Tips på hundraser
Det är alltså inte jag som ska skaffa den här hunden. Utan min pappa och hans familj. Hm lät konstigt men ja jag bor inte hos honom så därför skrev jag så hehe. Dom har allstå inte bestämt något helt utan har bara funderingar.
Min lillasysters krav var den ska kunna användes till agility. Inte fäller så mycket och så lite pälsvård som möjligt. Och den ska vara snäll haha
Nej men mina småsyskon är fortfarande små och då måste det vara en hund som har lungt och snällt lynne till grunden. Och ja dom är helt införstådda med att det har med vänjesak och uppfostran att göra också
Var ju inte så mycket att gå på.. Finns en hel drös med familjehundar som man kan använda i agility..
Bara att kika igenom grupp 9 på skk..
Säger som Hilo, bäst är att kolla igenom grupp 9. Sedan finns det sällskapshundar i andra grupper, som Shetland sheepdog i grupp 1, Dvärgpinscher/schnauzer i grupp 2, Yorkshire/Silky/English Toy Terrier i grupp 3, Pomeranian/Kleinspitz/Mittelspitz/Volpino Italiano i grupp 5, Engelsk och Amerikansk Cocker Spaniel i grupp 8, Italiensk vinthund och Whippet i grupp 10, etc…