Hundar iFokus

Hundar

Etikettpälsvård-omvårdnad
Läst 2591 ggr
bustroll
0

hur får jag strävpäls

Jag har en dvärgschnauzer som jag har badat (för jag är smart … NOT)

Hur kan man få den naturliga strävheten som hon egentilgen har?

[Hilo]
0

Terrierschampoo/balsam funkar bra-

saandrra
0

Har också en DS, kolla gärna in bloggen. Skriver om våran träning och vardag. Skulle vara trevligt med lite schnauzer folk! :)

http://www.tokhunden.blogg.se

bustroll
0

#1 någon speciellt märke, för jag har badat henne i Espree (?) men det var någ inte den bästa schampot för dvärgschnauzrar i den serien, om du förstår. Finns säker bättre Espree scahmpo för rasen.

# Va roligt ska kolla in bloggen ;) gillar dock inte att kalla rasen för DS även om det är enklare att skriva, för det tycker jag låter som ett gameboy :P

saandrra
0

#3Tror vi har Espree, dock vet jag inte vilken…
hahah, nä, brukar aldrig sskrkiva det igentligen, bara när ja inte orkar skriva hela ;) Som de vart idag!

[Hilo]
0

#3 Espree har ju Terrierschampoo.. Aldrig testat själv, men folk säger att de funkar bra för att få sträv päls.

bustroll
0

#4 får ta ock köpa det då ;)

Bogart
0

Ge det tid bara, den sträva pälsen brukar komma tillbaka. Efter bad så kan de vara lite mjukare i pälsen. Förutsätter ju dock att trimningen sköts så att hunden har den riktiga sträva pälsen.

Jag brukar köra med Bio Groom Wiry Coat till min borderterrier, jag tycker att den håller pälsen någorlunda sträv. Dock är det svårt att komma ifrån att pälsen blir lite mjukare under en period efter bad. Balsam använder jag aldrig till min hund.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

bustroll
0

#7 det är bara det att jag ska på utst om 2 veckor. Så finns det en chans att bättre på strävheten så är det plus :P

bustroll
0

#7 det är bara det att jag ska på utst om 2 veckor. Så finns det en chans att bättre på strävheten så är det plus :P

exitingsvillemo
0

På 2 veckor så bör det sträva kommit fram igen =)

bustroll
0

# 10 phu… skönt att höra :D