Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 3156 ggr
Rafflan
0

Bada och halsband?

Vilket halsband suger åt sig minst vatten?

Min hund kommer behöva halsband dygnet runt i 6 dagar, han kommer att bada å då med haldbandet på, och pga att hans nuvarande halsband har svårt att torka så hålls pälsen under halsbandet blöt = risk för våteksem, så nu undrar jag vad för typ av halsband jag ska skaffa som jag kan ha dessa 6 dagar? under dessa dagar kommer vi jobba och träna mycket och vara mycket i skogen.
Ej helstryp!

Någon som har bra tips? läder halsband? nylon?

tsset
0

Vilket som ska nog gå bra, så länge det sitter lite lösare så du kan komma åt under och torka av! Alternativt att du tar av det för att torka. Tror också att ett som går att justrera eller sitter lite löst är bättre då det flyttar på sig och det våta fastnar inte på ett och samma ställe så att säga.

Skulle kunna tänka mig att halvstryp funkar bra då det är lätt att knäppa ihop så det sitter tajt eller ha kopplet i öglan så du utnyttjar hela längden på halsbandet. Använd ett som inte har någon effekt, där du alltså kan dra åt hela halvstrypet utan att det blir mindre runt halsen så att säga. Det har jag jämt och är himla smidigt att dra på/av och dessutom glider det med lite bättre när det är lite luftigt :)

kerstinjo
0

Missade jag något? Varför måste han ha halsbandet dygnet runt i 6 dagar?

Kerstin 

Rafflan
0

#2 ska på en utbildning och bo där med honom i 6 dagar å där har dem de kraven

Yessica
0

Tips annars att ha två halsband så det blöta hinner torka. Men jag tror risken för våteksem är ganska stor ändå i och med att du har något som täcker den blöta pälsen. Men ha ett extra som är större kanske det funkar bättre?

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Rafflan
0

#4 jag var lite sugen på nylon halsband, såg såna idag å dem är ju ganska tunna så dem borde torka ganska lätt + inte suga åt sig så mycket vatten :)

Maddepadde
0

En dressyrlänk eller en kedja?

Men börja grina då!
http://madlevsan.wordpress.com

tsset
0

#6 Bra tänkt! Själv tänkte jag aldrig så långt, men man kan ju faktiskt använda ett helstryp/kedja som ett neutralt halsband också. Bara att ha det "öppet" och knäppa på kopplet i båda ringarna :)

Rafflan
0

#7 det var en smart idee :D

Yessica
0

Med kedja får man se till så man köper ett som inte rostar sönder i första taget. Glad

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

dragonstar
0

Kanse att du byter mellan sela och halsband?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Rafflan
0

#10 han gillar inte att gå i sele tyvärr, då börjar han bara snurra å ska bita i kopplet, vet ej varför han inte gillar det, men han gillar spår sele dock e det ju som sagt hans spår sele ;)

dragonstar
0

Okej, ja då blir det nog att hålla sig till halsband.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Rafflan
0

#12 ja, men ev rostfri kedja som man knäpper i båda ringarna skulle nog funka :)

ms-mee
0

Jag har kedja på min kille, som jag fäster i ringarna ist. Men för att behålla halsbandet på när jag kopplar lös honom så har jag satt en nyckelring mellan :) Den är enbart där för att hålla ihop ringarna, jag sätter inte kopplet i den.

//Helene

Medarbetare på Days Of Our Lives

Letfors
0

Jag skulle ha två heller flera halsband att byta med så att han få på sig ett tort efter att han har bada och om de går på natten när vi såver ta av de så att han blir helt tror under. Tycker att de är lite konsigt att ni måste ha dom på.

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se

Rafflan
0

#15 när vi inte har hundarna med oss sitter dem fast i kedjor vid träd med varsina kojor, när hundarna är med oss är det koppel på om vi inte ska spåra då är det sele och lina, finns inget mellanting, därför ingen möjlighet att inte ha halsband.

Dock verkar det tyvärr som om jag kommer få ställa in denna resa :(

2 halsband hjälper ju inte om pälsen under är blöt?

Letfors
0

#16  Tråkingt att du måste ställa ni den, om de sätter på ett trort hals bande efter bad tar de kotade tind för pälasen och torka och minder riks för exsem.

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se

Rafflan
0

#17 okey :)

Jo, min chinchilla hona dog så jag har 2 st 3 dagar gamla ungar efter henne som jag ska mata dygnet runt i några veckor, å det e ju inget jag kan begära att någon i min familj ska göra, så hittar jag ingen som frivilligt vill och kan ta ungarna får jag ringa å och avboka mig från kursen :(