Hundrasen som ser farligast ut
Vilken hundras tycker ni enligt era egna åsikter ser allra farligast ut? Nu kanske ni tänker att ni tycker att inga hundar ser farliga ut för er men försök låtsas att ni ogillar hundar eller vad som helst :P Tyckte det skulle vara roligt att höra vad ni tycker.
Själv skulle jag nog reagera lite om en stor maffig cane corso stod och morrade framför mig :P
Jag hade nog backat undan vilken stor ras som helst hade kommit morrade emot mig, tycker inte att någon ras ser farlig ut på utseendet, men man backar ju om en mellanstor/stor hund kommer morrandes och visar tänderna:P
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nu är det ju ingen ras direkt men om denna hunden kommit mot mig (han är död) så hade jag blivit jä*ligt rädd ;) haha :)
Annars så säger jag som föregående talare, vilken hund som helst som jag inte känner och som kommer morrande och hotfullt mot mig får mig att backa :)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
#2 Möte den en mörk kväll, nej tack drömt mardrömmar sen!
#3 haha, ja man får ju mardrömmar bara av bilden :)
Vänligen
Sofia
Medarbetare på brukshundar
#4 Ja verkligen! :P

Det som kan få mig att "backa" för en hund är inte dess utseende, utan snarare uttryck.
En viss (opålitlig) blick är avgörande.
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/
Jag hade skitit ned mig totalt om jag träffat på den här vovven i en mörk gränd… om han hade minen som vid 1:38. 
Canis Panther känns ju lite läskig…
Dobermann, kuperad…
Och här har vi en Presa Canario som inte ens ser ut som en hund, men annars gillar jag den rasen.
Bara baserat på utseende - hundar där jag inte kan läsa av kroppsspråket pga mängden hår. Det gör mig nervig, just för att jag inte vet alls vad som gömmer sig bakom en hel fasad med hår! Att inte ens se benen, näe, då är jag på min vakt…
Håller med tsset, samt att det för mig beror på den som håller i kopplet också. Tycker alltid att det är värst att möta ägare med hundar (oavsett ras) som man märker att de knappt eller ens klarar att hålla/kontrollera. Sen är det väl klart att jag inte skulle reagera lika mycket exempelvis på en tvärilsk nakenhund mot en likadan rottis.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Grannens rottweiler! Den morrar och grannen "tappar" den (läs; släpper hunden ibland med koppel o ibland utan. ) Är rädd för grannen oxå då han är en mycket instabil person.
Till alla rottisägare; jag har träffat många goa rottisar oxå, som fått den kärlek och uppfostran som alla hundar faktiskt behöver.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Jag skulle sitta hundvakt åt en sånhär mastiff. Hon var importerad från brasilien, en brasiliansk mastiff.. och ägarna kunde ingenting om hur man uppfostrar hund och hade därför kuvat hunden något så fruktansvärt…Så hunden hade ett så hemskt dålgit självförtroende..
Och dom hade barn, och hunden hade börjar vara ganska aggressiv mot dom också…*skakar på huvudet*
Men iaf, efter några möten och så skulle jag iaf ha denhär hunden hemma hos mig i några dagar. Så dom kommer upp med hunden till min lägenhet, lämnar hunden, maten koppel osv..och hunden i hallen med mig…sen säger vi hejdå och dom går och hunden stannar kvar i hallen, och då tänker jag att jag går och väntar på att hon kommer efter mig medan jag står i köket och lagar mat, ville inte tvinga henne till något, Men det gick en stund och hon kom inte så jag gick dit för att locka ut henne, och just som när jag tog ett steg in i hallen så vänder hon sig emot mig när hon står nästan vid dörrmattan och reser världens ragg, höjer huvudet och ger ifrån sig ett morr som skulle få en annan att bajsa på sig… Ooch jaa, det var brasiliansk mastiff och dom ska man inte bråka med, ärskillt inte när dom vaktar/är rädda (som hon var)…Så då blev det att jag backade ut i vardagsrummet igen och ringer ägaren så dom fick komma (och öppna dörren) och hämta hunden igen :-/
(Kan säga att rottwaljerns morr inte hade en chans mor dendär brasilianarens)
Den hunden blev senare tillbakaskickad när ägaren inte längre kunde kontrollera/lita på henne :-(
#11 var det en fila är man inte så förvånad över hundens reaktion om den blir bortlämnad till en "främling", synd bara att hunden hamnade hos människor som inte har med hund att göra.
