Envisa föräldrar..
Hej!
Någon som har något tips på när föräldrarna ger hundarna mjukt bröd med antingen ost eller marmelad på? De ger jämt dem en bit efter varje macka när det är frukost. Jag vet att det är både onyttigt för dem OCH för hundarna men de är envisa och lyssnar inte på mig….
Någon med förslag vad jag kan säga till dem? 
Besök gärna min blogg.
Har samma problem med min pappa, han gav/ger min hund kakor och liknande när han tror att jag inte ser, det är fruktansvärt irriterande.
Säg att tänderna blir förstörda för att hundarna
inte tål så mycket socker, att det blir dyrt att laga.
Inte det bästa rådet antar jag, men alltid nåt =)

Försök få dem att ge skinka eller nåt annat lite sundare istället, om de nu prompt ska ge något? En bit bröd utan marmelad?
Min får också en liten snutt av mackan med ost på morgonen.. Ser absolut inga fel i det så länge man inte ger det som en hel måltid till hunden.
Att det innehåller socker är inget hållbart argument om man i övrigt ger hunden hundgodis som belöningar tex eftersom det också innehåller socker..
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#4 Agreed.
Hundarna dör inte, då det inte är direkt giftigt.
Och får de annars en balanserad kost och behövligt med motion så kommer den där lilla brödbiten inte märkas..
Jag började stänga in min hund på rummet varje gång det var mattid och då tyckte dem synd om hunden och fattade att om dem slutar mata henne så släpper jag ut henne :)
Om det är så att det händer under tiden som ni äter. Kan ni ge hunden sin mat samtidigt som ni äter. Så slipper ni se den där ledsna blicken.