Kastrering + försäkring?
Denna månad knippsar vi Ludde. I samma veva ska vi även sätta försäkring på honom så nu vill jag höra med er vilket försäkringbolag som är bäst att ta?
Jag vill att föräkringen täcker så mycket som möjligt framförallt höft/ledfel då Ludde har schäfer i sig och jag vill då garantera en bra försäkring till honom som kan hjälpa honom med eventuella led/höft fel i äldre ålder.
När han var valp fick han U.A på allt under veterinärsbesiktningen om det har någon betydelse.
Så vilket försäkringsbolag skall jag ta?
Och vilket har en försäring som täcker mest inte bara höft/leder utan även allt annat så som medicinkostnader, operationer osv?
Jag skulle vilja livförsäkra honom men vad jag vet så försvinner den försäkringen när han blir 7 år samt att det inte går att livförsäkra hundar som kostade mindre än 10 000. Stämmer det?
Är alltså ute efter en försäkring som täcker så mycket som möjligt med ett bra försäkringsbolag.
Kan tillägga också att Ludde är en mycket aktiv hund och följer alltid med på haiking i skogar likt denna månad då han följer med på en heldag ute i ett naturreservat såvida han inte kastrerats innan.
Han har aldrig varit sjuk eller skadad mer än en urinvägsinfektion.
Jag vill ändå ha ett skydd för honom. Han är 4 år gammal just nu om det gör någon skillnad.

Jag hade Agria på min hund som blev sjuk med E-höfter och dom täckte allt vad jag kommer ihåg och det jag betalade var självrisk (en fast och en rörlig del). Nu gick min hund bort nyss och jag läste igenom mina försökringspapper för honom och där var det ingen självrisk (även Agria) men vet inte än hur det går med detta "fall" men antar att dom kommer stå för allt.
Sen har jag Sveland på min hund som jag har kvar och hon har aldrig varit så sjuk att det blivit några dyra veterinärkostnader så jag vet inte hur dom är faktiskt.
Det där med livsbelopp vet jag tyvärr inte och tror att det kan vara olika från bolag till bolag. Det bästa är nog att ringa runt och be dom skicka ut information om de försäkringar dom han erbjuda dig och din hund!