≧◔◡◔≦
aha, nu såg jag vad en fila är, japp sån var det..
Rottweiler kan vara en läskig hundras tycker jag… Det finns en kvinna som bor nära mig och hon har en helt enorm rottweiler som gör utfall mot både människor och hundar. Hon går runt med en kedja (ja, hela kopplet är en kedja!) och helstryp på hunden men kan knappt hålla honom ändå…
Den här hade inte jag skojat med! Sen tycker jag att rottis är väldigt vackra hundar. Men alla lite större hundar som låter så där hade jag backat för!
Håller med Nikkis här..
Tycker ingen ser läskig ut bara sådär..
De raser många finner "farliga", rottweiler, cane corso, dogo canario, am.staff m.f. är lixom i mina ögon de vackraste hundarna..
Sen är det skillnad på att vara rädd och visa respekt.
Visa ren och skär rädsla inför en aggressiv hund är ju ganska dumt.
Men jag har respekt för alla hundar
(med vissa undantag på små 1-kiloshundar)
som visar någon form av aggressivitet.
Dock skrämde min egna hane skiten ur mig när han kom och hoppade upp på mig när jag gick i en gångtunnel och jag såg honom inte komma.. 
Mamma hade släppt kopplet när hon mötte oss och jag stod och grejade med MP3.n Hihi.
Ingen ras.
Jag bedömer individen. Jag kan ha mer respekt för en liten hund än en stor. Rädd är jag inte. Jag har respekt.
Man får läsa hundens kropps språk. Bara för att den visar tänder eller har raggen rest betyder det inte att den är arg. Osäker tex.
MÅnga tror min gris är farlig. Kasnke pussar ihjäl er då
Återfösäljare av Nordic hundfoder & stor erfarenhet av omplacerings & problem hundar
#11 - Den på bilden är en Tosa, Japans kamphund/mastiff. 
Men hundvakt åt en Fila Brasileiro - wow. Sedan kan man fråga sig vilken uppfödare som säljer till sådana personer, det kryllar ju inte direkt av filauppfödare i landet.
Filan är en av mina favoritraser, så jag har läst på väldigt mycket om dem, och något som sägs ofta är att en Fila avgudar sin familj, är mer lojal, trogen och kärleksfull än någon annan ras - medan den är kompletta motsatsen mot främlingar. Så ja, de måste verkligen ha uppfostrat den hunden fel, om de hade ett så dåligt förhållande.
2 lånad bild? ful stackare iaf
håller med 17 det är lite hur hunden är, jag sticker inte fram näven till liten arghund eller stor hund. man får tyda hunden efter det inte ras eller storlek.
#16 Jag tycker också att rottweiler är en väldigt vacker ras, och normalt sett så tycker jag mer att de har ett "gulligull"-ansikte som man bara vill gosa med. Men så fort en sån hund morrar så drar jag som en avlöning!
Ingen särskild ras men kuperade hundar ser (enligt mig) farligare ut än om de fått ha öronlapparna kvar, :)
Jag kan inte komma på någon ras som jag tycker ser farlig ut, men däremot mötte jag en hund på en Elmiamässa för något år sedan och den hunden såg verkligen jätteotäck ut! Började prata med ägaren (var jag bara tvungen att få reda på vad det var för hund) och jag tror det var en blandning mellan Riesen och Schäfer och något till. Jättestor, raggig och med stående öron. Just Schäferns ansikte med raggig päls såg otäckt ut.
De berättade att de hade mött ett par svampplockare en gång, hunden gick lite före och människorna blev så fruktansvärt rädda bara av uteendet berättade ägaren.
Fast såklart var han jättesnäll och älskade att bli kliad på :-)
Jag lovar att den jycken hade gjort succé i en skräckfilm om typ Baskervilles hund!

JKag gillar inte den här tråden då jag tycker den uppmärksammar och tipsar idioter som läser tråden om respektingivande "farliga" raser.
