Hundträff i Gävle
Hej.
Jag undrar om det är fler som vill träffas med sina hundar i Gävleomr, grilla korv kanske och ha roligt med våra djur.
Hör av er.
Försöker att annordna träffar eftersom det är så pass dåligt hör i stan, många är tyvärr bara inriktade på att tävla och glömmer bort hunden för den han/hon är.

Jag bor 6 mil norr om stan nu, men kan säkert klämma in en träff! Har några lediga vardagar, men dåligt med helger.
Har golden, alaskan husky och siberien husky.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Hej bor utanför Gävle 5-6 mil och anordnar hundträffar hos mej.
Ska ha en den 22mars hos mej en söndag är du intresserad hör av dej

Hej
JAg bor i Valbo och är jätte intresserad av hudträff senare. Just nu har jag ingen hund. Fick ta bort honom plötsligt förra veckan men jag köar till en svenks/dansk gårdshund tik.
Om det blir några hundträffar i sommar är jag på! Ska få en valp i början av juni (förhoppningsvis) så efter det ska jag träna den på att träffa andra hundar, åka buss osv.

Hej igen nu har jag bokat hund. Jag skall till Eslöv och hämta den20 maj. KUUUUUL. Sen är det bara för mig att haka på om det blir någon hund träff………………..

putt

jag är på en hundträff! skulle vara jättekul!!

Jag bor som sagt 6 mil norr om Gävle, men har en stor gård, en inängnad rastgård, milslånga skogsväger för promenader, stora ytor ute och även inomhus för hundträning, samt 4 gästrum (varav ett har hundförbud så att allergiska opersoner oxå har någonstans att sova.
Kan ha en träff här, om intresse finns. Har en del kurser inbokat under hösten, info på nattfrostens.se för intresserade.
MVH Elin

Vi är nyblivna hundägare sen ca 3 veckor.
Är jätteintresserade av att träffas med andra hundar och hundägare både för våran och för Izzis skull och vänja henne.
Bor i Söderhamn ca 8 mil norr om Gävle, så blir det någonting här omkring så är jag jättegärna med!
Är sjukskriven så hemma ganska mycke om dagarna!
Hälsningar
Sanna
Beroende på var och när kan jag vara intresserad.. bor i Hofors, fem mil väster om Gävle.
Jag kan vara intresserad när jag är hemma hos min familj i Söderhamn någon helg!! :D

#8 Lät väldigt härligt, skulle vara riktigt kul!'
Bor mitt i Gävle, Sätra. Är jätteintresserad av hundträffarna här. Jag har en Collie på 2 år.
Hoppas det blir något, vi måste ta tag i det!
dEnna tråd verkar gammal.Men ingen som fortfarande är intresserade av en hundträff i gävle?=) jag e på isåfall=) har en tik.

Hej!
Jo vi borde ta ta i detta. Ska vi ta det i sommar någon gång?
Jag bor i Gävle och är intresserad av att komma om träffen blir av.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
ja ,de tycker jag verkligen.Vore kul om man blev e gäng ju=)..
ingen mer som e på?!
Blev det ngn träff?

#17 Inte vad jag vet? Skulle vara kul om det blir av, men jag tror det behövs en person som "bestämmer" när och var det ska bli, att någon tar tag i detta…
Många bor några mil utanför Gävle.. Är det okej att ni kommer in eller ska vi ta det utanför?
#18 Håller med dig, vore kul att få träffa andra här ifrån. Tycker att det är bäst att ta det i Gävle eftersom alla gävlebor hittar hit. Och det blir lättare för andrá som kanske kommer.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Jag är absolut på, om det blir några fler bara.
Vilka är fortfarande intresserade..?
Säger nog som #19, nångonstans i Gävle vore smidigast. Det skulle också kräva minst planering eftersom de flesta då skulle ha lätt att ta sig, även de utan bil. Bussar går ju rätt bra mellan centrum och bostadsområdena.

