Hund i säng
Vad säger ni om att ha hunden i sängen? Ja eller nej? Varför tycker du som du gör? Har du din hund i sängen?
Jag vill gärna ha mina hundar i sängen, men jag vill även att dom ska kunna sova på golvet, särskilt när man inte sover ensam. Mina hundar och jag har kompromissat, dom sover på golvet tills jag somnar och hoppar upp i sängen under natten så att jag får vakna med dom brevid mig.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Aramis får sova i sängen, men de gånger han hoppar upp så ligger han bara och myser ett tag, sen hoppar han ner igen, det blir nog för varmt för honom.
Hund får komma upp på kommando. När jag vill. 
Mina sover i sängen hos mig jämt. Förutom under löpet. Dom vill ju vara hos mig och jag gillar närheten :) Humla brukar hoppa ner om det blir för varmt. Tia däremot ligger alltid under täcket, värmedyrkare som hon är.

Tyra sover i sängen på en kudde brevid mig eller under täcket :) Men nu på vintern blir det lite för varmt ibland så efter ett tag så hoppar hon ner på golvet och sover där :)
Jag har hunden i sängen ibland, men sover aldrig med den i sängen dels för att jag inte vill om han har fästingar att dom ska krypa upp på oss och den andra anledningen till att jag inte har honom i sängen e för att han e så liten och kan lätt klämmas.

Katana sover alltid i min säng! Mest för att jag tycker det är mysigt ;) Och hon tycker nog också om det (hoppas jag) 
Jag tycker att det är helt upp till en själv om man vill ha hunden i sängen. Jag tror inte hundarna mår varken bättre eller sämre av att sova i sängen.
Min hund får vara i min säng när jag säger att det är okej och det är väääldigt sällan, ALDRIG annars. Ärligt talat tycker jag inte att det är sådär jättetrevligt att ha hund i sängen, massa sand och skit som samlas, nä - hon har en egen bädd där hon gott kan ligga.
Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

Han får sova isängen om han vill, vilket inte blir ofta alls. Han är van och sova i sin egen korg och trivs bäst och sova dära ocks. Därimot på morgonrna kommer han på morgonrna och väcker en, så är egentligen bara då han är i sängen.
En katt låter dig sova i sängen. Ute på kanten.
Åskar ligger ofta i min säng ett litet tag men hoppar sen ner.. Antagligen för att jag snurrar runt för mycket i sängen:P Men han går ner om jag säjer till honom.. Har vi varit i nåt fästingtätt område så får han inte vara i sängen även om jag inte hittat nåt krypande på honom;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Min sover i sin egen säng på golvet. Hon gillar inte sängen och soffan.

Min voove sover på golvet/på en filt nedanför sängen. Men han kommer upp och myser en stund innan vi ska sova. När jag slutar klappa honom går han snällt ner till sin "säng".

Båda våra hundar sover alltid i sängen med oss, fast Mischa kan ibland tycka det blir för varmt och lägger sig på golvet istället.
Jag har alltid haft hund och de har alltid fått sova i min säng ända sedan jag var liten, så något annat alternativ skulle jag aldrig ens fundera på.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Min vovve får absolut ligga i sängen, men han har så fruktansvärt tjock päls att han helst ligger under fläkten.. Förstår inte varför de inte skulle va ok att ha hunden i sängen.
Min Elliot ligger mot min mage under täcket. Tyffe ligger i knävecken på täcket och Ville ligger så nära han bara kan så länge det finns plats. Han ligger mer än gärna mellan mig och Anders och då med ryggen mot Anders och en tass på mig som om han kramas och huvudet på min hals. Det blir både trångt och varmt. Och dessutom ganska snabbt smutsigt i sängen. Men det är ju framför allt väldigt mysigt!
Japp, båda vovvarna ligger i sängen :) Kelly vid mitt huvud och Paddy i knähöjd :) Det är så himla mysigt. Båda är så gosiga och ligger gärna på axeln. På morgonen innan vi kliver upp ligger jag och stryker dem båda två. Helmysigt.
Mina får sova i sängen, även om hanen gärna sover under den..
hade velat ha min hund i min säng men har våningssäng :((

Vi har 3 st hundar, en hund på 16 kg, en på 20 kg och en på 6 kg, hon som väger minst, ligger i sängen under täcket, de andra ligger där ibland, men blir för många hundar i sängen om det är 2 st vuxna och 3 hundar, men om vi vilar på dagarna då brukar alla 3 ligga där, men våra hundar har många egna liggplatser och kryp in och därmed, så har de många valmöjligheter.
Jag sover med katter + 3 hundar i sängen. Var jag får plats i sängen det vet inte jag men finner en snutt av sängen trots allt varje natt.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Hoppar upp om jag ber om det, men det är sällan. Vi tar upp så mycket plats när vi sover så de få gånger de fått sova i sängen har det slutat med att någon rasat ur…
De föredrar golvet/bädden och jag vill ha ren säng så hos mig är det golvet som gäller. Inte för att jag ogillar dem eller så, utan bara för att vi trivs bäst på det viset :)
Tinka får hoppa upp i sängen ibland, jag tycker det är mysigt med hund i sängen men vill gärna ha det rent och utan hår och grus. Hon får absolut inte hoppa upp utan att jag gett tillåtelse.
Just nu sover katterna i sängen dock, eftersom jag för tillfället bor i en etta och inte lyckats lära dom att dom inte får. Snart flyttar jag och kan stänga dörren till sovrummet, med katterna utanför!;) Inte för att det inte är mysigt med sällskap, utan för att de ska ligga i ansiktet på mej, helst mjölktrampa med klorna oxå.
Så nu får hunden sova i sängen lite oftare än annars, för jag tycker det är lite orättvist att hon inte får fast katterna får… Och hon sover alltid under täcket:)
Min får sova i sängen om han vill, men oftast är det skönare på golvet.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Mina är lärda att inte vara i sängar och soffor. Hur kul är det om dom hoppar upp självmant leriga och äckliga? Dom får komma upp på mitt kommando någon gång i bland. Oftast på morgonen blir det. Sting skulle säkert gärna sova i sängen, Pippi hoppar ner rätt fort för hon tycker det är för varmt.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi