Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 3563 ggr
PrincessZelda
0

Leonberger och snö!

tänkte kolla mer er om det är någon som har tips hur man

kan göra för att det inte ska fastna så mycket snö

i pälsen. Har en leonberger som älskar att vara i snön, men hon ser nästan ut som en levande snögumma när vi kommer inGlad

[rightPAW]
0

Svårt att säga vad du ska göra för att det inte ska fastna, men du kan ju duscha henne när ni kommer in om det är jättemycket, då smälter det ju :) Någon bild på tjejen? Leonbergers är ju underbart fina!

Workingdog
0

Tror inte det går att göra något åt, jag har inte kommit på något på 3 år iaf :p jag har också en hund som det fastnar massa snö i pälsen, men vi duschar av henne när vi kommer hem, och om det blir en stor snöboll som irreterar henne tar vi bara bort den snabbt :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Belimas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet att det finns några som har sytt som någon typ av benskydd till sina LB och haft dom över frambenen på sina hundar. Jag brydde mig aldrig i att göra något liknande till min LB utan han fick bli snöig, det är något man får räkna med när man har pälsade hundar. In i duschen med henne när ni kommer in och spola med ljummet/varmare vatten så försvinner snön snabbt. Glad

PrincessZelda
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja vi har spolat av hon snön varje gång, hon börjar bli van hon går dirket till badrummet.