Mvh Ellenfyrkant
en ras jag tycker ser farlig ut - bullterrier… vet ej varför men känner mig inte helt lugn i deras sällskap. Annars går jag väl på kroppsspråk men det är helt klart att vissa hundraser "ser" läskigare ut rent naturligt..
har du mött en aggressiv hund, som viljat komma åt dig, just dig? Det låter på dig som att du menar att en aggressiv hund inte är farlig/inte är något att vara rädd för när du skriver "Rädd är jag inte. Jag har respekt"..
Jag minns när jag gick föbi en bilskrot en gång för länge sen, ont anandes om två stora chäfrar som vaktade där inne. Jag gick som sagt bara förbi och plötsligt slänger sig två chäfrar mot stängslet och förde världens liv.. Dom hundarna skulle du ha mött Muffin-asta och sen sagt om du hade varit rädd..=)
En hund som beter sig på det viset har med avsikt att skrämma livet ur en och på så vis vinna respekt "keep off!".. :-) Så jag menar, känner man det omedelbara hotet så är det inte konstigt, för så länge som dom inte kan komma åt en vill dom ju åtminstone försöka att verkligen skrämma livet ur en så gott det går..
Och det är inget att skämmas för heller om dom lyckas. Men man behöver inte nödvändigtvis visa det för hunden som skräms. Inte för att en hund som exempelvis vaktar sin hund och kommer loss bryr sig ett dugg om ifall du "visar eller inte visar" att du är rädd, den vill nog mest bara skada dig särskillt om den är hettsad till det eller tränade till det…
#18 Ja.. det var hemskt dom kunde ingenting och på den tiden hade inte jag själv tillräckligt med kött på benen för att kunna säga något om saken heller… men varje gång jag tänker tillbaka på den hunden och hur hon beteedde sig kring sin husse så minns jag bara hur hunden försökte ge lugnande signaler när dom tröck ner hunden för att hon drog i kopplet och jag minns hur det såg ut när hon försökte vara sina ägare till lags… väldigt sorgligt..väldigt väldigt sorgligt..Uppfödaren var ju i brasilien, hunden blev ju importerad hit och jag vet inte hur bra kontroll uppfödare utomlands har..
#25 - Att visa rädsla är ganska dumt då det kan avgöra om du blir biten eller ej.
Så tycker man ska i största möjliga mån försöka att inte vara rädd. (visa det)
Sen klart man kan bli skraj av själva överraskningen.. Om det sker plötsligt.
Men vart i hus med folkaggressiva hundar, och genom det få lära mig att rädslan lägger man på hyllan, gör det man ska så brukar det funka..
Respekt är bättre än rädsla, och genom det har jag nog aldrig blivit rädd på "äldre" dagar för hundar. Oavsett humör.. Klart olyckor sker, men rädslan hjälper såklart inte till 
Jag kan försäkra dig om att jag blivit biten vid det här laget om jag handlat på rädslan.
Vet inte om det var mig du menade dock, då det var fler som skrev så, men svarar ändå.
Kanske ska tillägga att vid båda dessa större tillfällen har båda hundarna vart stora schäferhanar.. Så ingen av de vanliga "farliga" hundarna.. 
25) jag har själv haft en hund som skulle bita min syster son & mig i strupen. Rädd? Nej.
Hon var inte farlig. Osäker.
Dom schäfrarna du nämer var ju vakt hundar. Det var ju deras jobb. De skulle vakta & skydda skroten även att det skulle krävas att de bet. Varför skulle jag vara rädd för 2 hundar som sköter sitt jobb? Nej, jag har för stor kunskap med hundar för att bli rädd för 2 hundar som gör det dom är tränade för.
Jag går inte fram till alla hundar jag ser eller känner. Jag läser hunden först.
jag har tagit hand om så många misshandlade djur. Men aldrig varit rädd. De har hotat mig, visat tänderna, rest ragg. Ingen hund beter sig likadant.
Vi har 2 hundar i vårt samhälle som jag inte litar på. Men inte för att hundarna är farliga. Utan ägarna är okunniga.
Det är de osäkra hundarna som är farligast, så det där får jag inte ihop…
Själv har jag blivit rädd för en berner sennen. Inte för egen del, men han ville ge sig på min kelpiehane (som var gammal och absolut inte ville slåss). Jag gick emellan och då morrar hundskrället på mig! Just då kom matten och tog sin hund, så jag vet inte hur det skulle ha slutat annars. Lika bra det.
