Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 3261 ggr
Taci
0

Kyldynor/filtar

Jag går i funderingar att införskaffa någon typ av kyldyna/filt eller liknande att ha, framförallt i bilen, men även ute på gräsmattan eller så när det är riktigt soligt o varmt.

Vilka har ni testat, o vilka rekommenderar ni? Har förstått att de kanske kan kosta lite, därför vill jag höra mig för lite så jag verkligen får nåt som fungerar.

Hellis
0

Jag såg en annons på en kylväst någonstans, och känner personligen att jag inte skulle ha en sån till min hund. Hundar kan ju själva känna av om det är för varmt, och är duktiga på att hitta svala platser att ligga på. Om man sätter på dom en kall väst tror jag man sabbar hundens egen förmåga att känna av när det är för varmt vilket kanske leder till att dom dricker och vilar mindre, vilket dom behöver göra för att klara i värmen.

En kylfilt är nu inte samma sak som en väst - den är ju mer "frivillig". Men jag är ändå skeptisk. Speciellt vad det gäller att ha den i bilen. Luften blir ju inte svalare eller mer syrerik bara för att det är något kallt på golvet.

Men det är mina funderingar, helt utan erfarenhet av produkterna. Jag tycker ändå att idén är god, och hör också gärna erfarenheter om dem!

Taci
0

Jag vill inte gärna ha en väst eller något täcke. Inget som sätts På hunden alltså. Lite av samma anledning som du. Jag tycker det ska vara något som hunden själv avgör om den vill söka sig till eller inte.

Jag läste något om en dyna i Hundsport för ett tag sen, men minns inte vad det var för någon. Kanske någon annan som gör? Den fick iaf bra kritik.

SaraC
0

Har testat både dyna och filt. Dynan var bra typ de två första gångerna, sedan torkade kristallerna i den och den blev alldeles konstig även fast man lade den i blöt. Filten är mycket bättre, men tycker egentligen inte att det är sådan jättestor skillnad mellan dessa prylar och att blöta ned en handduk med kallt vatten eller lägga den i frysen.. Är vi ute så ser jag alltid till att hunden har riktig skugga att tillgå och han ligger hellre i det sköna gräset eller gräver ned sig i jord/sand än ligger på någonting, så vi har inte använt filten särskilt mycket och det var väl ett lite onödigt köp i alla fall för oss.

Filt/duk skulle jag rekommendera om du ska testa.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

ingann
0

En kompis till mig har den här kylbädden till sin njuffe. Den är superbra säjer hon och håller kylan hela dagen. Funderar på att skaffa en jag med:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner