hjälp mig!
hej på er!
Jo, det är såhär att jag länge har velat ha hund.. min pappas flickvän har 2 hundar och min pappa har 1, men eftersom att mina föräldrar är skilda sedan många år så träffar jag nästan aldrig träffa de 3 hundarna. Nu har min mammas nya man börjat prata om att han vill ge mig en hund. Ni kan bara gissa hur glad är! men problemet är att min mamma inte är så sugen på hund (även om hon verkligen älskar dom) och att jag inte kan bestämma mig för vilken ras jag isåfall skulle vilja ha.
så skulle ni kunna vara snälla att hjälpa mig, en liten hund är det enda som mammas man går med på. kanske en terrier blanding eller något, eftersom att terrier verkar vara väldigt roliga och med lite fart i :). skulle också vilja ha en långhårig, en med både bus och kel i. ja usch så mycket krav jag har..
här hemma är det verkligen lungt och avkopplande och kommer inte vara någon stressig miljö för en hund. jag tänker gå ut med den minst 4 ggr om dagen, då det är vardag. när jag är hos min pappa så vill Roger (mammas man) ta hand om den. och om vi åker iväg så finns mormor och morfar (plus fler) som är hund-kunniga.
eftersom att jag brukar passa hundar, har gått på valpkurser (eftersom att min pappas flickvän är ledare i sådana kurser) och då har hund hemma hos min pappa så vet jag vad det innebär med att skaffa hund.
så har ni några förslag så skule jag blivit överlycklig om ni kunde höra av er via kommentar.
har innan kollat på bl.a: Pomeranian, långhårig chiuaua, olika spetsraser och yorkshieterrier
ha en fortsatt trevlig dag!
Shelite
En liten, lätt, långhårig ras som hänger med på det mesta i aktiveringsväg..
ska kolla mer info om den rasen. Tack för hjälpen! :)

tänkte också på Sheltie, men även Cavalier King Charles Spaniel. Pudel, och Tibetansk Spaniel :)