Träff i Gävle någonstans alltså. Ska det vara en träff där hundar ska släppas lösa för att leka, elelr för att vi ska träna tillsammans?
Det spelar ju in en del, när plats ska väljas. Vill vi träna tillsammans kanske stadsträdgården eller boulongern passar bra, ska hundar släppas hejdlöst för lek, kanske det ska vara någonstans där man inte stör andra.
Jag är med om det blir mer träning, lek får mina hundar av varandra.
MVH Elin
Jag är inte så mycket för att släppa min tillsammans med främmande hundar, så jag föreslår att träffen sker under mer kontrollerade former. Typ lite träning, eller "bara" prat för de som vill. Hela grejen är ju perfekt social- och passivitetsträning i sig!
Bolougnern låter som ett bra förslag, tycker jag. :)

#22 Toppen, det gillar jag oxå. Jag låter knappt mina hundar hälsa på andra hundar, mer än de som de känner.
Vad sägs om att träffas vid minigolfen någon dag då?
MVH Elin
Vid minigolfen blir bra. Går mycket där med min hund.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Då var vi tre. Skulle vara trevligt om några fler anslöt sig innan vi börjar prata datum. :)
Inga fler som är intresserade?
Skulle vara roligt om träffen blir av snart. Bara det blir fint väder… 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Jag är på besök i Sandviken några dagar, så blir det snart kommer jag gärna. Min tik löper dock, om det är problem för någon så stannar vi hemma.
#27 För mig är det inga problem med löptikar.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Är detta fortfarande aktuellt? Tycker verkligen det vore roligt med en träff i Gävle, är extramatte åt en fralla som nog skulle uppskatta en träff :)
Jag har ingen aning om det är aktuellt längre men tycker att det vore roligt med en träff!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Håller med, ska försöka få ihop en så fort jag fått min hund.

Jag tycker det vore jätte trevligt med en hundträff i Gävle, boulogern är ju toppen! Jag är på om det blir av :)
Kanske skulle börja planera litegrann då? Ändringar kan ju självklart komma, men så man har lite koll och så att alla som kan inte har annat planerat och så?

nu har jag även pratat med två vänner med varsin hund som också ville vara med och tyckte de lät trevligt :)
så vi blir tre från "mitt gäng" :P
Släng upp en datum ?
här blir det jag och en kompis ev.
kanske ska börja med att bestämma plats?
nånstans där man kan släppa dom eller nånstans där man bara kan träffas och umgås?
Träffas är nog det bästa, alla hundar går inte så bra ihop med andra.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#36 Man går inte på hundträff om hundar inte går bra ihop med andra..
Men då är väl bouloungern bäst eller? Jag bor dock i Sandviken men det blir lätt att ta sig in, antingen tar jag foderhunden eller om jag hinner få hem min hund. Vad har ni för vovvar då gävlebor?
#37 Många hundar behöver tränas.
Speciellt när de kommer till hundmöten, och det finns inte bra ställen att släppa hundarna om man inte har en gård eller en rastgård.
Själv har jag en Papillon.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Det är väl ett flygfält ut mot Rörberg om jag inte minns fel. Jag vet att vissa hundar blir hopplösa vod hundmöten, men det är verkligen inte lämpligt att träna på en hundträff, det är hundar överallt och då blir hunden bara stressad.
Men bouloungern blir väl bra iallafall.

#39 Så den här hundträffen ska alltså gå ut på att hundar ska träffas och leka?
Vi som vill träna hund kan väl boka en annan träff istället då. Jag har hundar som går att släppa med andra, men ser inget vits med det. Vill hellre få möjlighet att träna möten och att jobnba med främmande hundar som störning.
Jag föreslår boulongern som träningsställe, med träff vid minigolfen. Hur många kan träffas en fredag vid 15-tiden?
Då kan vi gå runt och mötas, kanske träna apportering, lydnad eller vad vi vill, med varandra som störning.
MVH Elin
Nej, ingen är bestämt än. Läs inläggen ordentligt så kanske du förstår ;p Jag skrev det som en fråga, jag vill inte släppa mina heller men man lär ju komma överens allihopa.
Jag vill träna med min hund, boulognen blir bra.
Kan tyvär inte vid 15-tiden på fredagar då jag slutar skolan då.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Kanske skulle kunna ta en heldag på höstlovet eller något?