#28 Precis, speciellt en feg hund med mycket skärpa. Min jycke är rädd, men blir samtidigt fruktansvärt arg och om han hade vägt 30kg och inte 2 tror jag inte han hade levt idag :-(
Fast kan tillägga att han är inte samma hund idag som när han kom, nu kan han till och med krypa upp knäet på främmande människor bara de vet hur de ska hantera honom. Jag ser också direkt på honom vad han klarar och vet precis hur han reagerar på specifika situationer, men med en stor hund vet jag inte om jag vågat behålla den, även om den hade haft en chans att bli lika bra som Mattis är idag.
#26 jojo men det du pratar om är ju att inte visa rädsla,jag pratar om vad man känner inombords =)
#27 Jag tror inte du kan rå för att bli rädd om en aggressiv hund skulle jaga dig =) det är inget fel i att bi rädd,, det är mänskligt.. och om du verkligen har råkat ut för en hund somv iljat åt dig, en hund som verkligen kunnat skada dig så skulle du blitt rädd =) Säg om en stor vaktande rottis skulle komma effer dig..eller en pitbull(det är mer klassiskt) Ptja, om du står där och oavsett om du försöker o visa att du inte är rädd eller inte så kommer ju hunden göra så gott den kan för att skada dig och få ner dig på marken =) och du skulle då inte frukta för ditt liv? =) Jag förstår inte riktigt :-)

#2 :-D denna hund ser ju ut att komma från en skräckfilm. Ser inte normal ut för fem öre.
Total älskar alla hundraser förutom nakenhund raser (inget illat menat)
Men om det är en hund som jag har lite skräck för än det nog en liten Chihuahua, inte för att dem ser läskiga ut utan för att deras temperament är så aggressivt (i vanliga fall) om man inte har pli på dem vilket inte många har eftersom dem e såå sööta. Fats denna bild ser den döds farlig ut annars om jag ska välja en hund som ser farlig ut är det väl en morrande rottis
HAHAHAHA, vilken najs bild! Var hittade du den?
Ikväll blev min hund attackerad och jagad av en Dobberman och en Boxer :(
# 33: oj va läskigt, hitta bilden på google
#34 aa det var läskigt, måste jag säga, men när jag höll på och jaga dobbermanjvlen såg jag på den att den fattade vinken med när två människor springer efter den och ropar och är upphetsade så betyder det att den gjort något som är väldigt dumt, så det syntes att hunden liksom tvekade lite att fullfölja va den var ute efter att göra vilket i sin tur ledde till att det gick lättare att koppla hunden sen..
eller så fattae hunden snabbt att hennes flock i det läget inte var medhenne, dom var emot henne och då hade hon motsattsen till backup :-)
#35: va bra
Damon, kan du ge mig länken till bilden? eller vad sökte du på?
#38 sökte på aggressiv Cihuahua
Den länken önskar jag att jag inte hade tittat på… Tycker att ägarna till vissa av dessa hundar borde ha långa fängelsestraff. För att inte tala om uppfödarna
.
Och de som arrangerar såna här tävlingar och släpper fram ägarna i rampljuset…
För mig är det Schäffer:S
Kan iofs vara tack vare att jag blivit biten av dom och sedan dess är jätte rädd för dom;)
håller med katti där
Tja, fast vad vet vi om hans livskvalitet egentligen?
Han avlivades tydligen när han var femton år, då av hjärtproblem.
En annan hund som man ser i länken jag skickade, en nakenhundsblandning som heter Elwood, vann "Världens fulaste hund-tävlingen" ett annat år. Han saknar tänder (helt?), så tungan hänger utanför och måste konstant återfuktas.

Men då tycker jag det är ännu värre med de som har hundar som saknar framben. Antingen Faith, som går som en människa (tänk vilket stryk rygg, höft och bakben ska ta…), eller en liten hund jag såg på Dog Whisperer, som skuttade fram, och bröstkorgen slog ständigt i backen.
Men nu börjar det bli OT här. 
Jag menade ingen speciell hund utan bara företeelsen och vissa bilder på en annan sida jag kom till. Bland annat en katt i 20-kilosklassen… Men nu släpper vi det och går vidare
.
#44 Aa dendär hunden som dom fixade en vagn åt för att den skulle kunna ta sig fram..