Hundgodis kl 06:00...
Vi vaknade tidigt här hemma så nu gör vi hundgodis
(blodpudding i ugnen) innan vi ger oss ut på en stadsrunda.
Har ni några bra tips på annat hundgodis som får igång motivationen hos en hund som inte är så galet matglad?
Mjukost på tub, skinkbitar, ostbitar, kycklingbitar mm!

Du kan köpa färdigtärnat bacon på mataffärerna, inget jobb alls!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Fast bacon är väldigt salt… Men det går att bli av med mycket salt genom att lägga det i blöt.

Kokt eller torkad lever är uppskattat av de flesta hundar
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Eller så skiter du i hundgodiset och använder dig av en belöning som faktiskt fungerar. Visst, matbelöningar är nästan alltid lättast och bäst att leverera, men om det vi ger hundarna inte belönar dom riskerar vi istället att bestraffa det vi faktiskt vill ha! och då leder all dig träning bara till större problem, din hund kommer undvika att göra om det du, enligt dig, belönade för, bara för att slippa få den där äckliga godiset i ansiktet. Alternativt så försvagar du ditt belönings-ord genom att ingen belöning kommer när du säger det.
Så, använd dig av det som fungerar, och testa hemma först om det är belönande eller inte för din hund. Lägg på golvet eller i matskålen eller vad som och se om din hund vill ha eller inte. Jobba gärna upp andra belöningsformer också, det tjänar du mycket på! Dragkamp i ett tjockare och lite längre rep brukar vara väldigt smidigt :)
Färdigtärnad bacon, skall jag bara ge den rå? =)

#6 Jag ger allt jag kan rått, nyttigare och godare för hundarna, fast äckligare att hantera. Strimlat rått kött, eller i tärningar, är bland det godaste hundarna vet här!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
håller med #5