Jag jobbar varannan helg och är ofta uppbokad de lediga. Vardagar kan fungera för mig, när 'r höstlovet då, för en som inte går i skolan?
Jag har många hundar hemma, och de har inget direkt utbyte av att träffa och leka med främmande. Jag är en sån där som aldrig låter hundarna hälsa, dels för att det är onödigt och massor för att jag är rädd för tex kennelhosta, löss, skabb och noskvalster. Det är inte roligt och framförallt dyrt, när 12 hundar ska behandlas.
Däremot anser jag att träna bland främmande hundar är perfekt. Visst, det är stressande, men det är ju då man får jobba för att få kontakt och det ger massor.
Vi kanske kan göra så att vi bokar en dag på ett lov, träffas och tränar 2 timmar, sen fikar vi och myser, och de som vill stannar kvar efter det och slöpper sina hundar?
MVH Elin
#44 Det låter som en jättebra idé, har för mig att lovet är vecka 44 och då har jag nog hunnit få hem min hund också. Ska du ta med alla dina hundar?

Tycker att #44 hade en utmärkt idé :)

#45 Nej, vi har 12 hundar, så det kanske blir lite väl jobbigt att ta med alla. Tar nog inte ens med alla mina egna, då5 oxå blir jobbigt. Vittra, ettårig giolden tar jag med, sen en till, och då får jag väl fundera lite vem det blir…
MVH Elin
Jag tar iaf med min amstaffhane och en liten fralla:)

min hund är en labrador och vännerna har en amstaffmix och en foxterrier/jackrusselmix, samtliga tikar :)
Jag kommer nog en sväng med min Papillon om jag har ledig tid då. Beror lite på datum och så.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
På höstlovet har vi skrivit
Ja men inte när på höstlovet.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Jämna veckor kan jag måndag och fredag, helgen kanske, men oftast inte. Vad sägs om fredagen v 44, kl 14.00 vid minigolfen? Då kan alla ha lunch i magen, men det kan vara algom att packa med lite matsäck om man vill mysa!
MVH Elin
Det går nog för mig!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Fler som kan då?
MVH Elin

som det ser ut nu så kan vi, men eftersom de inte är fören om nästan 2mån så vet man inte :P
Då gör vi så att fredagen v. 44 14.00 vid minigolfen, lite svårt att veta om man är ledig såhär långt innan men dom som vet att dom kan kan ju skriva det här :)
Det blir bra!
Btw, rightPAW är det Sabina P? 
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#58 Yes it is ^^
#59 Det var inte igår! :)
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#60 Haha nej det var ju inte det ;D
Nu börjar det dra ihop sig till höstlov, finns det fortfarande några intresserade?
Jag oh min grabb ser fram emot en dag med trevligt folk och vovvar! 
Jag kan nog komma! Jag bor i Sundsvall men tåg till Gävle är ju superbilligt och kanske har någon vänlig själ lust att hämta upp mig vid station eller liknande? Ev behöver jag övernattning också, men kanske går det några bra tåg hem. Ev tar jag med två hundar (settern är given, ev kommer det en saluki också) och har jag tur får jag med mig någon kompis också :-)
Jag hängde inte riktigt med i svängarna. Kommer vi inte släppa hundarna lösa alls, utan bara träna? Kan inte dom som faktiskt vill att deras hundar ska få leka, släppa sina? Med andra ord, är området inhängat?
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Vi kommer vara i en park, alltså inte inhägnad, men dem som vill kan ju eftert gå till den stora hundgården vid stationen så kan hundarna få leka där. Min hund skulle uppskatta det iaf, han älskar att ara lös och leka med andra!
Jag hade kunnat möta dig vid stationen om du vill, det är 5-10 minuters promenad genom stan från stationen från parken :)

