Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1305 ggr
kerstinjoh
0

Uppmaning ang malmöpolisen!

Jag uppmanar alla som sett filmen och anser avlivandet av hunden vara felaktig och strida mot djurskyddslagen att ringa till djurskyddsmyndigheten på: 0511-274 00  E-post: registrator@djurskyddsmyndigheten.se

Det går även att göra en polisanmälan av Malmöpolisen på telefonnummer: 114 114 eller Stockholmspolisen: 08- 401 00 00  eller E-post:  polismyndigheten.stockholm@polisen.se

Har du inte sett filmen på inlägget "polisen o dödsskjutningen…" så länkar jag till den en gång till :

http://newshunters.mine.nu/070311hund.wmv src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />

kerstinjoh
0

Jag puttar!!!!

Malin-A
0

tittade lite på filmen nu o fick stänga av.. d e sjukt.. ska absolut ringa till djurskyddsmyndigheten imorrn. men vad ska man säga till dom?

kerstinjoh
0

Djurskyddsmyndigheten skriver på sin hemsida detta angående avlivning av husdjur:

"Grundläggande krav på en avlivningsmetod är att djuren omedelbart försätts i ett tillstånd av medvetslöshet som varar tills döden inträder. 

Du behöver bara göra en anmälan ang polisens djurplågeri den 11 mars 2007.

DianaK
0

Jag blev både chockad och förfärad, läste i Expressen att det avlossades 15 skott mot hunden.Ingen hund ska behöva bli behandlad så här, fy f*n.

Faxlin
0

#4: Titta på filmen så ser du hur de sprayar pepparspray på hunden. När hunden försöker bli av med sprayen sprayar de mer och när den försöker springa ifrån sina plågoandar (poliserna) så sringer de efter och sprayar mer. Och sedan skjuter de upprepade gånger utan att hunden dör.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Celia
0

Jag fattar ingenting… Gråter Media har fått mig att tro att hunden gick till attack - polisen sprayade pepparspray/tårgas? - hunden lugnade sig inte och till sist fick de ta till skjutvapen. Detta stämmer ju inte alls med vad jag nu fick se! Jag brast i gråt när hunden blev skjuten och gnydde. Vad var det som gjorde att det inte gick att koppla hunden? Där fanns ju hur många chanser som helst. Pikétgruppen i Malmö har mycket att lära av polis och djurräddare i USA. Ingen som har sett någon protestlista/anmälningslista i detta fallet? Jag hoppas att f.d. hussen har riktigt ont, så att han lär av sina misstag!

Cecilia Gråter

DianaK
0

#5 Ja jag såg och jag skrek rakt ut -men va f*n gör dom, jag blev så chockad när jag såg att dom flera ggr sprejade hunden som försökte gnugga bort det ur ögonen och fly undan, och så skjuter dom hunden flera ggr också:((

#6 Samma tänkte jag med, att dom har mycket att lära av Djurpoliserna i USA. Vi behöver verkligen Djurpoliser i Sverige.

GråterDianaGråter

Malin-A
0

ja det är så hemskt så man finner inga ord, ska ta o ringa till djurskyddsmyndigheten imorrn…

Alex
0

Ska skicka mail imorgon..

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Celia
0

Fega dj…la s..n! De verkar ju till och med roade av att spraya och skjuta. Är det sådana 'pojkspolingar' som kommer ut från Polisskolan idag? De är inte bättre än de kriminella! Jag skäms över den svenska polisen! Och jag mår illa - är förbannad, ledsen, chockad och MYCKET besviken.

Ja nu är jag uppe i varv! Nu kan jag inte släppa detta. Bara att ta bort inlägget om jag har skrivet något som inte bör ligga här…

Krama era 4-benta!
/Cecilia

kerstinjoh
0

Det är lugnt Celia!

Vi tycker nog likadant allihop!

Alex
0

Jo, jag gör det i alla fall.. Och vi lär vara fler..

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Celia
0

Jag kanske blir anmäld (som de där rapparna som sjunger om polisen och använder ung. samma ord som jag) ;)

Alex
0

Hahaha tror inte det är nån större risk, faktiskt. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Celia
0

#14 - vad bra :)

Såg förresten den gruppen i Insider förra veckan. Håller med programmet om att det är mkt underligt att de här killarna blivit anmälda, när inte alla andra grupper som sjunger fula ord om polisen inte har blivit det…

Pomperipossa
0

För det första. Den jägare som var så dålig på att skjuta skulle bli av med licensen på en gång! Det är rent djurplågeri!!!! Om poliserna haft någon vana vid hundar så hade de insett att det hade gått att fånga in den. Fy F**N. Jag blir illamående!!!!!

lena1
0

Nu har jag anmält och dessutom talat om vad jag tycker om deras agerande, jäkla skitstövlarSkrikandes jag ska även skicka länken vidare till andra så dom kan göra samma sak….

Karmatarerskanise
0

Jag skrev såhär.

"Hej!   Jag förmodar att ni fått många mejl och samtal angående pitbullen.
Det är inte konstigt. Polisen/poliserna som hade hand om fallet var verkligen inkompetenta.
Hunden skulle i vilket fall som heslt ha blivit avlivad, om den tagits till fånga, så varför, VARFÖR, sprejade de hunden åter och åter igen? Den var inte hotfull, den försökte komma bort från smärtan. Men polisen sprejade ett flertal gånger trots att hunden inte utgjorde ett hot mot någon.   Sen när polisen märker att "ojsan hoppsan, tårgas dödar inte", då skadeskjuter han hunden, inte en utan flera gånger!   Min fråga är, kommer ansvariga poliser bli straffade?

Djurskyddsmyndigheten skriver på sin hemsida detta angående avlivning av husdjur:

"Grundläggande krav på en avlivningsmetod är att djuren omedelbart försätts i ett tillstånd av medvetslöshet som varar tills döden inträder."

Hälsningar Nina"

Pomperipossa
0

Jag har mailat nu…och även påpekat att pga bristerna i deras utbildning så behövs det en "djurpolis" snarast. Om det funnits nåt liknande så hade allt kunnat undvikas….

kerstinjoh
0

Anmäler ni via mail så glöm inte att uppge namn och adress.

Faxlin
0

Ja namn och adress är viktiga annars tas inte anmälan på allvar.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars