov inne hos mig, valpen i en liten korg på golvet och unghunden under täcket med mig :)

monsterblom
0

Mina får sova där det behagar dem. när jag sover så sover jag. vill de då dela sängen får de sova där också. men oftast ligger de under sängen längst in.

DinJejja
0

Jag har en biabädd bredvid min säng där han ligger när vi går och lägger oss men varje morgon när jag vaknar ligger han bredvid mig i sängen :P

KvirrZ
0

Våran golden sover i en biabädd i hallen.

- Mvh Emma

GaloppHov
0

Min hund får ligga vart den vill, oftast hoppar hon upp i sängen men blir det för varmt så går hon och lägger sig på ryamattan i vardagsrummet :)

lsoderberg
0

min lilla dvärgpudel brukar oftast ligga i sin bädd men ibland sover han i min säng också!

ur gulliga bilder alla hade :)

Sophie&Segra
0

Min Schäfertik somnar i sängen men går efter ett par minuter ner till sin bädd eller lägger sig på golvet då det blir på tok för varmt i sängen för henne :)

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

Missjohansson
0

Min amstaff valp Hector.. sover om dagarna lite överallt.
På nätterna i sängen nära knäväcken.
Om det blir för varmt så går han ner och lägger sig i sin bädd :)