vi är fortfarande på :)
kanon!
#64 Okej, det låter bra :) Eskil sticker inte, men det känns ändå inte lämpligt att ha honom lös så nära stan med andra hundar omkring. Jag litar på min hund men inte helt på andras, så att säga.
Oj, var det så pass nära. Jätteshysst om du skulle vilja mötas, jag skulle för all del kunna gå själv men det är inte direkt säkert att jag kommer rätt :P
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
#67 Samma här, vill inte släppa pojken så nära stan med massa främmande folk, det kan uj gå förbi hundrädda och det måste man respektera.
Men måste varna dig, tar du med salukin är det inte säkert h*n får följa med hem, salukikär som man är haha ;)
Men vi kan ju göra så, jag möter dig sen kan vi och dem som vill gå till rastgården och leka där :)
#68 Precis, känns bara olustigt. Dessutom har jag inte lärt Eskil att stanna inom ett visst avstånd utan bara att han har koll på mig. Och det går ju utmärkt att ha koll på matte från mitt i körfältet i någon rondellen 
Visst kan jag vända honom men det skulle vara så himla skönt att kunna släppa sin hund utan att fundera på allt runt omkring :)
Haha, ojdå! Vi får väl se om lilla damen är tillgänglig den helgen, är hon det får jag hålla ett extra öga på henne 
Kul detta! Riktigt roligt med en hundträff =)

Oj, det här hade jag glömt, tur att det puttades upp. Nu är det inskrivet i kalendern oxå!
Behöver du övernattning finns det alltid gästrum hos mig, Binjalis! :-)
Kanske kan vi lura med Evelyn och Jackson oxå, som sällskap från Sundsvall?
MVH Elin
#69 Precis det jag menar! Speciellt där vi ska vara nu, vid minigolfen. Inte alls långt till bilväg och med tanke på alla hundar och människor är det mycket som distraherar, så det är ju bättre med inhägnat så man kan njuta av att titta på när hundarna busar och prata med resten av hundägarna liksom.
Förhoppningsvis kommer det några, skulle verkligen vara toppen!
Vattnadal och Qepta är ju några av dem som visat intresse, vi får se om dem fortfarande är på! :)
Nån bild på damen förresten? 
#70 Jag ska ha dig i åtanke! :-)
Jag tänkte faktiskt köra operation övertalning på Evelyn 
Har dessutom en kompis med en hund som blir rätt stressad vid möte med andra hundar i koppel tydligen (har själv aldrig varit med i en sån situation) som jag ska försöka få med mig. Svinbra med en träff så pass nära :)

#72 Men hälsa henne från mig oxå då, och så hänger ni med hem till mig efteråt.
Jag har jobbat massor med Vidar och möten, så en del tips kan jag komma med om du lurar med kompis oxå. Fast jag tänkte inte leka kursledare, utan träna egna hundar. 
MVH Elin
#73 Tss, någonting säger mig att det är du som blir kursledaren *s*
då är vi alltså 3, eventuellt 5 än så länge?
förhoppningsvis är hon med labben och qepta fortfarande intresserad, sen var det någon med en d/s gårdshund om jag inte minns fel…

Jag är också intresserad om jag och vovven får leka med er?! :)
#76 Absolut! Det är tänkt med träning i bouloungern, sen går dem som vil till rastgården vid tågstationen och släpper sina hundar där så dem kan leka :)
Jag är fortfarande på.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#78 Kanon. Lisa och terven?
#79 bara Lisa, terven har flyttat ut på landet till sin syster. :)
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#80 Okej okej ^^ Följer du med och leker efteråt eller blir det bara bouloungern? :)
Lisa är inte precis någon nyskild men jag följer med, bor endå i närheten så. :)
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Jag har kanske raggat upp en kompis med 2 goldentikar oxå. Hon är som jag, vill träna, inte låta hundarna hälsa eller leka. Vi har smittats av för mycket ohyra och elände för det! 
Jag har inte bestämt än hur jag gör, om jag tar med VIttra för att miljöträna henne, eller om Vidar oxå får följa med, som behöver träna med andra hundar, eller om jag tar någon annan. Kan ju ha med flera och gå till bilen och byta, om jag parkerar nära…
MVH Elin
#83 Hur blir det då efteråt, Binajis skulle slagga hos dig? Hon ville ju leka efteråt.
Hur ser det ut med parkeringsplatser där? Det är väl vid kyrkogården då, eller är jag helt ute och cyklar…?
Förresten, någon som skulle vara intresserad av nån som fotar det hela? Isåfall kan min kamera få följa med, så kan jag mejla bilder till deltagarna därefter. Det skulle kanske vara roligt med lite bilder på träningen + leken efteråt :)
Du får gärna fota Lisa, min kamera har gått sönder och är på laging nu. :)
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#84 Helst åker jag hem samma kväll men skulle ha Elin i åtanke om jag skulle behöva någonstans att övernatta :-) Men bra att du nämnde det, jag vill absolut låta Eskil leka med de andra hundarna. Han är så ung så det lilla roliga vill jag ge honom. Men hur smart det är att tassa omkring hos Vattnadal efter är frågan 
Jag tar med mig min b-kamera, så någon med bättre utrustning får hemskt gärna fota. Skulle vara jättekul tycker jag :)

