Busiga hundar ;D

HEJJA Quila!
Så ska en Töntis tas! 
Om du visste Tina vad Quila är elak mot mig. Hänger i mina mungipor, biter i öronen. Sedan morrar hon och överfaller mina ben. Snyft,
det är ingen ordning på dagens ungdom!
Som bevis skickar jag med ännu ett överfallskort. Titta bara på Quila så ser du vilket elände jag har.
MEN, vad jag älskar den odrägliga hunden!
Alfons, klaga inte alltför mycket.. Vet du hur ont det gör att få en käftsmäll av en odräglig kelpievalp?
/Hyzz
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

vilka söta hundar ni har :D
#5 valpar är odrägliga. de har ingen hyfs alls.
Ska vi ta o skrämma upp
dem?

Nej, vilken söt liten korv!
Blir helt kär ju!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Ha, ha - ja där sa du det, han ser verkligen ut som en korv :)

Förra helgen så var en kompis här borta med sin han- hundsilskne hund. Vi har träffats på nätet och inte träffats innan, men bor i samma håla som mig!
Sicka fynd man kan göra ibland! 
Helt underbar kvinna och hennes sambo.
En Hane på 4 år, blandning på Schäfer/Malamute/ Husky.
Jag berättade att min hund är kastrerad, lite av samma raser. och så.
Hon berättade att det ABSOLUT inte gick med hennes hund och hanar, och nu hör det till historien det att hennes hund Ozzy har hon bara haft i 2 år, och har inte försökt och släppa ihop den förut med andra hanar, för den skäller ut alla hanar som finns, och uhndar och allt.
Det SKA man bara skälla på.
Så när hon kom, så gjorde vi så att jag gick ut och mötte henne ensamen, så han fick veta vem jag var.
Sedan tog vi ut tyson, ok, vi gjorde fel, men jag kan tyvärr inte gå på kryckor så det bidde som det blev, vi skulle ha gått en runda så hade hundarna fått känna av varandra. Men nu fick dem hälsa på plats.
Det var inte så smart gjort. (JAJAJA…skäll på mig ni som tycker det!
)
Men jag bjöd in hennee på kaffe. Gjorde så att Tyson fick vara gästvänlig och läma huset för sin nya vänn.
(ja, jjag vet att man inte ska göra så, men hon hade gått en regäl bit, och jag tyckte synd att hon skulle gå tillbka med en gång).
Men så under kvällens lopp, sicken UNDERBAR Voffe!!
Lika stor, som snäll, som bolltokig!! (Stor, tja, knähund på 75cm!!)
Han letade till och med fram bollar, som jag inte hade en aaaningo m att dem fanns under skänkar och prydnaads bord….hihi.
Sedan så sa jag till sambon efter nån timme sådaär, "Tyson vill nog ut och kissa, kan du släppa ut honom.
Ingen visste ju hur henes hund regaerade, så vi tog Tyson i koppel och min sambo gick på baksidan med honom.
( jajag vet, man ska inte ha koppel, man ska inte göra s+å här åt sin hund i dens egne revi och bla bla bla). Men nu gjorde vi så.
Så da jag till Gubben "jag får kopplet.
så gick jag ut i köket och så dem fick lukta på varandra…..
Herre j-la, dem blev BUNDDISAR direkt!
.
Jag kopplae bort koppel och halsband på tyson direkt när jag såg att det gick bra.
så skulle dem UT.
Leka inne var inte tanke till.
Kompisen var så helt ifrån sig aav sprallighet, så han visste inte vad han skulle göra.
Ut till trädgården kom dem.
Och OJ!!
Det första ägaren sa snopet ochh förvånande;
"detta…är…inte…min…hund…som..leker…med…. andra…hundar…och…en…HANE!! 
Tjo då det var det visst det!! 
Dm lekte oavbrutet i 45minuter den kvällen! 
Dagen efter så var dem här igen och då var hennes sambo med, och Matte berättade det, "inget svårt och hitta hit i dag, hunden visade vägen" *hihii*
Dem lekte ut denna dag i 2 timmar….
Vi satt inne och fika, och var ch tittade på våran bil som hanskulle hjälpa oss med.
Dem var fullt upptagan. *hihi*
Givetvis så kollade vi till dem.
Men jag lovar att hundarna var trötta efter detta.
Kan berätta det att den kvällen dem var här, så hickade grannarna till när dem gick förbi…hihi

LEEEKAAA!!!
finns det nått roligar?!? 
Dumma lilla prickiga sak….du bara ska….

här kan ni se storleken på dem
Min är en kastrerad Hane På63 cm, och är en blandning mellan Pointer/vorsteh/Sibirien H.
Han är Hane: 75cm hög och blandning mellan Schäfer/malamute/Husky

Visst är han sötis!!
Han är Hane: 75cm hög och blandning mellan Schäfer/malamute/Husky
En knähund….