Valprekord för Papillon?
Hejsan alla, detta blir mitt första inlägg här hos er (förhoppningsvis inte det sista). Igår valpade tiken Selma som är en Papillon på mammas kennel Kelebeks. Hon fick till slut hela 8 friska och välmående valpar, 4 hanar och 4 tikar.
Har själv aldrig hört talas om någon Papillon-kull tidigare som fått så många valpar och alla överlevt. Någon som vet vad rekordet är för Papillon?
Skulle vara intressant att få veta!
På bilden är det dock lite svårt att se alla 8, de har en tendens att röra på sig när man ska fotografera haha!
"Om du alltid gör vad du alltid gjort
så kommer du alltid att ha det som du alltid haft det"
Jag bloggar om pyssel och virkning: Livet som Pysselkiise
Min blogg om livet med fibromyalgi: Me, myself and fibro
Min Fotoblogg: My Nikon and I
- medarbetare på Amigurumi iFokus -
Jag får grattulera så jätte mycket. Hon måste varit enorm om magen. Jätte kul att alla klarat sej också. Jösses, hon måste varit som en tunna.
Ha lite koll på henne så alla valpisarna får tillräckligt med mat och även den duktiga mamman.
Jag har aldrig hört talas om så stor kull. Har själv taxar och 8 valpar på en Tax är mycket.
Grattis än en gång
Grattis!
Jag har ingen aning om hur många valpar en pappis kan få men 8 låter onekligen som minst en aspirant på ett rekord:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#1 haha ja, hon var enorm! Sista dagen kunde hon knappt gå för benen gled isär hela tiden. Alla valparna diar duktigt och just nu har mamma en parktikant på kenneln som hjälper henne, kunde inte varit mer lägligt med extra hjälp :)
#Tack :D
"Om du alltid gör vad du alltid gjort
så kommer du alltid att ha det som du alltid haft det"
Jag bloggar om pyssel och virkning: Livet som Pysselkiise
Min blogg om livet med fibromyalgi: Me, myself and fibro
Min Fotoblogg: My Nikon and I
- medarbetare på Amigurumi iFokus -
Grattis Grattis!
Har inte heller nån aning om rekord på valpkull för papillon men det låter många
Vet om dvärgpudel som fick 8 st valpar alla klara sig, så dina 8 låter väldigt många med 
#3 Ett tips är att kontakta rasklubben för er hund och kolla där om dom vet något om rekordkull.
Härligt att både tiken och valpisarna mår bra.
Grattis! :D Och bra att både mamman och dom små mår bra! :) håller med #5 kontakta rasklubben ;)
Grattis ännu en gång