#87 Kolla x-tåget, det går inte hemskt många, men en del i alal fall. Maken pendlar tåg Gävle_ljusne med det, och alla går inte ända upp till Sundsvall, han åker från Gävle vid 16 el 17, sen går det nåt senare oxå.
MVH Elin

#85 De vore väl jätte kul om vi fick de lite fotat.
Jag tar med min systermkamera, men sen hur mkt ja kan fota med en ivrig vovve i kopplet är frågan ;)
Jag occh min hund på 6mån vill träna, då allrahelst på möten eller bara kunna gå lugnt ilag med andra.
Sen får vi se om vi även stannar och leker efteråt, följer nog med dit iaf och kikar :) och fotar.

#89 Kanske kan hänga med och kika på lek jag med. Fast mina får inte vara med ändå. Vi släpper ju alla 12 (2 av tikarna får inte träffa alla tikar, 2 av hanarna får inte träffa alla hanar) 1-2 gånger om dagen i hägnet för lek hemma. De får ut mer av det än att leka med främmande.
Tränar väldigt gärna hundmöten, sen oxå att jag hälsar på andra med hund utan att hundarna får hälsa tex.
MVH Elin

Funderar på att ta med kameran jag oxå, och vill då fota till artiklar på min hemsida samt artiklar till spetsar och urhundar. För den som tycker det är OK, kan jag arrangera situationer att fota, som passar det jag behöver!
MVH Elin
Jag har systemkamera,tar med den så fotar jag den som vill.
Jag vill träna möten, både hund och utan då grabben stänger öronen och vill fram och hälsa/leka på en gång.
Efteråt kan vi ju slänga upp mejladresser här så kan skicka bilder till varann :)
Emmma! Min grabb och jag kan gå en sväng med er, så tränar vi tillsammans med att gå lugnt tillsammans med andra om du vill :)
Binajis, Är det settern som är Eskil? Diezel har aldrig lekt med en setter, har hört att dem har en lite udda lekstyle, ska bli kul att se om det stämmer!:)
#92 Eskil är en setter, yes. Av jakttyp dock, så den är inte så flamsig… har inte upplevt att han leker annorlunda än någon annan hund. Hoppas jag - eller han snarare- inte gör dig besviken ;-)
Han gillar dock att ha något i munnen och få de andra att jaga honom (som typ "nanananana, du kan inte ta den"), det är väl det enda som är "hans special" 

Binjalis, kollade lite på x-tåg bara för kul. Du kommer fram 10.52 eller 14.52 Hem går tåget 17.15 om du vill slippa buss från Hudiksvall. Fast det går ju att ta riktiga tåg oxå, vet inte hur mycket dyrare det blir…
MVH Elin
#94 Vad snällt! =) Ska sätta mig och kolla närmare sen. Jag tror det kan vara lämpligt för mig att komma ner vid elva. Ska höra mer med Evelyn och min andra kompis, vad dom tycker.
Hemtåget kl. 17.15 måste ju också passa. Speciellt om "lekhagen" är vid stationen. Dessutom får man inte ha djur på bussarna… ska kolla närmare som sagt :-)
Nån minuts promenad från rastgården till station :)

#95 Jag kanske kan ta mig in tidigare oxå, och hinna miljöträna lite med fler hundar.
MVH Elin
En vän till mig kommer med sin tik :)
Verkar som att det blir ett gäng!
Vad kul att det blir några stycken.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

#90 ja de vore jättebra att träna på :)
#92 det låter bra! :)
Verkar bli en heldel hundar/folk, trevligt!

