Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundträffar
Läst 3220 ggr
AnneN
1

"Kamphund"/Pitbullträff 24/7 i Linköping

"Kamphund"/PITBULLTRÄFF 24 JULI i Linköping!!

Kommer att bevakas av media, kom till oss i Linköping och bevisa för omvärlden och för media att allt de skit som skrivs om våra hundar faktiskt inte stämmer. Vi är bra hundägare, med bra hundar! Hör av er för mer information!

Kontaktperson: rebekahjohansson@hotmail.com // www.pitbullforum.se

(utlagt med tillåtelse av Rebecka)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

tsset
0

Då får vi hoppas att det inte råkar hända något! Med tanke på mediabevakningen och deras suktande efter nyheter kan det bli perfekt för dem att spinna vidare på…

Men, ett underbart initiativ och bra tanke! Hoppas verkligen att det går bra!

Mischa
0

Dock lär det ju inte bli så mycket till "pitbullträff", men ja…bull and terrierträff kan man väl säga.

≧◔◡◔≦

Gluskap
0

Några aktiviteter inplanerade?

AnneN
0

#3 Aktiviteter vet jag inget om, det får du kontakta Rebecka om

_**/Mvh Anne

Anna-Helga
0

Ja se för jösse namn till att det är ordning på hundarna (eller rättare sagt ägarna och att de kan kontrollera sina hundar) så det inte gör mer skada än nytta! Syftet är gott, hoppas bara att det går bra!

I all välmening!

/Anna

[nataschaj]
0

5 ingen fara du, de är folk med vett innan för pannbenet som kommer att vara med med bra å vettiga hundar!.

Så just från dwen gruppen där, kommer de inte vara nått problem, utan ifrån här, ingenaning.

Ja skulle vilja va m mina 2, men nej, ja ska göra en annan resa nu.

Anna-Helga
0

#6 Det kan vara folk med vett innanför pannbenet och olyckor kan ändå hända. Har du aldrig tappat kopplet? Flört Det vore verkligen katastrof med tanke på mediaövervakning och annat.

[nataschaj]
0

7 har man vätt så tappar man inte kopplet om man har en hund som inte lyder än osv. men händer de ja då händer det..inget som ja kommer att älta fast jag äger 2 kamphundar.

Hundar som har problem m.m ska ju inte komma dit, utan hundar som är "bra" ska ju vara där.

ChristineL
0

Jättebra initiativ tycker jag! Hoppas det går väl och att medierna inser att det är ägarna och inte hundarna det är fel på.

Anna-Helga
0

#8 Vem kollar det då, att hundarna är "bra" och funkar med allt och alla? Ska det vara någon sorts mentalbeskrivning innan man får komma dit med sin hund eller? Och du vet lika bra som jag att hundar kan börja slåss om det vill sig illa, annars kanske jag måste tala om det för dig. Men vilken tur att du är helt stupsäker och aldrig tappar kopplet! Det har inte så mycket med vett i huvudet att göra måste jag tillägga.

Om du undrar så talar jag av egen erfarenhet. Ganska stor och mångårig sådan, dryga 20 år faktiskt. Flört Så jag vill inget illa, bara höja ett varningens finger och önska all lycka och hoppas för allt i världen att det kommer gå bra!

Mvh Anna

[nataschaj]
0

10 visst de låter bra de. Nej jag undara inte å tänker inte fråga om din erfarenhet. det skippar ja för denna gång.

Har inte påstått häller att alla hundar funkar med alla osv osv osv utan man ska inte tappa kopplet om man ska på en sådan träff.

Men nu lämnar jag detta, för alla partnes för jag känner att JAG inte får ut de ja vill ha sakt, å får inte ner de på text pga andra orsaker (såsom trätthet m.m)

så jag tänker inte förklara mig närmare elr ens gå in mer. Kanske gör det sen när jag kan tänka klart, då blir de m kt bättre.

Anna-Helga
0

#11 Har inte påstått häller att alla hundar funkar med alla osv osv osv utan man ska inte tappa kopplet om man ska på en sådan träff.

Men det är sådant som kan hända och då gör det betydligt mer skada än nytta för rasen med en sådan här tillställning och det är vad jag vill säga. Flört

Mvh Anna

[rightPAW]
0

Hur gick träffen? :)

Mischa
0

#13 vad jag vet gick det fint, tror dock inte tidningen dök upp(?) och vädret vad ju inte det bästa.

(var själv inte där)

≧◔◡◔≦

AnneN
0

#13/14 Jag mejlade tjejen som höll i det nyss och fick snabbt svar… Det hade varit storm och regn så det kom inte så jätte många och blev tydligen bara någon liten notis i någon tidning, men de hade trots vädret haft en trevlig stund Glad

_**/Mvh Anne

IceJossan
0

Synd att det blev sånt tråkväder då. Det behövs verkligen att folk får upp ögonen för vad dessa "kamphundar" egentligen är - rara och trevliga familjehundar! Blir så trött på varenda gång det skrivs om "kamphundar" i tidningar…

Ixectrona
0

Tyvärr kan nog tidningarna med flit se till att de här hundarna får så lite positiv publicitet som möjligt… det är förjävligt. Rynkar på näsan
Såg ett inlägg på Vovve för rätt länge sedan (och som jag, trots ihärdigt sökande, ej kan hitta), om en "kamphunds"träff som hållts, där en reporter var inbjuden.

Den som skrev inlägget hade suttit rätt nära reportern och hört allt som sades mellan denne och hundägarna. Det gick tydligen jättebra, alla hundar lekte och uppförde sig, men vad skrev reportern i tidningen?
Att hundarna slogs och h*n blev själv attackerad!