Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 2101 ggr
fridaas
0

Vete till hund?

Just nu sitter jag i tre stora diskutioner om hundmat. Och enligt en av personerna jag diskuterar med så säger h*n att en hund får klåda om den inte äter vete, men att vissa är överkänsla mot det. Men att enligt en av sveriges bäst vetande inom det här med hundmat ska man ge sin hund "2 delar mycket välkokt ris, makroner, korngryn, krossat vete eller dylikt…" Har inte fått fram vem denna ytterst vetande person är, men i mina öron låter det inte rätt, är det inte så att vargens och tamhundens matsmältningssystem ser likadant ut fortfarande? Och en varg äter väl ändå inte vete? Och är det någon som vet varför vete isf skulle vara bra för hunden?

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

SaraC
0

Nej, en hund behöver inget spannmål alls.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Linnea
0

Spannmål används endast för att dryga ut hundmaten så den blir billigare. Om de får klåda/foderallergi så beror det i nästan alla fall på spannmålen.

Skynda långsamt så går det fortare.

fridaas
0

Ja precis det är så jag har lärt mig med och upptäckts själv, men eftersom personen i fråga var stensäker på att det var så, så började jag fundera ännu mer.. men hur ofta ser man en varg i vetesfälten? Tungan ute

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.