Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1509 ggr
Tangotime
0

På sprungen...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I morse när jag kom hem efter att ha lämnat ella på dagis gick jag in genom tvättstugan i stääet för ytterdörren som jag brukar. Hundarna fick spel och kom rusandes för att få gå ut i trädgården. Alla utom en, som låg kvar, på rygg i hallen och skrek! Han kunde inte ta sig upp. Jag lyfte upp honom och satte mig med honom i mitt knä och när han varit lugn en stund satte jag ner honompå golvet för att se hur han rörde sig. Men han bara välte omkull.

Under dom 10min det tog att prata med vet om en akut tid började han kunna röra sig normalt igen och till och med hoppa upp i ella´s säng. Men nu är han skakig och orolig. Tror jag åker in tidigare med honom ifall han skulle börja krampa eller nåt. Jag har ju en bit till vet…

Var bara tvungen att skriva av mig lite. Blir så trött på sånt här! Hoppas han inte skadat nacken/ryggen/huvudet nu bara!

Mistle
0

Gud vad läskigt!
Hoppas verkligen att det går bra med lillen!

Karizma
0

Håller tummarna låter inte bra men åk in med honom.

Tangotime
0

Nu varit inne med honom. När jag tar ut honom ur bilen studsar han runt som inget har hänt. Veterinären klämde igenom honom, kollade muskel och ögon reflexer, hon var noggrann men hittade inget. Vi kom fram till att han förmodligen fått en rejäl smäll i huvudet och därför blivit lite dessorienterad och "konstig". Så nu är det lugn och uppsikt som gäller för honom. Och Whippeten…ja just nu är han BILLIG! Flört