attackerad igen, utav samma hund!
några här kommer kanske ihåg att min hanhund, Daddy blev attackerad utav en pitbulltik för kanske en månad sen.
Nu har våran andra hane också blivit attackerad, utav samma pitbull-tik :@ på exakt samma plats
Vi polisanmälde händelsen nu och hoppas verkligen på att den får koppel och mungkorgs -tvång!
Den bet ägaren också hon hade fått loss hunden.
Hon förstod att vi tänkte polisanmäla henne och hon sa att hon hade en engelsk pitullterrier…
Mest irriterad blir jag över att det är en "muskelhund" då jag i framtiden vill ha en staffe, och mina föräldrar som redan inte gillar sådanna hundar blir ju inte direkt mer glada i dem när det händer sånt här :(
bara att anmäla så blir hunden omhändertagen och utvärderad.
≧◔◡◔≦
Att den bett ägaren är inte konstigt med tanke på att en anföll, då gick den säkert upp i varv å bett ägaren av misstag.
Munkorg och koppel tvång och ta hjälp av en instrutör vore nog nåt för henne…
#1 verkar inte som dem gjorde det det andra gången.. och denna gången sa polisen till oss att vi inte skulle ha för stora förhoppningar…
Utväderas nja det är ofta en slapp ägare dom har nu tror jag inte på att man ska vara hård osv men att man bör någ ha bra pli samt bra sammarbete med sin hund. Att en hund kan slita sig ska inte hända det är slarv som ***. Men att den får munkorg för slippa att den kan bita andra o göra den skadan kan vara helt rätt. Koppeltvång ja det bör ju ägaren redan fatta eftersom den anfallit hundar redan, ursh vad förbannad man blir på just såna här ägare.
Håller tummarna för att den får munkorg annars skulle jag tagit ett bra snack med ägaren för detta ska inte hända spelar ingen roll vad det är för ras det ska inte hända.
#3 antar att det krävs att dom biter en människa för att det verkligen ska hända något.
≧◔◡◔≦
Man kan ju vända det med lite
Vad skulle man göra om sin hund var sån som anföll andra hundar? Själv hade jag skäms röven av mej men defenitivt haft koppel och munkorg på den för att slippa uppleva detta igen. En hund lider inte av att gå kopplad hela tiden, tror inte heller den lider av munkorg. Nja jag tycker någ man får tänka lite som hundägare o den andras sits med. :)