Vis av erfaranhet, så brukar många banga. En del för att det är enklare att sitta på forum och skriva, när det väl kommer till kritan törs man inte av olika anledningar. Sen kan nån bli sjuk, måste jobba, glömmer bort eller få andra förhinder. Fast nu ser det ut som att vi kan bli ett gäng. Tror jag tar i och gör en facebookgrupp för det oxå! Skulle vara toppen om det gick att dra ihop en hel hög med folk, som man träna eller bara promenera och låta hundar leka ihop. Kan ju upprepa detta hur ofta vi vill, bara vi börjar!
MVH Elin

Föreslår även att vi kanske ska träffas 12, de som kan, då någon kommer med tåg en hel timme innan det tom!
Jag tror jag ska ta med 3 hundar, gärna gå en liten sväng i stadig miljö med varje, sen träna möten och bara koncentration på mig med andra hundar.
Packar med the och mackor, så jag kan fika lite när det passar oxå!
MVH Elin

Ni som finns på fejjan, sök på "Hundträff i gävle".
MVH Elin
12 låter bra, vid minigolfen?
Jag kan komma vid 12 tiden om jag är vaken då.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

#104 Minigolfen låter väl bra, där syns man på håll oxå!
MVH Elin

låter jätte bra! jag har väntat på de här länge ja, så nog kommer jag dyka upp såvida inte något oväntat förhinder dyker upp.
Har joinat facebook gruppen :) bra initsiativ(?) hehe :P
Blir eventuellt att jag tar med min "bonushund", en frallatik på 13 år då jag har henne på loven när husse jobbar. Blir ingen speciell träning med henne, men hon är duktig på hundmöten och allt så är det någon som vill träna möten så är hon perfekt till det. Tar ingen notis på nått nästan, tanten :)
Hittar inte gruppen.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Så, nu har jag gått med i gruppen.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Är dt någon som bor centralt i Gävle? Det vore ju en idé att sätta upp lappar med lite info om träffen, alla hundägare sitter ju inte vid iFokus ;)
Jag hade kunnat sätta upp några här i Skutskär, och den som har lust kan ju fixa i Gävle :)
Puttar upp den här tråden lite :)
Tyvärr så kan jag inte komma på träffen, även om jag både vill och skulle behöva!!
Tänkte dock gå lite OT och höra om det är någon som reser från Stockholm (eller ännu hellre Södertälje!) till träffen och har möjlighet att frakta med sig en liten mus (sitter självklart i rymningssäker transportbur/låda) och lämna den till Binajis? :)
Jag bor på Brynäs så jag bor väldigt centralt, har dock inte tillgång till skrivare nu under lovet då min är pajj..
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

Nu fick jag veta här att min ene vänninas hund löper, är det ett problem ? alltså kan hon vara med och träna möten mm endå eller vill ni inte det?
den andre vänninan kommer inte då hon lära jobba.

För min del är det helt OK med löptikar. Min ena hane är kastrerad, den andre vet att han inte får para nåt i alla fall, fast han blir kär. Blir bara mer störningar att jobba med då, härligt anser jag!
MVH Elin
Hej hopp! Jag kommer ensam, förhoppningsvis får jag dock både setter- och salukivalpen med mig. Settern är självklar, men salukin får vi se. Hon skulle defenitivt behöva socialträning.
Jag vet inte hur jag känner för en löptik… Eskil är ca 8 månader och har tydligt visat att han är i tonåren/trotsåldern. Rastlös, tar lite längre svängar i skogen än förut, osv. Jag tror att en löptik kan få honom riktigt koko, men det märker vi ju i så fall. Inte värre än att han får stå över lekstunden på slutet :-)
Stämmer in med Binajis här, min grabb är 10 månader och har börjat reagera starkt på löptikar, väldigt på och okoncenterad.

Fast det är ju rätt troligt att det har gått löptikar där redan, kanske finns det fler såna ute samtidigt som oss. Vill man träna seriöst på nåt, och några hanar blir för tokiga, så får väl löptik och tokiga hanar hålla sig från varandra.
Sen bör ju inte löptiken följa med till rasthagen, för hon kan ändå inte släppas där, och då är det onödigt att hon står utanför oxå.
MVH Elin
#120 Enligt mig får löptiken följa med, jag får stålsätta mig för att få en vilding i kopplet bara. Det är helt klart en bra störning.
Jag är också av den åsikten att löptiken inte bör följa med till lekhagen. Vad jag menade var att om Eskil visar minsta lilla tendens på att även reagera på andra (han-)hundar med löptiken i närheten så ska han absolut inte få leka i rasthagen heller, med risk för slagsmål.

okej, kan säkert vara bra träning men vill ni inte det så står hon över, de kommer väl fler gånger kanske? :)
Självklart skulle hon inte vart med vid rasthagen.
#122 För mig får hon gärna följa med, om det ger tiken själv något :-)
rightPAW?
Känns så elakt att be henne avstå så jag säger såhär, blir grabben alldeles för tokig så går jag tidigare till rasthagen och vänter på er andra där. Han är så pass stark och det blir jobbigt om han totalvägrar lyssna och bara ska på tiken. Förhoppningsvis går det bra ändå, man får hålla lite avstånd :)

#124 vi vill inte ställa till problem, förstår dig också, och förhoppningsvis kommer det fler gånger :) så hon får stå över denna gång.
så det blir väl bara jag och lille smilla som kommer från "mitt gäng" haha :P
tid och plats? har fått lite olika bud känns de som..
#125 Hon får som sagt komma men som du säger, det blir säkert fler gånger :)
Nu är det tänkt mellan 12-14 om jag minns rätt, vid minigolfen. Följer du med och leker efteråt? :)
Nästa gång får ni komma till Sundsvall
Det är faktiskt väldigt billigt med tåg, jag som är 19 år åker för 55:-/resa. Alltså 110:- tur och retur.
Det är ju dessutom en träning i sig för de hundar som är ovana - att åka tåg.
Jag kommer vara nere vid 10 i elva. Får förhoppningsvis med mig en bekant med en 8-månaders boxertik :)
Klart vi kan vara i Sundsvall nästa gång, tågresor är ju som sagt bra träning och samma med främmande miljöer :)

#126 okej :) ja följer nog med dit, men vet inte om vi är med o leker nåt :P
Vi åker jämt buss, men de vore ju kul o prova åka tåg också, så blir det av är vi nog inte omöjliga ;)
Hur gamla är ni och era hundar förresten? Intressant att veta, Diezel har bara lekt med äldre hundar i alla storlekar, ska bli kul att se hur han är med yngre :)
Diezel är 10 månader och 1 ½ vecka, jag är 16 
Jag är 19, Eskil blir 8 månader den 19 november :-)

Jag är 21år och Smilla är 6mån :)
Smilla är en labrador? :)
Jag dör lite inombords varje gång jag läser Eskil, så himla charmigt namn! :)

Jag blir visst en tant nästan, Vidar en gubbe, tom Ego blir gubbe nästan!
Jag är 36, Vidar är 7, Ego 2 och Vittra 1 1/2.
Kommer att släppa av Vittra vid makens jobb, så går de från gasklockorna vid 14 när han slutar, och träffar oss i boulongern efter det.
Vänninan med 2 goldentikar är tom äldre än jag, och hennes hundar är inte heller tonåringar längre. De tänkte nog mest köra passivitet, då de skulle til stallet före.
MVH Elin
#134 Men Elin, du är en rolig tant! =)

#135 Vi får väl hoppas det! Är hemma från jobbet idag och halva igår, och inte rolig alls, egentligen. Fast imorrn tänkte jag vara på topp, i alla fall tolv till fyra-fem sådär. Det finns ju kemiska lösningar att ta till, om kroppen inte vill (då menar jag fullt lagliga små vita piller).
MVH Elin
Jag är 15 år och Lisa är 6.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Jag har fått med mig två kompisar med en, ev två hundar var. Vi verkar bli fler hundar än människor - men vad gör det :-)
Jag och co är nere 10.52. Mitt nummer är 076-847 40 68 och det skulle vara supergulligt om någon ville höra av sig under dagen och hjälpa oss rätt *s* Bättre sent än aldrig.
Skicka ett sms, min mobil är sådär. Verkar den vilja vara med ringer jag upp om det behövs.
See ya'll tomorrow! 
Emmma, du får jättegärna mejla bilderna till mig